Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke opplevd så mange nære dødsfall enda. Men, blir trist av dødsfall jeg også, og det tror jeg er en bra ting. Det viser bare at man har empati.

Men dødsfall får deg også til å reflektere over hva som virkelig er viktig her i livet, fordi det kan være over så altfor fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fekk akkurat vite at det er ein tidligare kollega og bekjent som omkom i ei utforkjøring i dag. Hadde ikkje noko spesielt nært forhold til vedkommande, men føler meg likevel heilt tom på en måte. En slags sjokktilstand kanskje. At ho var ca like gammal som meg, gjer det ikkje noko bedre. Er berre grusomt trist. Trist dag i dag.

Kjørte ho i Bergen og eller bodde hu der oppe?

Lenke til kommentar

Dette begynner å gjenta seg alt for ofte. Ting går noenlunde bra i en periode, og så smeller det etter en viss tid. Er overbevist om at noe faktisk er galt med meg, men orker ikke den karusellen med psykologer igjen. De klarte jo ikke konkludere med noe skikkelig sist. Så var det kanskje ting jeg kunne sagt for å klarne opp i det, men når man sitter midt i mørket så blir alt bare en stor, ekkel gjørme og dagene og minnene blir bare en eneste stor suppe. Det verste er vel å få høre at man ikke er "syk nok", samtidig er det så vanskelig å innrømme hvordan man faktisk har det/har hatt det. Å sitte og gråte foran en person.

Jeg har lyst til å gi opp. Pakke en koffert og starte på nytt, uten venner, familie, jobb og hele fasaden. Jeg vet ikke hva jeg driver med. Ingen trenger meg. Lurer alle andre og meg selv. Anonymous poster hash: 644f7...f01

Lenke til kommentar

Kjenner at vinterdepresjonen nærmer seg. Jeg beveger meg mere innendørs, snart null energi, kulden står for døren, tanken på å ta seg en løpetur i kulda får meg til å deppe, men jeg gjør det allikevel.

Redder meg selv gjennom vinteren ved å dra en uke til gran canaria med kjæresten i desember.

Lenke til kommentar

Da var Tyrkia turen ødelagt, operasjonssåret som var ferdig grodd i Januar har sprukket opp. Da da blir det ikke noe bading, ikke noe Tyrkisk bad. Jeg må bare se på familien min kose seg med det, uten meg. Og jeg som har lovt at jeg ikke skal sitte inne hele dagen, hva skal jeg gjøre istedenfor nå?! Ingen alternativer. Vurderer sterkt å bli hjemme. Jeg trenger ikke å slite med det operasjonssåret IGJEN! Jeg har nok jeg sliter med om dagen, og jeg trenger ikke et tilbakefall på operasjonssåret i tillegg til en midlertidig tilbakefall på angsten (gruer meg til flyplassen og flyturen).

Lenke til kommentar

Skjønner godt hvordan du har det, å være bundet til hjemmet og ikke få gjort noe gøy. Hvor i Tyrkia dro dere? Hvis det er sånn feriested ala Alanya, er det nok ikke mye å se der likevel. Men hvis dere har dratt til Istanbul, kan du gjerne ta noen turer ut og se litt rundt uten noe særlig problemer. :)

Lenke til kommentar

Da var Tyrkia turen ødelagt, operasjonssåret som var ferdig grodd i Januar har sprukket opp. Da da blir det ikke noe bading, ikke noe Tyrkisk bad. Jeg må bare se på familien min kose seg med det, uten meg. Og jeg som har lovt at jeg ikke skal sitte inne hele dagen, hva skal jeg gjøre istedenfor nå?! Ingen alternativer. Vurderer sterkt å bli hjemme. Jeg trenger ikke å slite med det operasjonssåret IGJEN! Jeg har nok jeg sliter med om dagen, og jeg trenger ikke et tilbakefall på operasjonssåret i tillegg til en midlertidig tilbakefall på angsten (gruer meg til flyplassen og flyturen).

Høres veldig kjipt ut. Du har ikke mulighet for å få bandasjert såret skikkelig slik at den blir helt vanntett? Hadde blitt med hvis jeg hadde vært deg. Få deg litt varme, spise på gode restauranter, gå turer, være med familien osv. Bedre alternativ det enn å være hjemme.

Lenke til kommentar

Skal til Tyrkia på Torsdag, gruer meg veldig til flyturen. Hater turbulens, og hater folkemengder. Jeg skal ta en Sobril før vi går inn på flyplassen, og eventuelt en Truxal i tillegg, hvis ting skulle forverre seg..

Du er heldig :) Når jeg spør legen min om tabletter mot angsten min så er det bare; tough luck! face your fear!

Lenke til kommentar

Vi skal til Alanya (Mahmutlar).

Ok, aldri vært der, så vet ikke hvordan det er med fritidssysler, men ut i fra bildene virker det som et rolig og pent sted. Hvis ikke såret er veldig ille, tror jeg du bør ta deg noen gåturer likevel. Slipper å være innestengt hele dagen og får litt fart på blodomløpet. Som andre sier, finnes sikkert legesenter der som du kan få ekstra bandasje om nødvendig.

Skjønner det er sykt vanskelig, men prøv å ikke la såret ødelegge hele ferien din. :) Er sikkert deilig vær der nå, skulle ønske jeg selv hadde mulighet til å reise litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...