Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Uff, hver gang jeg tror mennesker faktisk har noe sosial forståelse. Så tar de første og beste mulighet de finner, for å trykke ned andre mennesker.

Skuffende.

Fyren sliter jo, tror du at du hjelper Bazukh, eller hva ville du med kommentaren din?

Men du er selvfølgelig mye bedre enn alle andre, ikke sant?

Kommentaren var ikke ondt ment. Det var en måte å peke ut hvor motstridende utsagnet hans var. Noe av det første en må ha for å bli bedre, er selvinnsikt.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Uff, hver gang jeg tror mennesker faktisk har noe sosial forståelse. Så tar de første og beste mulighet de finner, for å trykke ned andre mennesker.

Skuffende.

Fyren sliter jo, tror du at du hjelper Bazukh, eller hva ville du med kommentaren din?

Men du er selvfølgelig mye bedre enn alle andre, ikke sant?

Kommentaren var ikke ondt ment. Det var en måte å peke ut hvor motstridende utsagnet hans var. Noe av det første en må ha får å bli bedre, er selvinnsikt.

Av de fleste tror jeg den ble tatt på som ondt ment, men selvfølgelig fins det unntak. Viktig og tenke på at alle leser ikke det på en bestemt måte, og jeg er ganske sikker på at han tok det negativt. Kanskje du ikke mente det på den måten, men det virket som for meg. Igjen, det finnes unntak!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig tok han det negativt. Jo dårligere selvtillit du har, jo større er sjansen for å ta det negativt. Og som Jann - Ove også sa: Det er ikke alltid det er like lett å si det på en pen måte og fortsatt beholde budskapet.

Det hjelper heller ingen å sy puter under armene på de til enhver tid og situasjon. Verden er ikke sukkersøt, og ingen kan forvente at alle skal si det de mener med en myk og rolig stemme til enhver tid. Det hjelper absolutt ingen å bli behandla som foster hele livet.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg aner ikke hva du vil frem til, men det å slenge ut slike kommentarer, bidrar ikke til noe positivt, som da igjen er rimelig unødvendig.

Jeg har vært gjennom kvise helvete selv, og det er noe skikkelig dritt.

Du snakker om selvinnsikt, hva ville du respondert med om noen slang slikt tull i ansiktet ditt?

Klarer du å vri dette til noe tull også?

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Som sagt: For å i det hele tatt ha muligheten til å bli bedre psykisk, er selvinnsikt viktig. Derfor skrev jeg det.

Jeg snakker ikke om å kurere kvisene hans, for det har jeg strengt tatt ikke peiling på overhodet. Jeg snakker om selvtilliten han mener han har selv om han skriver ting som tyder på at den ikke er like sterk som han gir uttrykk for.

Om noen slang slikt tull? Det har allerede blitt gjort, kjære deg. Opptil flere ganger. Og det smeller like bra hver gang.

edit: Det smeller som i at det føles som et slag i trynet, også blir jeg enda bedre, enda flinkere på å se hva jeg må gjøre for å komme videre. Ikke smeller som i at jeg slår til vedkommende.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Må få det ut noe som helst sted. Som en pur bu-hu melding.

Jeg er nå i så dårlig form at jeg ikke kan gå til butikken engang (2 min) uten å bli så sliten at jeg kollapser eller må sette meg ned for å ikke få anfall. Har en hjertefeil (90% psykisk og 10% diagnose). Anfallet innebærer kvelefølelser, tungpust og over 200 i puls i en halvtimes tid. Sist gang jeg fikk det målte de stabil puls på 216 halve veien i ambulansen. Men legene? Finner ingenting nyttig. I dag har jeg vært i så dårlig form at jeg ikke orka å spille X-Box engang. Disse periodene kan variere fra 1 dag til 1 år. I 2007 var jeg så dårlig form at jeg ikke forlot Oslo på over et år.

Det er ikke fordi jeg er feit eller lat eller dårlig trent etc. Når jeg ikke merker noe til dette er jeg i aktivitet i 6-7 timer hver eneste dag hver eneste uke. Vinter og sommer. Er langt over gjennomsnittet godt trent, tynn, rask osv. Nå er jeg bare såååååååå driiiiitt leeeei av å ikke kunne røre meg.

Puh.

Lenke til kommentar

Som sagt: For å i det hele tatt ha muligheten til å bli bedre psykisk, er selvinnsikt viktig. Derfor skrev jeg det.

Jeg snakker ikke om å kurere kvisene hans, for det har jeg strengt tatt ikke peiling på overhodet. Jeg snakker om selvtilliten han mener han har selv om han skriver ting som tyder på at den ikke er like sterk som han gir uttrykk for.

Om noen slang slikt tull? Det har allerede blitt gjort, kjære deg. Opptil flere ganger. Og det smeller like bra hver gang.

edit: Det smeller som i at det føles som et slag i trynet, også blir jeg enda bedre, enda flinkere på å se hva jeg må gjøre for å komme videre. Ikke smeller som i at jeg slår til vedkommende.

Det er trist at du skal måtte oppleve slikt, derimot at du ikke skjønner hvordan det føles, ettersom du gjør som alle andre svake mennesker, er rimelig skuffende. Det finnes andre tråder å spamme ned.

