Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt det koselig i kveld, men er utrolig sliten. Tok en angstdempende ganske tidlig på kvelden, slik at den angsten jeg hadde da ikke eskalerte seg. Jeg pleier å være ganske pratsom blant folk jeg er trygg på, men jeg prata nesten ikke noe. Jeg ble fort veldig stille, og når jeg først sa noe så følte jeg på en måte "tvunget" til å repetere det jeg sa, jeg prøvde i gi indirekte uttrykk på jeg var sliten. Unnskyldte meg istedenfor at jeg hadde vondt i hodet fordi jeg hadde fått i meg mindre enn 1 liter væske gjennom hele dagen. Jeg tror familien skjønte hva jeg prøvde å gi uttrykk for, siden de lot meg være i fred da jeg gikk ut på terrassen for å "lufte meg". De klagde heller ikke over at jeg satt mye med mobilen og surfa m.m, tok også endel makrobilder med kompaktkameraet mitt for å avlede meg.

Da jeg ble kjørt hjem til leiligheten min av mamma og pappa, så tror jeg at de skjønte at jeg var utslitt. Så jeg lovte dem at jeg skulle prøve å hvile ut til i morra (Onsdag), da jeg (og resten av familien) skal hjem til dem for å spise kalkun. På Torsdag så skal vi tilbake til tante og onkel for å spise rester fra julaften (var hos dem vi var i kveld). På Fredag->Søndag så skal jeg på hytta med foreldrene mine og tvillingbroren min, for å feire bursdagen våres på Søndag. Det blir mange dager "i ett kjør", jeg burde klare å holde ut, da jeg er i mye bedre psykisk form enn jeg var for ett år siden, men likevel så dukker disse negative tankene opp; "Hva hvis jeg går på en smell som jeg gjorde for 1 år siden?", "Hva hvis jeg for et sammenbrudd som jeg fikk for 1 år siden, og ble tvangsinnlagt?", "Hva hvis jeg blir såpass sliten at jeg bare kollapser i et ganske kraftig angstanfall?".

Lenke til kommentar

verste julaften noen sinne, katten jeg har hatt siden jeg var 6-7 år, måtte avlives i kveld. da han ble skikkelig syk på lillejulaften :(

hadde et sterkt bånd med katten.....

trist dag :(( snufs

Det var leit å høre, g3neralen. Det er rart å tenke på hvor sterke bånd man faktisk får til et vesen som nesten ikke sier annet en "mjau" og "prr".

For en stund tilbake fikk jeg og familien min vite at vår kjære gamle katt på 16-år hadde kreft og måtte avlives. En katt som jeg har tilbringt store deler av min barndom med, snakket med, leket med og koset med. Det er jævlig å miste et familiemedlem. En bestevenn.

Kondolerer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

verste julaften noen sinne, katten jeg har hatt siden jeg var 6-7 år, måtte avlives i kveld. da han ble skikkelig syk på lillejulaften :(

hadde et sterkt bånd med katten.....

trist dag :(( snufs

Urolig lei for å høre det. :( Det er så fælt miste et dyr man har hatt i familien i mange år. De blir jo en del av dem.

Det er en liten trøst, men han lider i det minste ikke lenger. :hm:

Du burde tenke på å skaffe deg en ny bestevenn, det er den beste terapien, har jeg hørt. Prøv å ha en god jul, i alle fall. Føler med deg. :(

Lenke til kommentar

Styggeste drittjula jeg har opplevd. Foreldre som har slitt lenge med psyken sin og som får et fullstendig meltdown i jula hvor alt rettes mot meg, min samboer og vårt første barn sin første jul. Helt jævlig. Føles ut som om jeg har mistet min egen mor og delvis min far. Hadde det bare vært slik så hadde vi sluppet å hørt alt det sinnsykt stygge som ble sagt om oss... Helvete!

Lenke til kommentar

Styggeste drittjula jeg har opplevd. Foreldre som har slitt lenge med psyken sin og som får et fullstendig meltdown i jula hvor alt rettes mot meg, min samboer og vårt første barn sin første jul. Helt jævlig. Føles ut som om jeg har mistet min egen mor og delvis min far. Hadde det bare vært slik så hadde vi sluppet å hørt alt det sinnsykt stygge som ble sagt om oss... Helvete!

Høres ikke særlig greit ut.. Ta godt vare på dine kjære (samboer og barn).

Lenke til kommentar

Var på en konsert i dag hvor det stod en jente bak meg og plaga meg noe helt sinnsykt, ho drev og tok på håret mitt og ryggen min samtidig som ho dyttet meg inn i folkemengden ved flere anledninger. Hadde ikke gjort henne en dritt, hadde ikke sett på henne engang. Hvorfor skjer sånne ting med meg? Fuck off.

Anonymous poster hash: c9d02...7a4
Lenke til kommentar

Var på en konsert i dag hvor det stod en jente bak meg og plaga meg noe helt sinnsykt, ho drev og tok på håret mitt og ryggen min samtidig som ho dyttet meg inn i folkemengden ved flere anledninger. Hadde ikke gjort henne en dritt, hadde ikke sett på henne engang. Hvorfor skjer sånne ting med meg? Fuck off.

Anonymous poster hash: c9d02...7a4

hun flørtet med deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...