Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide å komme igang med en del ting, som jeg har tenkt på lenge. Det er så vanskelig å konsentere seg når jeg er deprimert og har mye angst. Det igjen er deprimerende..

Åpne opp vinduet ditt i morgen tidlig, når du våkner. Hør på fuglekvittringen, pust godt inn den gode lufta, pust ut igjen og smil! Smil! :D Ingen grunn til å deppe. Hva blir vel godt av det? Se på dagen som en ny mulighet, muligheten til å gjøre noe nytt! Oppleve noe nytt! Ha det fint, og kos deg :) Alle har dårlige dager og kjipe perioder.. Men alt ordner seg alltid til slutt, og du kan hjelpe deg selv i gang med å starte dagen med et smil! :D

Minner mye om sånne plakater som NAV har hengende i korridorer. Jeg får bare facepalm av å lese sånn type formaninger. Usikker på om du kødder eller om det bare er uvitenhet. 

Anonymous poster hash: 21812...550

• Liker 4
Lenke til kommentar

Åpne opp vinduet ditt i morgen tidlig, når du våkner. Hør på fuglekvittringen, pust godt inn den gode lufta, pust ut igjen og smil! Smil! :D Ingen grunn til å deppe. Hva blir vel godt av det? Se på dagen som en ny mulighet, muligheten til å gjøre noe nytt! Oppleve noe nytt! Ha det fint, og kos deg :) Alle har dårlige dager og kjipe perioder.. Men alt ordner seg alltid til slutt, og du kan hjelpe deg selv i gang med å starte dagen med et smil! :D

Hmm.. Skal forsøke det i morgen xd

Lenke til kommentar

På tide å komme igang med en del ting, som jeg har tenkt på lenge. Det er så vanskelig å konsentere seg når jeg er deprimert og har mye angst. Det igjen er deprimerende..

Minner mye om sånne plakater som NAV har hengende i korridorer. Jeg får bare facepalm av å lese sånn type formaninger. Usikker på om du kødder eller om det bare er uvitenhet. 

Kødder nei? Er helt seriøs. Og virker som om du også burde starte dagen sånn :)

Om det har relevanse til nav kan jeg ikke si noe på, da jeg ikke tilbringer noe tid der...

Lenke til kommentar

Hmm.. Skal forsøke det i morgen xd

Gjør det :) Helg og greier, så det blir bra! Alltid bra å starte dagen med et smil :D 

Lenke til kommentar

Kødder nei? Er helt seriøs. Og virker som om du også burde starte dagen sånn :)

Om det har relevanse til nav kan jeg ikke si noe på, da jeg ikke tilbringer noe tid der...

Les IcedInsanity's innlegg  ovenfor her så ser du hva jeg mente ;)

Ok, du skrev det i beste hensikt så det er greit. Det er vel de som bare har "en dårlig kjip" periode som skriver her også :)

Men er det snakk om virkelig depresjoner og psykiske lidelser, er det noe helt annet. Da kan slike forslag oppleves som en provokasjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har før opplevd slike forlsag som en provokasjon, men jeg vet at det er min egen måte å tenke på som gjør det. Det er noe jeg har jobbet med å håndtere, og se på en annen måte. Jeg sliter med dype depresjoner, masse angst og kroniske smerter. En kan ikke forvente at alle til en hver tid forstår helt hvordan en har det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er lei av å ikke orke noe lengre. Har brukt meg opp. Alt er bare meningsløst, må bare skrive her og få ut litt. Det er bare kjæresten som gjør at jeg holder ut. Jeg ser ikke vitsen med noe. Det begynner å skremme meg litt for jeg vet jp egentlig at livet har mer å by på. Jeg bare klarer ikke å se meningen med noe som helst, jeg vet ikke hvorfor jeg skal orke noe som helst. Jeg er så sliten og prøver det jeg kan å henge med på ting i hverdagen, det byr bare på drama å få sykemelding og jeg orker ikke alt rotet og spørsmålene. Jeg vil bare være i fred. Skulle ønske jeg bare kunne sove hele tiden. Det er lettere å bare late som alt er normalt enn å måtte forklare, for ingen skjønner noe likevel. Er glad angsten ikke prøver å ta knekken på meg sånn som før. Nå er det om å gjøre å ikke bli en feit, deppa og apatisk jævel.

Anonymous poster hash: bc8f3...acf

• Liker 1
Lenke til kommentar

God ettermiddag...har en depressiv episode i dag, har det som regel en til to ganger i uken hvor det kommer out of nowhere.

Lyst til å ta sn hagle og blåse ut tankene mine over hele veggen, men prøver å la dagen gå forbi. Jeg lurer på om noen føler det sånn

her hver eneste dag? og hva gjør dere med det?

Lenke til kommentar

God ettermiddag...har en depressiv episode i dag, har det som regel en til to ganger i uken hvor det kommer out of nowhere.

Lyst til å ta sn hagle og blåse ut tankene mine over hele veggen, men prøver å la dagen gå forbi. Jeg lurer på om noen føler det sånn

Bare 30 min siden var jeg fra meg av engstelse og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Det varierer i grad, men jeg vil påstå at jeg føler en form for depresjon hver eneste dag og har gjort det i flere år nå. Jeg er innadvendt og tenker mye på hvordan jeg skal klare å treffe nye folk... Det er i stor grad jobbben min som holder meg gående, men også på jobb har jeg vanskeligheter med å holde meg motivert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare 30 min siden var jeg fra meg av engstelse og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Det varierer i grad, men jeg vil påstå at jeg føler en form for depresjon hver eneste dag og har gjort det i flere år nå. Jeg er innadvendt og tenker mye på hvordan jeg skal klare å treffe nye folk... Det er i stor grad jobbben min som holder meg gående, men også på jobb har jeg vanskeligheter med å holde meg motivert. 

Siden jeg skrev det jeg gjorde er jeg nå i "normalt" humør igjen..merkelige greier det der.. da krysser jeg fingerne for deg ! Jeg er også innadvendt som du beskriver, men føler at depresjonen er der uavhengig av hva jeg "tenker" selv om det ofte går hånd i hånd når man først føler seg jævlig dritt. Det blir som om jeg bare blir en annen person for en liten stund...

Lenke til kommentar

Jeg er ensom, og jeg er så utrolig redd for meg selv. Ikke klarer jeg å konsentrere meg om eksamen, prøver bare å feste bort livet i håp om at alt blir bedre, for det er kun da jeg er optimistisk om livet. Hvorfor kan jeg ikke bare være glad i livet, og spesielt kun i meg selv?

Lenke til kommentar

Jeg går rundt i en boble om dagen og tenker "Det kan jo være det blir bedre en dag, at det vil komme glade dager". Basically eneste "håpet" som motargumenterer evt. hagleinnkjøp. 

En gammel venn tok repern i dag. :/

Trist å høre, kondolerer. Min innboks er åpen om det skulle være behov (gjelder dere alle). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...