Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noe i veien med belønningssystemet mitt. Jeg søker ikke mot positive ting.

Edit: Det er fordi positive ting oppleves smertefullt. Alt oppleves smertefullt.

Når du lar være å søke mot noe fordi det oppleves smertefullt, så er i alle fall deler av belønningssystemet intakt. ;)

Fortjener du ikke?

Lenke til kommentar

Jeg hørte en setning i en låt som gikk noe som "I am secretly in love with everyone I grew up with". Jeg føler det slik, men det er et ensidig og destruktivt kjærlighetsforhold. Det er et forhold jeg vil glemme, men som et sår blir det bare verre jo mer du plukker på det.

Siden jeg flyttet hjemmefra som 18åring har jeg ikke hatt kontakt med noen jeg vokste opp med. Det er ikke så mye de jeg har et dårlig forhold med, så mye som det er meg selv. Jeg er i deres øyne noe jeg selv ikke ønsker å være. Jeg speiler meg selv i deres bilde og personen som stirrer tilbake er en jeg ikke vil være.

Jeg har flyttet bort. Langt bort. Likevel flyter de rundt langt bak i min bevissthet. Jeg vil slette alle spor, men er usikker på hvor mye det hjelper. Det er ikke de jeg elsker, det er meg jeg har et problematisk forhold med.

Dualisme. Hvem er denne "jeg" som avskyr "meg"?

Anonymous poster hash: 3c0a9...3e8
Lenke til kommentar

FML

Var på jobbintervju 10 nov. ble antydet muntlig at jeg skulle få jobben, skulle sende en del papirer når intervjuer kom tilbake på kontoret 13.nov.(lønnsavtale, arbeidsreglemang osv) har pr i dag (16.12) fortsatt ikke mottat noe, på tross av flere purringer hvor daglig leder i firmaet skylder på at det er blitt glemt av.

Mor og Far har flyttet ut av huset som jeg skal ta over og inn i leiligheten som min mor arvet. Huset ligger 10mil unna stedet hvor jeg jobber pr dags dato og ut Januar.

Så framtiden er litt vel usikker i forhold til hva jeg er komfortabel med.

Lenke til kommentar

Bra. Du nevnte "bestemme over deg". Enda godt det ikke var slik at du ble hentet... :p

Beklager min sjofle humor.

Æsj, nå ble det en scene igjen. Jeg har ikke fått tatt problemet ved roten. "Er et høy fjell jeg skal opp på, og nå gikk det et ras," for å si det som Sabell sier det. :)

Skulle ønske jeg ble hentet og spent fast og dopet ned i et par måneder. Før hadde de "deep sleep therapy," synd de har sluttet med det.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Æsj, nå ble det en scene igjen. Jeg har ikke fått tatt problemet ved roten. "Er et høy fjell jeg skal opp på, og nå gikk det et ras," for å si det som Sabell sier det. :)

Skulle ønske jeg ble hentet og spent fast og dopet ned i et par måneder. Før hadde de "deep sleep therapy," synd de har sluttet med det.

Leit...

Ja dopet ned ja... finnes nok forskjellig slags dop til det formålet, noen mer ønskelige enn andre...

Lenke til kommentar

Beste tipset mot angst? Altså det å takle angsten bedre? Dritt lei av å ligge å kjenne på den uroen i kroppen og alle følelsene som vokser og vokser hvor hvert minutt som går.

Kommer kanskje an på problemet, hvis man f.eks. er veldig "flink pike" så er løsningen kanskje å slappe litt mer av i skuldra...

Mange former for angst, og uendelige mange årsaker (tror jeg).

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvorfor jeg har angst, jeg vet bare at jeg har lyst at det skal slutte å gjøre vondt. Skulle ønske jeg hadde noen å prate med. Da må jeg eventuelt betale for å ha noen å prate med, men det funker ikke for meg. For da føler jeg meg presset til å prate. Jeg må prate når jeg får det for meg at jeg får til å prate, men da er ingen der :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...