Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Ikke for å være en dritt mot de som har det fælt, men jeg må få fortelle at jeg er veldig stolt av meg selv nå.

Nå feirer jeg min 18. dag uten noen form for anfall, kutting eller selvdestruerende oppførsel! Og det er første gang på flere år. Kanskje det faktisk går an å komme seg vekk litt fra helvetes-tankegangen og kjempe imot.

Trodde aldri jeg skulle si det, men ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk. Jeg satser på å fortsette denne livsstilen hvor nesten alt bare klaffer og jeg lever et sukkersøtt og bekymringsløst liv så lenge det går. Nå har jeg hvert fall fått en forsmak på at det faktisk går an å ikke ha det helt jævlig 24/7, og det trengte jeg virkelig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Tror det er umulig og leve et sukkersøtt og bekymringsfritt liv over lengre tid.

Men jeg er glad for at det går oppover for deg. Det er en god følelse. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Skulle ønske jeg hadde et sexliv som alle andre. Er 21 år, og virker som alle rundt meg lever livet med kjærester og kos. Så sitter jeg her og har det helt jævlig vondt døgnet rundt, til tross for 5 år med terapi, og 5 forskjellige psykologer. Har mistet troen på at jeg noen gang vil kunne føle meg bedre og få krefter til å prøve meg på det livet alle andre lever rundt meg. Har allerede mistet hele ungdomstiden min. Enda en faktor som gjør fryktelig vondt.

Lenke til kommentar
Gjest klovnen kalle

Er det noen måte å få timer hos psykolog uten å gå gjennom fastlegen? Var hos fastlegen for bare et par dager siden, men fikk liksom ikke sagt det... Prøvde å hinte til det, men feig som jeg er fikk jeg ikke sagt det rett ut... Dessuten hadde jeg en forholdsvis god dag så jeg tenkte at det kanskje ikke var så farlig...

Lenke til kommentar
Gjest utlogget

Jeg skulle ønske jeg hadde noen jeg stolte såpas på at jeg bare kunne ringe å si "Hei, jeg bryter helt sammen akkurat nå, kan du komme å gi meg en klem?" Men det er ingen. Jeg har venner, bekjente og mer, men ingen som jeg stoler på at takler meg på mitt verste. Som jeg klarer å gråte foran, eller som jeg rett og slett klarer å si til at jeg sliter. Det går bare ikke, men jeg skulle så sinnsykt trengt en slik venn akkurat nå når det føles som om hele verden min raser sammen. Neida, jeg skal gå rundt å gi inntrykk til alle vennene mine om at ingenting biter på meg, at ingenting skremmer meg og at ingen kan såre meg. De skulle bare visst at jeg akkurat nå har sittet i fosterstilling å grenet i to timer i strekk. Jeg klarer bare ikke å åpne meg. Ikke skikkelig her en gang. Så snart noen viser et snev av sympati får jeg lyst til å bagatelisere det hele og får dem til å slutte å synes synd på meg så fort som mulig. Det er helt latterlig. Jeg er så svak.

Lenke til kommentar
Gjest Fjellvegg

Jeg skulle ønske jeg hadde noen jeg stolte såpas på at jeg bare kunne ringe å si "Hei, jeg bryter helt sammen akkurat nå, kan du komme å gi meg en klem?" Men det er ingen. Jeg har venner, bekjente og mer, men ingen som jeg stoler på at takler meg på mitt verste. Som jeg klarer å gråte foran, eller som jeg rett og slett klarer å si til at jeg sliter. Det går bare ikke, men jeg skulle så sinnsykt trengt en slik venn akkurat nå når det føles som om hele verden min raser sammen. Neida, jeg skal gå rundt å gi inntrykk til alle vennene mine om at ingenting biter på meg, at ingenting skremmer meg og at ingen kan såre meg. De skulle bare visst at jeg akkurat nå har sittet i fosterstilling å grenet i to timer i strekk. Jeg klarer bare ikke å åpne meg. Ikke skikkelig her en gang. Så snart noen viser et snev av sympati får jeg lyst til å bagatelisere det hele og får dem til å slutte å synes synd på meg så fort som mulig. Det er helt latterlig. Jeg er så svak.

Faaaack.. er i noen lunde samme situasjon.. vennene mine tror alt er greit men i helvete ting er tunge.. jeg klikker snart guuuuuuuuuuuuuuuuud.. trenger alkohol hver dag for å ikke føle meg shit.. hva pokker er det.. kjeder meg og elendige følelser rir gjennom kroppen.. shimata

Lenke til kommentar

Veit åssen det er å måtte late som om at alt er tipp-topp når alt er bare shait. Heldigvis har jeg ei vennine som jeg kan snakke med det meste om og som vet om de tingene jeg sliter med(sosial angst etc). Uheldigvis bor vi i forskjellige byer og hun har mye å gjøre så jeg får ikke snakket med henne så mye som jeg skulle ønske..

Lenke til kommentar
Gjest tatatata

Har så mye kviser at jeg ikke vil gå ut av huset, verken for å trene eller for å dra på butikken. Herlig liv!

Lenke til kommentar

Har så mye kviser at jeg ikke vil gå ut av huset, verken for å trene eller for å dra på butikken. Herlig liv!

Viss det herjer så FORBANNA mye med livet ditt så går du til lege og finne en løsning.. det nytter ikke å gå rundt og ha det problemet.. bruk penger på det og finn en løsning.. gjør det for faen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Viss det herjer så FORBANNA mye med livet ditt så går du til lege og finne en løsning.. det nytter ikke å gå rundt og ha det problemet.. bruk penger på det og finn en løsning.. gjør det for faen

Du aner ikke hvor vanskelig det er å bli kvitt kviser for noen, har man så mye kan det være vanskelig og få vekk. Man kan prøve MANGE medisiner uten virkning. Min bror hadde forferdelig mye kviser, han måtte begynne på en kraftig medisin som gjor han helt utslått. For å bruke den medisinen må man ha perfekt blod osv. Han fikk mesteparten vekk! Men uansett, iche faen snakk sånn til han. For alt du vet kan han godt ha det samme problemet som min bror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...