Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Studiegjelda blir stadig høyere og jeg stryker stadig vekk pga depresjon og angst som ødelegger konsentrasjon og læringsevne. Ekstra hardt å takle siden jeg egentlig er veldig smart, men føler meg så dum.

Hvis du stryker pga. sykdom så skal du kunne få gjort om lånet til stipend for det semesteret...

https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Sykdom/

Anonymous poster hash: 08c62...d77

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hater meg selv for at jeg ikke bare kan være glad for det jeg har. Kanskje jeg har tvangstanker som sier at jeg ikke får lov å ha det bra, at jeg fortjener all dritten.

Jeg poster alt for ofte her.

Er så mye dritt og i tillegg kommer o jul med din glede. Gruer mg hvert år til å måtte skuffe en av partene i familien, og høre skuffelsen i stemmen hvert år på julaften.

Jeg er så uendelig sliten.

Anonymous poster hash: bc8f3...acf
Lenke til kommentar

Gruer meg også til jul. Forventningsresset om å være i sammen med familie som du ikke liker. Sitte å se på vemmelige hender som har slått deg, munner som har kjeftet og skjelt på deg.
Kaldflirende ansikter til søsken og svigerinner som har rakket ned på deg, ser ned på deg og kjøper gaver til deg som inneholder provokasjoner. Ting de vet du ikke liker, men som de også vet du ikke godt kan si noe på. Hater jul.

Men jeg har ikke kraft og evner til å komme unna dem. Har gitt opp og lever bare på vilje så lenge det varer.

Anonymous poster hash: 21812...550
Lenke til kommentar

Det er lov til å feire jul på andre måter enn med familien. Enten om du velger å være for deg selv, men andre eller å jobbe frivillig.

Jeg vil også nevne at det er straffbart å slå/mishandle folk nære relasjoner. Det er aldri for sent å si ifra!

Dersom du sliter med tidligere opplevelser anbefaler jeg deg å kontakte fastlege og få rekvisisjon til DPS og samtaleterapi. Det kan være utrolig bra greier.

Jeg er fullt klar over at dette mest sannsynlig er kjent informasjon, men jeg nevner det allikevel.

Vær sterk! Du kan mye mer enn du tror.

Lenke til kommentar

Blir alltid så mentalt i ubalanse hvis jeg må omgås mange folk. Det er vel fordi det er i mot min natur å være så sosial. Men hvis jeg ikke utfordrer min natur, treffer jeg heller ingen folk, og går dermed glipp av en del bra opplevelser. Det er et dilemma. For jeg får det ikke nødvendigvis bedre av å eksponere meg utad. Heller motsatt. Jeg blir usikker på hvem jeg er og hvor jeg hører hjemme. ganske deprimerende...:-(

Lenke til kommentar

Blir alltid så mentalt i ubalanse hvis jeg må omgås mange folk. Det er vel fordi det er i mot min natur å være så sosial. Men hvis jeg ikke utfordrer min natur, treffer jeg heller ingen folk, og går dermed glipp av en del bra opplevelser. Det er et dilemma. For jeg får det ikke nødvendigvis bedre av å eksponere meg utad. Heller motsatt. Jeg blir usikker på hvem jeg er og hvor jeg hører hjemme. ganske deprimerende...:-(

Hvis dette kan forbedres vesentlig eller kureres ved å utfordre din natur, som du sier, så lønner vel det seg, i og med at du går glipp av en del bra opplevelser.

Tenk langsiktig.

Men jeg tror ikke slike ting nødvendigvis kan forbedres vesentlig eller kureres ved å utfordre seg selv. Da kan det finnes andre løsninger. Men mulighetene er der for at det ikke finnes en løsning.

En må bare finne ut av dette selv. Ingen lege, psykolog, prest eller noen annen kan vite dette om deg. Bare erfaring, forsøk og feiling, vil gi deg et svar du kan ha noenlunde tillit til.

(Med mindre man er en person som alltid tviler på seg selv, noe jeg på en måte føler er tilfellet med deg.)

Anonymous poster hash: 08c62...d77

Lenke til kommentar

Litt av en dag på jobb. Blir kalla inn på kontoret, og får beskjeden "jeg og *** pluss NAV har snakket sammen og vi har funnet ut at dette ikke er plassen for deg og bla bla bla, du er nok for syk til å jobbe her bla bla bla" fikk "sparken" fra praksisplassen.

Er helt ødelagt. Jeg elsket arbeidsplassen, følte Meg så inkludert, at jeg bidro med noe, jobbet ræven av meg for å gjøre ett godt intrykk, gjorde alt det de sa osv.

Jeg er så sur!

Lenke til kommentar

Litt av en dag på jobb. Blir kalla inn på kontoret, og får beskjeden "jeg og *** pluss NAV har snakket sammen og vi har funnet ut at dette ikke er plassen for deg og bla bla bla, du er nok for syk til å jobbe her bla bla bla" fikk "sparken" fra praksisplassen.

Er helt ødelagt. Jeg elsket arbeidsplassen, følte Meg så inkludert, at jeg bidro med noe, jobbet ræven av meg for å gjøre ett godt intrykk, gjorde alt det de sa osv.

Jeg er så sur!

Hva feiler det deg da? Siden du er for syk til å jobbe der.

Anonymous poster hash: 2c90d...63c

Lenke til kommentar

Angst og depresjoner. Men psykologen snakker om at jeg mest sannsynlig har OCD. Det er ingenting som påvirker meg i arbeidslivet. Hadde jeg ikke vært frisk nok så hadde jeg ikke komt på jobb hver jævla dag.

Syns det er så urettferdig og jeg kjenner ikke meg igjen i den meningen de har om meg.

Endret av Overmoden2.0
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva slags arbesidsplass du var på og hvordan du kom inn på den. Men med mindre du selv har opplyst om det, så har ikke NAV noe med å informere arbeidsgivere om dine diagnoser og legeerklæringer.
Det er faktisk konfidensielle opplyninger som er ulovlig å gå ut med til arbeidsgivere.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva slags arbesidsplass du var på og hvordan du kom inn på den. Men med mindre du selv har opplyst om det, så har ikke NAV noe med å informere arbeidsgivere om dine diagnoser og legeerklæringer.

Det er faktisk konfidensielle opplyninger som er ulovlig å gå ut med til arbeidsgivere.

Har selv vært åpen med arbeidsgiver siden jeg er under behandling. Aldri har sykdommen min satt preg på arbeidsdagen. Hadde Jeg ikke sagt noe hadde hun ikke visst noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...