Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Å ikke ville være der man er. Alltid ville vekk så fort som mulig. Å alltid ha djevelen i hælene. Pluss tomheten,omg..

Men innimellom ikke ofte, latter. dyrekjøpt latter føles det som.

Jeg vet ikke om livet er verdt å leve egentlig. Men det er nok noe man bare må bestemme seg for at det er, uansett. Som man må bestemme seg for å holde hjulene i gang. Kan ikke gi opp, det er et nederlag å gi opp, selv om ingen egentlig trenger meg, annet enn noen firbente små hårete løver. Ja ja, bedre enn ingenting..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panikkanfall og flashbacks (fra kraftige blødninger fra operasjonssår, kneskål ut av ledd og mye mer) som et helvete i natt. Trodde jeg skulle død og ville bare død. Litt bedre nå idag. Håper ikke at dette betyr at panikkanfallene er tilbake for godt.. :(

Lenke til kommentar

Jeg føler på så mye tap. Føler jeg har tapt alt i livet, meg selv, dem jeg er glad i, jeg har ikke tilgang til meg selv helt. Går i blinde, og føler jeg har gjort noe veldig dumt, som er sårende. Det er så vondt, og det er vanskelig å få en forståelse, alt mine problemer blir bare bagatellisert og ledd bort. Som om jeg ikke har rett til å føle det jeg føler :hm:

Anonymous poster hash: 9acc9...264
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til forrige:

Jeg tror ikke at det finnes noen handling som er u-tilgivelig. Hvor sårende den enn kan være. Eller som "Jokke" (tror jeg) sa det: "Alt kan repareres".

Det handler om å "reparere" abstinensene med mer rus, da... tror ikke vedkommende vil "reparere" med flere dumme handlinger. :p

Anonymous poster hash: d0dee...717

Lenke til kommentar

Til forrige:

Jeg tror ikke at det finnes noen handling som er u-tilgivelig. Hvor sårende den enn kan være. Eller som "Jokke" (tror jeg) sa det: "Alt kan repareres".

Det handler om å "reparere" abstinensene med mer rus, da... tror ikke vedkommende vil "reparere" med flere dumme handlinger. :p

Beklager så mye. Jeg er som du ser ikke bevandret i Jokkes univers.

Lenke til kommentar

Univers og univers. Alle låtene handler om rus, angst og det å være menneskelig søppel. Skjønner ikke hvorfor den klagingen er stor kunst. For når en hvilken som helst annen syter for noe, så er det med en gang noen der til å forarge seg over det. Syns det er selvmotsigende.

Lenke til kommentar

Univers og univers. Alle låtene handler om rus, angst og det å være menneskelig søppel. Skjønner ikke hvorfor den klagingen er stor kunst. For når en hvilken som helst annen syter for noe, så er det med en gang noen der til å forarge seg over det. Syns det er selvmotsigende.

Fordi han dreiv med noe, musikk, og inkorporerte klagingen i musikken,. Forfattere klager også, da blir det også en form for underholdning. Må vel være sånn.. At en person klager, er bare klaging, ikke kunst. Men det bør ikke forhindre noen fra å klage. Vet ikke hvem du mener ergrer seg over dine klager. Din omkrets? eller folk på forum? Drit i det. Alle har klagerett, inntil det motsatte er bevist...... 

Lenke til kommentar

Fordi han dreiv med noe, musikk, og inkorporerte klagingen i musikken,. Forfattere klager også, da blir det også en form for underholdning. Må vel være sånn.. At en person klager, er bare klaging, ikke kunst. Men det bør ikke forhindre noen fra å klage. Vet ikke hvem du mener ergrer seg over dine klager. Din omkrets? eller folk på forum? Drit i det. Alle har klagerett, inntil det motsatte er bevist......

Forfattere pleier jo å ha emosjonell dybde. Jokke-lyrikk er bare en oppramsing av hvor jævlig det er. Men såklart det er jo subjektivt med hva som er emosjonelt. Rent teknisk er ikke musikken så imponerende heller, men mange syns jo det enkle og talentløse er mest emosjonelt.

