Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Jeg vet at jeg er deprimert, men av det jeg leser kommer det frem at det kan være mer alvorlige ting som ligger bak når en plutselig mister interesse for ting som en alltid har likt.

Er ikke det typisk for depresjon?

Men depresjon kan være veldig alvorlig. Det er i mange tilfeller dødelig.

Anonymous poster hash: 190dc...087

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at jeg er deprimert, men av det jeg leser kommer det frem at det kan være mer alvorlige ting som ligger bak når en plutselig mister interesse for ting som en alltid har likt.

Er ikke det typisk for depresjon?

Men depresjon kan være veldig alvorlig. Det er i mange tilfeller dødelig.

Det finnes mange typer depresjon, så finnes det andre psykiske lidelser. Det Jeg snakker om er et symptom på depersonalization disorder, klinisk depresjon eller Ahnedonia (har mistanke om sistnevnte).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er helt latterlig å tenke på hvor mye enklere livet hadde vært om jeg var pen, i motsetning til stygg.

Anonymous poster hash: 8b2b6...034

Er nok mange som tenker den tanken ja, til og med de som er pene fra før, men som har et dårlig selvbilde. Og hva er egentlig definisjonen på pen...?

Jeg vil tro livet er enklere for mange av de som har medfødt utseende og gjerne foreldre med mye penger..

Men husk at hvis du ikke liker deg selv, så er det ikke sikkert at andre synes det:) Og hvis det er fedme som plager deg, eller andre ting som kan endres på, så kan du faktisk gjøre noe med det. :)

Endret av limitator_X
Lenke til kommentar

Jeg ser både pen ut og har en familie med masse penger. Deprimert så lenge jeg kan huske.. så nei, det er ingen garanti for at du slipper.

Det skulle man ikke ha trodd:( Jeg har faktisk en venn med rik familie og han "hadde" utseende, men han har fått psykiske lidelser som har gjort han deprimert og feit...

Han har utviklet (kanskje i oppveksten) psykiske lidelser og plager vet jeg, og jeg tror depresjonen (det meste av den) stammer fra et forhold som ble avbrutt.

Hva har gjort deg deprimert? (hvis du vil dele)

Endret av limitator_X
Lenke til kommentar

Jeg ser både pen ut og har en familie med masse penger. Deprimert så lenge jeg kan huske.. så nei, det er ingen garanti for at du slipper.

Det er flere faktorer som spiller inn og det er meget personlig så jeg ønsker ikke å dele det her, men det å være pen kan være ganske ødeleggende når man hele tiden må vurdere om guttene som prater med deg faktisk liker deg for den du er eller bare fordi du er ei pen jente de vil ligge med. Har hatt lyst til å kutte opp fjeset mitt bare for å gjøre meg mindre attraktiv når jeg har vært skikkelig nede.

Lenke til kommentar

Det er flere faktorer som spiller inn og det er meget personlig så jeg ønsker ikke å dele det her, men det å være pen kan være ganske ødeleggende når man hele tiden må vurdere om guttene som prater med deg faktisk liker deg for den du er eller bare fordi du er ei pen jente de vil ligge med. Har hatt lyst til å kutte opp fjeset mitt bare for å gjøre meg mindre attraktiv når jeg har vært skikkelig nede.

Skjønner den, kanskje på tide med litt pause fra forhold, kanskje være singel en stund? :)

Jeg mener singel som å ikke la deg bli frista av noen gutter i det hele, altså være for deg selv.

Jeg må si at jeg stooortrives singel, jeg har kanskje ikke det beste utseendet, men det er ganske bra for tiden (da jeg trener og spiser ganske bra). Og jeg blir hitta på hvis jeg går ut, men har takket nei til de siste da jeg trenger tid for meg selv. Orker ikke noe forhold (eller sex de gangene jeg var ute) før jeg er klar og finner ei jente jeg kan stole på og ikke minst trives med.