Lenke til kommentar

Kviser er jo ikke ille, bare tenk på folk som har fått brent av seg halve ansiktet. Og jeg sier ikke dette for å få disse til å føle seg verre, bare sier det for at dere med kviser ikke burde føle dere dumme i det hele tatt, det er jo bare naturlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Selvfølgelig tok han det negativt. Jo dårligere selvtillit du har, jo større er sjansen for å ta det negativt. Og som Jann - Ove også sa: Det er ikke alltid det er like lett å si det på en pen måte og fortsatt beholde budskapet.

Det hjelper heller ingen å sy puter under armene på de til enhver tid og situasjon. Verden er ikke sukkersøt, og ingen kan forvente at alle skal si det de mener med en myk og rolig stemme til enhver tid. Det hjelper absolutt ingen å bli behandla som foster hele livet.

Det skader ikke å si det på en god måte heller da? f.eks: Det virker ikke som du har det, men det går jo alltids ann og gjør noe med.

Edit: Det er jo noe med det at folk må plage andre for å føle seg "kul", ikke det du gjør men det kan sammenlignes.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Det er trist at du skal måtte oppleve slikt, derimot at du ikke skjønner hvordan det føles, ettersom du gjør som alle andre svake mennesker, er rimelig skuffende. Det finnes andre tråder å spamme ned.

Nå må jeg innrømme at din mening her er litt uklar. Lyst til å forklare?

Ja, også kan jeg forsåvidt slenge på et "ditto". :)

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre dere om noe? Hvorfor depper folk? seriøst.. Man sitter ikke hjemme og depper. Man gjør NOE med det.. (min tankegang). Alle problemer jeg har fått i livet, fra ulykker til skole problemer har jeg alltid gjort noe med. Hvorfor gjør dere ikke noe med det?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Kan jeg spørre dere om noe? Hvorfor depper folk? seriøst.. Man sitter ikke hjemme og depper. Man gjør NOE med det.. (min tankegang). Alle problemer jeg har fått i livet, fra ulykker til skole problemer har jeg alltid gjort noe med. Hvorfor gjør dere ikke noe med det?

Ikke alt som er lett og gjøre noe med, f.eks og få en diagnose som varer resten av ditt liv, eller og føle du har gjort alt uten at noe hjelper eller bare sorg over død eller noe lignende, men selvfølgelig, småting kan godt gjøres noe med :)

Lenke til kommentar

Alt kan gjøres noe med. At man får en diagnose som varer resten av livet, så er jo det dumeste du kan gjøre er å deppe over det.. Wow.. tenk å deppe hver eneste dag, resten av livet.. Det hadde virkelig vært et kjipt liv du..

Man faller, sutrer og får medfølelse av andre folk før man reiser seg opp igjen. Så er jo de personene som faller, får medfølelse men aldri gidder å reise seg opp igjen.

Det nytter ikke å skrive slikt i denne tråden, da får man piss som "du aner tydeligvis ikke hvordan det er å <insert condition>!".

Hehe, så sant så sant. Men the case.. Jeg vet hvordan det føles, og har vært i deppe perioder selv. Men når jeg fant ut av hvordan jeg skulle takle problemer som møtte på min vei. Så har alt blitt bedre. Jeg har aldri fått sjansen til å møtte min far og bestefaren min som jeg hadde nær kontakt med døde for noen år siden. Men sitter ikke hjemme og depper over det.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Selvfølgelig skal man ikke deppe over det i lang tid, men det hjelper og snakke med noen om det i starten, jeg er ikke den som depper så mye. Uansett så er det herlig og få noe form for medfølelse når du ikke tørr å si hvordan du har det irl. Depping og syting over lengre tid oppfattes bare som irriterendes.

Lenke til kommentar

Du må også tenke på at det er mange som bruker denne tråden til utlufting. Det er mange her som gjør noe med det de sliter med, men trenger en kanal for å lufte tankene innimellom. Og selv om det kan virke som om alle som har posta her sitter hjemme og sturer 24/7, er det absolutt ikke tilfellet.

Alle er deppa innimellom, folk har bare forskjellige måter å takle det på.

Lenke til kommentar

Å få medfølelse er en grei ting, noe som er med i prossesen av å bygge seg opp igjen. Men så finnes det forskjellige former på depping. Slik "Søren! Jeg fikk kun 3 på matteprøven!". Men så har vi jo disse, "Jeg har blitt mobbet i 1 år nå, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. *sytt sytt". Noe som jeg finner veldig irreterende. Det kan jo bare være at jeg har et problem mot slik folk, man liker liksom ikke alle mennsker her i verden. Men virkelig, jeg skjønner ikke. Kan noen forklare?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det kan være vanskelig og skjønne noe man ikke har opplevd selv. Kan forstå hva du mener til et vist punkt, men jeg tror ikke du har noe særlig kunnskap om sterk angst og depresjon Pijus.

Så syns jeg du kan la denne tråden være i fred for dine synspunkter om den saken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Å få medfølelse er en grei ting, noe som er med i prossesen av å bygge seg opp igjen. Men så finnes det forskjellige former på depping. Slik "Søren! Jeg fikk kun 3 på matteprøven!". Men så har vi jo disse, "Jeg har blitt mobbet i 1 år nå, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. *sytt sytt". Noe som jeg finner veldig irreterende. Det kan jo bare være at jeg har et problem mot slik folk, man liker liksom ikke alle mennsker her i verden. Men virkelig, jeg skjønner ikke. Kan noen forklare?

Du skjønner at det er greit for en person å si at han har problemer med kviser, sånn at han strever med å gå ut om dagene? Også det at han har prøvd det meste for å bli kvitt det. Det skjønner du ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...