Lenke til kommentar

Fordi han dreiv med noe, musikk, og inkorporerte klagingen i musikken,. Forfattere klager også, da blir det også en form for underholdning. Må vel være sånn.. At en person klager, er bare klaging, ikke kunst. Men det bør ikke forhindre noen fra å klage. Vet ikke hvem du mener ergrer seg over dine klager. Din omkrets? eller folk på forum? Drit i det. Alle har klagerett, inntil det motsatte er bevist......

Forfattere pleier jo å ha emosjonell dybde. Jokke-lyrikk er bare en oppramsing av hvor jævlig det er. Men såklart det er jo subjektivt med hva som er emosjonelt. Rent teknisk er ikke musikken så imponerende heller, men mange syns jo det enkle og talentløse er mest emosjonelt.

Ja du har nok mere kunnskap om saken ( om Jokke-land) enn meg. Men alle har noen de kan kjenne seg igjen i. Og vi er alle likeverdige uansett (hvor "dype" vi er).

Lenke til kommentar

Ja du har nok mere kunnskap om saken ( om Jokke-land) enn meg. Men alle har noen de kan kjenne seg igjen i. Og vi er alle likeverdige uansett (hvor "dype" vi er).

Jaja, er bare ikke noe engasjert på rusmisbruks-fronten. Det er ikke noe jeg føler jeg kan relatere til, så jeg er uinteressert. Rusmisbrukere er ikke noe verre mennesker enn andre, men hodet mitt er på en annen planet.

Lenke til kommentar

Jaja, er bare ikke noe engasjert på rusmisbruks-fronten. Det er ikke noe jeg føler jeg kan relatere til, så jeg er uinteressert. Rusmisbrukere er ikke noe verre mennesker enn andre, men hodet mitt er på en annen planet.

Du er kanskje mere sånn derre "havet, døden og kjærligheten"-person.

Lenke til kommentar

Neppe. ;)

Hvorfor må det nødvendigvis være noe "dramatisk" om man har dårlig psykisk helse... det virker jo som det er det bildet de fleste "utenforstående" har. De som ikke har påfallende adferd sutrer bare med luksusproblemene sine... nei, kanskje jeg overgeneraliserer folks oppfatninger...

Det er ikke meningen å nedvurdere problemet med rusmisbruk her, eller menneskene. Det mener jeg ikke.

Jeg bare sier at jeg kanskje er litt lei av å bli sett på som en som bare driver dank. Hva vet de om mine problemer, diagnoser og medisintabell.

Lenke til kommentar

Neppe. ;)

Hvorfor må det nødvendigvis være noe "dramatisk" om man har dårlig psykisk helse... det virker jo som det er det bildet de fleste "utenforstående" har. De som ikke har påfallende adferd sutrer bare med luksusproblemene sine... nei, kanskje jeg overgeneraliserer folks oppfatninger...

Det er ikke meningen å nedvurdere problemet med rusmisbruk her, eller menneskene. Det mener jeg ikke.

Jeg bare sier at jeg kanskje er litt lei av å bli sett på som en som bare driver dank. Hva vet de om mine problemer, diagnoser og medisintabell.

Nei nemlig, hva vet de? Den tanken må du holde fast på. For den er sann.

Skjønner litt hva du mener, man kan virke helt vanlig på utsiden selv om man ikke er mentalt frisk. Og så tror ikke folk at man er syk. Det er kinkig. Derfor har jeg noen ganger ønska at jeg hadde kreft i stedet for. Men sånn går det jo ikke an å tenke, men jeg gjør det likevel. Y know.

Endret av dis
Lenke til kommentar

Gud jeg hater sommerferien..

De eneste vennene jeg har...vel,

de er vel kun venner fordi vi er tvunget

til å være i samme rom 5 dager i uken.

Er vel snart gått en måned med ingen annen

kontakt enn familie, parti (takk, gud at jeg har

ungdomspartiet, noen få venner hvertfall, om en ikke..

ikke venner ) og kundene på jobb.

Haddet det ikke vært for mor hadde jeg vel vært

i bunn av en flaske for øyeblikket..jaja.

Det er snart over.

Snart er ferien over. Og et annet helvete kan begynne.
Et mer levbart ett.