Når det kommer til ligg osv, så er jeg ikke en player type, klarer meg fint uten one night stand,, Har jo hatt noen av de, men da regnet jeg heller ikke med mer:P Jeg er også redd for sykdommer (og unge) og er veldig streng:P

Ta deg en pause, bruk litt mer tid på å finne en dude neste gang, og bli bedre kjent med ham, kanskje prøve en med litt mindre utseende, men med mer hode:P xP Og ikke gi ham noe sex før du er sikker på at du kan stole på ham;) ^^

............Eller vær singel og elsk deg selv x)

Endret av limitator_X
Lenke til kommentar

Det finnes mange typer depresjon, så finnes det andre psykiske lidelser. Det Jeg snakker om er et symptom på depersonalization disorder, klinisk depresjon eller Ahnedonia (har mistanke om sistnevnte).

Depresjon er jo det samme som klinisk depresjon, i alle fall hvis man tenker på det som er i helsevesenet (det er jo noe annet om noen sier "jeg er "deppa""). :)

Anhedoni er veldig vanlig med depresjon. Det er ingen diagnose.

Men kan sikkert være andre ting ja, og uansett er det kanskje ikke noe poeng for "pasienten" å tenke på diagnose.

Men, håper det bedrer seg. :) Jeg har vært deprimert og har slitt endel med det der. Som om man får det noe bedre ved å ligge og lide... det er jo en sykdom, når man ikke klarer å gjøre seg selv i bedre humør.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gått tur i dag. Og jeg sitter nå og klager på at jeg ikke har gjort det, istedenfor å bare gå. Jeg er ganske svak, tenker på alle utfordringene menneskene har hatt opp igjennom tiden liksom. Kanskje like greit at jeg bare blir inne, minsker sjansen for at jeg fører slekten videre. Ikke det at jeg har noe god sjanse i utgangspunktet da, så det er ikke en god unnskyldning det heller.

Endret av Natalie93
Lenke til kommentar
Gjest medlem-374430

Er det noen som har peiling på hvordan dette med psykologer fungerer?

Jeg har kastet inn håndkleet nå, og valgt å være ærlig ovenfor meg selv og andre. Har ved alt for lang tid, prøvd å benekte ovenfor andre og meg at jeg faktisk er ganske deprimert, sliten og trist. Har vært isolert og venneløs i ganske mange år nå, og er bare 25 år, ser livet glir forbi og vil gjøre noe med saken så starter idag.

Er det mulig å få gratis psykolog, som følge av oppfølging hos nav evt? Jeg har ikke råd til en privat en, så hadde satt pris på svar fra noen som vet.

Lenke til kommentar

Nei, NAV dekker ikke psykolog. Ikke her i alle fall. Har opplevd at de kan innvilge forskjellige ting forskjellige plasser, så det skader vel ikke å spør. Jeg fikk et ganske konkret nei da jeg spurte. Ikke ville de dekke tannlegebehandling heller, noe ei venninne av meg får der hun bor. Så når jeg tenker meg om kan det hende de gjør det andre plasser.

Lenke til kommentar

Er det noen som har peiling på hvordan dette med psykologer fungerer?

Jeg har kastet inn håndkleet nå, og valgt å være ærlig ovenfor meg selv og andre. Har ved alt for lang tid, prøvd å benekte ovenfor andre og meg at jeg faktisk er ganske deprimert, sliten og trist. Har vært isolert og venneløs i ganske mange år nå, og er bare 25 år, ser livet glir forbi og vil gjøre noe med saken så starter idag.

Er det mulig å få gratis psykolog, som følge av oppfølging hos nav evt? Jeg har ikke råd til en privat en, så hadde satt pris på svar fra noen som vet.

Du går til lege, henvises til psykolog derfra, hvis du ikke vil ha lang ventetid, så sier du til legen at du er redd for å ta selvmord etc.. så får han nok litt fortgang i det i forhold til vanligere lidelser. Etter å ha betalt 2000kr i lege utgifter og psykolog utgifter, så får du frikort og kan gå til lege/psykolog så ofte du vil:) Derfor er det lurt å starte tidlig i år med saken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...