Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere må lære å gi mer faen i livet deres. Drit i om du blir flau av å ta kontakt med randome jenter ute på byen eller ta kontakt med folk for å få venner. Utfordre dere selv. Får du avslag, prøv på nytt hos noen andre.

En ting er sikkert hva angår jobb, studier og sosialt; Har du bestemt deg for at DETTE klarer du ikke, så klarer du det ikke.

Det er lett å si, men ikke så lett å gjøre det. Er derfor folk drikker slik at de tør å sjekke opp jenter, vil jeg tro. Vel, jeg er ganske kresen på hvilke folk jeg har lyst å bli kjent med, og når det gjelder jenter, har jeg et mål om å ikke blande meg inn i deres liv, da jeg fort blir en byrde. Derfor har jeg aldri våget meg av ren høflighet og pga. realistisk selvinnsikt, men kanskje ikke så bra selvbilde... 

Når det gjelder nye venner hadde jeg nok muligheter i året som gikk men jeg gikk som en av de eneste i klassen ikke på klassefestene, ettersom det var lang reisevei, jeg var utslitt etter skoleuka og ville helst slappe av hjemme. Jeg ga dem vel også inntrykk av at jeg tok trening seriøst og ikke ville ødelegge dette men når jeg tenker på det nå blir jeg flau over det, lurer på om de tenkte at jeg tror jeg er bedre enn dem fordi jeg trener og tror jeg er mer overlegen i forhold til dem... jeg tror de bare tenker negative tanker om meg. En annen grunn er at jeg mistenkte at to-tre av jentene i klassen likte meg, og at jeg ikke turde å utsette hadde et forhold som var ustabilt... jeg fikk en del blikk og noen smil, alle 3 prøvde på 1 år i løpet av et tidspunkt å komme i samtale med meg også, enten om det var på bussen, i kantina eller på vei ut av gymtimen, men det var bare korte svar som garantert var ren høflighet, jeg som har fått så mange stygge kallenavn, mest fokusert på vekten i løpet av alle årene og som alltid ser fæl ut på skolebilder, kan aldri bli vurdert av dem. Mulig de bare så rart på meg eller noe sånt. Det var uansett ikke så veldig gjensidig bortsett fra én av de, men hun var i tillegg modellpen og populær. Har i etterkant sett at hun sikkert sliter med selvbildet sitt da hun ofte legger ut bilder omigjen for å få likes. Men så har jeg heller ikke lyst å bruke fritida min på byen siden jeg rett og slett bare blir utslitt av det, erkjenner at jeg er en ganske introvert person...

Men det begynner å haste, tror ikke jeg har tid til å vente så mye lengre. Foreldrene mine virker hvertfall å ha gitt opp men heldigvis bor jeg i huset enda.

Anonymous poster hash: cd379...cec

Lenke til kommentar

Dere må lære å gi mer faen i livet deres. Drit i om du blir flau av å ta kontakt med randome jenter ute på byen eller ta kontakt med folk for å få venner. Utfordre dere selv. Får du avslag, prøv på nytt hos noen andre.

En ting er sikkert hva angår jobb, studier og sosialt; Har du bestemt deg for at DETTE klarer du ikke, så klarer du det ikke.

En annen grunn er at jeg mistenkte at to-tre av jentene i klassen likte meg, og at jeg ikke turde å utsette hadde et forhold som var ustabilt... 

Denne skulle egentlig være "at jeg ikke turde å utsette meg selv for komplikasjonene som ville oppstått og ettersom jeg ikke var særlig betatt av noen av dem følte jeg ikke det var verdt bryet"

Lenke til kommentar

Til du legger deg ned til å sove og våkner til en ny dag. Er hvertfall sånn jeg overlever dagene nå for tiden, fordi for meg personlig virker søvn bedre enn medisin. Var temmelig nede i går (som det framgikk av innlegget på forrige side) og følte meg mye bedre i morges. Dagen har også vært greit så langt.

Å ta en dag av gangen kan være løsningen til det meste, uansett hvor ille man føler seg, og få deg nok søvn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...