Anonymous poster hash: 7baa6...164
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner litt hva du mener, man kan virke helt vanlig på utsiden selv om man ikke er mentalt frisk. Og så tror ikke folk at man er syk. Det er kinkig. Derfor har jeg noen ganger ønska at jeg hadde kreft i stedet for. Men sånn går det jo ikke an å tenke, men jeg gjør det likevel. Y know.

Tror ikke jeg hadde valgt kreft i stedet, hvis jeg kunne velge. Men jeg hadde gått med på ganske mye, såfremt det var en sykdom man ikke fortsatt ble mistenkeliggjort for. Det finnes jo noen slike på kroppslig-siden, og. Gikt/fibromyalgi, utmattelsessyndrom. Men jeg skjønner ikke hvordan enkelte med psykiske lidelser klarer å være en del av et fellesskap - annet enn nær familie da, det er på en måte andre "regler" som gjelder der (men såklart blir det ikke alltid overholdt). Uansett har jeg hatt problemer siden jeg var 5 år, om enn ikke syk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det føles som om jeg kveles av alt og alle rundt meg...

Kort bakgrunn: Skilt, lite penger, barn, hus, depresjon.

Her på boligfeltet ruller folk seg i penger. Jeg er enslig og har ikke kapasitet til å kaste penger etter gartnere og store fantastiske trær og hekker. Jeg har mer enn nok med å beholde huset.

Jeg har i en periode på to år gjort alt jeg kan med midlene jeg har for å få ting til å se bra ut, men uansett hva jeg gjør er det aldri bra nok for naboene. Det snakkes om meg og huset bak min rygg, det snakkes direkte til meg at "nå må du snart få tatt dette, du er jo liksom "portnerboligen" på feltet du...".

Jeg har de siste dagene holdt på som en gal med å fikse det som gjenstår ute, men det er faen ikke godt nok det heller. Jeg føler ikke at jeg hører hjemme her på feltet lenger, blant alle de som føles som pengedritere i forhold til meg som sliter alene med mine enslige lønn.

Det leies inn svart arbeid og firmaer over en lav sko, enkelte får garasjer og 300m2 belegningsten av sine foreldre. Jeg klarer meg alene, jeg bruker bare lenger tid.

Alle rundt meg sitter på sine høye hester og det virker totalt umulig for dem å forstå hvor jævlig tungt det er å dra hele det økonomiske lasset mutters alene.

Jeg kveles av nabolaget, jeg kveles av å føle meg utenfor og mindreverdig, jeg kveles av at ingen ser realiteten min.

Jeg spyr av å jages av min egen skygge, skyggen som klorer etter meg hver eneste kveld etter at jeg lukker øynene. Skyggen som prøver å velte det lille jeg har igjen av forstand og gode tanker oppi all driten.

Jeg har falt av skuta langt til havs, og ingen ser det. Jeg kaver i det kalde vannet, og snart orker jeg ikke svømme mer...

Anonymous poster hash: 6b4a4...a80
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg hadde valgt kreft i stedet, hvis jeg kunne velge. Men jeg hadde gått med på ganske mye, såfremt det var en sykdom man ikke fortsatt ble mistenkeliggjort for. Det finnes jo noen slike på kroppslig-siden, og. Gikt/fibromyalgi, utmattelsessyndrom. Men jeg skjønner ikke hvordan enkelte med psykiske lidelser klarer å være en del av et fellesskap - annet enn nær familie da, det er på en måte andre "regler" som gjelder der (men såklart blir det ikke alltid overholdt). Uansett har jeg hatt problemer siden jeg var 5 år, om enn ikke syk.

Felleskap..Om du har en familie som bryr seg, er det bedre enn ingenting.

kber

Behovet for felleskapsfølelse...det kan vel hjelpe å bedrive felleskapsaktiviteter. Men mulig du har rett, at å bli absorbert i felleskapet er en utopi, det har i tilfelle noe å gjøre med folks uvitenhet om hva psykiske lidelser bunner i. Mange tror nok fortsatt at sinnet er noe alle kan kontrollere. Men det er det jo ikke.

Endret av dis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...