Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-360061

Å gi råd til folk som går på antidepressiva om å stoppe med de blir noe kontraproduktivt i mine øyne. Sunn livsstil, trening, og andre faktorer en kan påvirke selv for å bli mer "lykkelig" er fair nok. Men da må en også ha kapasitet til gjennomføre det og evne å se vitsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd og feilet med ''gjør deg selv lykkelig'' metoden i over 10 år nå. Nok nå. Jeg trenger anbefaling til antidepp som kan funke bra men som ikke gir meg allergiske reaksjoner. Antidepressivaen fungerer helt ypperlig, som sagt, til hva som er dens egentlige formål: sørge for at jeg ikke dreper meg selv.

Anonymous poster hash: eaabf...32b

Godt å høre at AD hjelper. Det er faktisk gode nyheter at den gjør det. :)

Ingen kan vel egentlig anbefale deg en antidepp, fordi det er individuelt hva som virker og hva man tåler.

Men hører fra ekspertene at Wellbutrin skal være bra. (er litt ny den tror jeg)

Endret av kismet
Lenke til kommentar

Bah! Jeg er så jævlig lei av å ha vondt! Og så jævlig lei av å ikke sove om natta.

Jeg er lei av å ikke få sove fordi jeg har vondt.

Jeg er lei av å få mer vondt fordi jeg ikke får sove.

Jeg er bare... lei rett og slett...

[/utblåsing]

Lenke til kommentar

Prøver VIRKELIG hardt å ikke la andre ha kontroll over følelsene mine, men fy faen så vanskelig det er. Jeg blir så påvirket av andre og har alltid blitt det, så det er nesten umulig å endre på det nå.

Ingenting er umulig :) Ting tar bare tid, og hvis du må, så må du (feks droppe noen, om det er venner eller forhold). Aldri la deg eller dine følelser styres av andre, enten de gjør det med vilje eller ikke. Good luck.

Lenke til kommentar

Gad, at det skal være så vanskelig å ta seg tid til vennene sine. Avtalte for to uker siden å besøke ei venninne etter at hun hadde kommet igjen fra besøk hos ei som bor på en øy, og nå har hun bestemt seg for å dra dit igjen. Vi skulle spille og se film og det var ikke måte på når hun kom hjem og nå drar hun igjen. Æsj. Æsj. Atter æsj. Har bare to venner, én av dem bor et stykke unna, og den andre svarer sjeldent på meldinger, og når hun for én gangs skyld gjør det, er hun på vei til gokk.

Lenke til kommentar

Livet mitt er ikke vondt, men jeg lurer virkelig på hva jeg skal tenke tilbake på, på mine siste dager. Hodet mitt er 16 år yngre enn det kroppen min er; og hvorfor? Fordi jeg ikke har en historie. Og dermed på sett og vis, ikke noe spesielt "jeg". Men gratulasjoner til psykiatrien som har funnet passende palliative medikamenter.

Lenke til kommentar

For 2,5 år siden var jeg så deprimert at jeg var helt på randen av selvmord. En våken audiopedagog (tro det eller ei) fikk satt meg på antidepressiva, og jeg kan helt ærlig si at hun reddet livet mitt.

I morgen skal jeg begynne å trappe ned, og omsider slutte med Cipralex. Dæven, dette er skummelt.

Lenke til kommentar

For 2,5 år siden var jeg så deprimert at jeg var helt på randen av selvmord. En våken audiopedagog (tro det eller ei) fikk satt meg på antidepressiva, og jeg kan helt ærlig si at hun reddet livet mitt.

I morgen skal jeg begynne å trappe ned, og omsider slutte med Cipralex. Dæven, dette er skummelt.

Jamen det er jo bare å begynne igjen hvis du ønsker det. Ikke noe å være redd for. :)

ps. Vet ikke om jeg hadde gidda å slutte hvis den pillen hjalp meg så mye. Hvorfor slutter du akkurat nå?

Lenke til kommentar

Det er vel meningen at en skal trappe ned og til slutt kutte medisinen ut. De fleste slike medisiner er ment å brukes i noen år for å gjenopprette den kjemiske balansen i hjernen, så skal pasienten ha denne balansen uten medisinen til slutt. Men selvfølgelig, regner med det er mange som har gått på slike medisiner mye lenger enn det.

Lenke til kommentar

Mange grunner, egentlig. Jeg la på meg 20 kilo da jeg begynte med dem, og jeg greier ikke bli kvitt dem. Søtsuget er helt craaazy! I tillegg er jeg hele tida innmari trøtt og slapp, kan sove 15 timer uten problem, og har av og til sovet på jobben i skjul.

Men om jeg blir dårlig igjen har jeg ikke noe problem med å begynne på dem igjen, altså. Heller tjukk og trøtt enn klar for å hoppe foran toget, for å si det sånn :b

Lenke til kommentar

Til dere som har vært til legen for å snakke om problemer for å få hjelp og terapi hvor lang tid tok det før dere fikk time hos psykratrien? venter selv på inkalling hær. men syns det tar lang tid å er rimelig langt nede nå.

Lenke til kommentar

Mange grunner, egentlig. Jeg la på meg 20 kilo da jeg begynte med dem, og jeg greier ikke bli kvitt dem. Søtsuget er helt craaazy! I tillegg er jeg hele tida innmari trøtt og slapp, kan sove 15 timer uten problem, og har av og til sovet på jobben i skjul.

Men om jeg blir dårlig igjen har jeg ikke noe problem med å begynne på dem igjen, altså. Heller tjukk og trøtt enn klar for å hoppe foran toget, for å si det sånn :b

Du store min, lagt på deg 20 kg...og kan sove 15 timer i døgnet, huff av meg. Mange rare valg vi må gjøre i livet Ikke lett:(

Lykke til anyway:-)).

Lenke til kommentar

Livet mitt er ikke vondt, men jeg lurer virkelig på hva jeg skal tenke tilbake på, på mine siste dager. Hodet mitt er 16 år yngre enn det kroppen min er; og hvorfor? Fordi jeg ikke har en historie. Og dermed på sett og vis, ikke noe spesielt "jeg". Men gratulasjoner til psykiatrien som har funnet passende palliative medikamenter.

Alt er relativt. Ikke sammenlign ditt liv med andres. Bare du har noen gleder av og til, husk at det er mange falleferdige perfekte fasader. Ikke la deg lure av det ytre.

Et jeg har vi alle sammen. Du mister ikke ditt jeg fordi om du ikke presterer det forventede.

Men jeg skjønner hvorfor du tenker som du gjør. Jeg er litt som deg:-))

Lenke til kommentar

Alt er relativt. Ikke sammenlign ditt liv med andres. Bare du har noen gleder av og til, husk at det er mange falleferdige perfekte fasader. Ikke la deg lure av det ytre.

Et jeg har vi alle sammen. Du mister ikke ditt jeg fordi om du ikke presterer det forventede.

Men jeg skjønner hvorfor du tenker som du gjør. Jeg er litt som deg:-))

Jeg sammenligner ikke mitt liv med andres. Jeg driter i hvordan andre har det. Hvorvidt de har perfekte eller dårlige, falleferdige eller solide, fasader tenker jeg ikke over. ;)

Men det betyr ikke at jeg er fornøyd. Er man nødvendigvis fornøyd om man ikke sammenligner seg med andre?

Jeg blåser i hva andre "har", men jeg ville hatt mer... først og fremst kjenne at jeg holder på med noe viktig og med mye mening.

Høres kanskje litt banalt ut, men: uten mening er livet meningsløst!

(Opplevd behov kommer ikke nødvendigvis av at andre har mer.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...