Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Skal ta meg en titt på de, takk :)

Verdt ett forsøk, takk til deg og :)

Anonymous poster hash: dd1bc...ae5

Jeg har brukt en slik vekkerklokke. og det er absolutt noe og ambefale. MYE lettere og stå opp. gjerne finn en som også har en form for lyd som også blir høyere og høyere. husker ikke hva den het den jeg har prøvd, men den kunne du faktisk sette inn en usb med mp3 i for custom lyder. den hadde også noen presets som fuglelyder, regn eller whatevver. funker ganske bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri skjønt hvorfor dette dritt samfunnet forventer at man skal jobbe og jobber man ikke så har man dårlig holdning eller er lat og kan bli utnyttet til gratis jobbing for familie, yay.

Nei, skulle enten ha vært født 20 år før eller pensjonist, hadde sikkert vært bedre.

Aldri skjønt hvorfor folk gidder jobbing, i Norge så er det 8 timer som gjelder, i andre land så jobber man enda lenger for dårligere lønn i 5-6 dager i uka og the ultimate reward is death.

Men det er som vel man gjør med dødssyke pasienter, man bare gjør det mest mulig behagelig før det uunngåelige slår til.

Synd jeg ikke kan vinne 200 millioner kroner også bare si fuck it med alt mulig jobb helvete også leve ett moderat liv uten ekstrem penge bruk så burde man ha til resten av livet så og si, forhåpentlig vis ihvertfall.

Men det kommer nok en dag, i nærmeste fremtid, at jeg bare får meg en taper jobb bare for pengenes skyld og bare må leve med faenskapet, noe hjelp ifra noen er jo ikke mulig å oppdrive så man må jo klare seg aleine skjønner jeg.

Lenke til kommentar

Aldri skjønt hvorfor dette dritt samfunnet forventer at man skal jobbe og jobber man ikke så har man dårlig holdning eller er lat og kan bli utnyttet til gratis jobbing for familie, yay.

Nei, skulle enten ha vært født 20 år før eller pensjonist, hadde sikkert vært bedre.

Aldri skjønt hvorfor folk gidder jobbing, i Norge så er det 8 timer som gjelder, i andre land så jobber man enda lenger for dårligere lønn i 5-6 dager i uka og the ultimate reward is death.

Men det er som vel man gjør med dødssyke pasienter, man bare gjør det mest mulig behagelig før det uunngåelige slår til.

Synd jeg ikke kan vinne 200 millioner kroner også bare si fuck it med alt mulig jobb helvete også leve ett moderat liv uten ekstrem penge bruk så burde man ha til resten av livet så og si, forhåpentlig vis ihvertfall.

Men det kommer nok en dag, i nærmeste fremtid, at jeg bare får meg en taper jobb bare for pengenes skyld og bare må leve med faenskapet, noe hjelp ifra noen er jo ikke mulig å oppdrive så man må jo klare seg aleine skjønner jeg.

Jeg er delvis enig med deg. Og jeg vil si det å jobbe 8 timer dagen for en fast timesbetaling, er en rimelig dårlig måte å tjene penger på.

Men det viktigste tror jeg er å tjene penger på noe man liker å gjøre.

Lenke til kommentar

Men det er bedre å jobbe 8 timer enn 12, men still.

Alt jeg har å si er, jeg blei født uten mitt samtykke, ergo burde jeg overhode ikke stå til ansvar for å klare meg selv eller ta meg av meg selv.

Og ja, jeg veit det kommer til å komme mange idiotiske meninger av bedre vitere om at jeg er teit å dum og alt det der for å si noe sånt,

Lenke til kommentar

Men det er bedre å jobbe 8 timer enn 12, men still.

Alt jeg har å si er, jeg blei født uten mitt samtykke, ergo burde jeg overhode ikke stå til ansvar for å klare meg selv eller ta meg av meg selv.

Og ja, jeg veit det kommer til å komme mange idiotiske meninger av bedre vitere om at jeg er teit å dum og alt det der for å si noe sånt,

Der har du grunnen for at jeg ikke vil ha mine egne biologiske barn (men nå vet jeg aldri hva jeg mener "når den tid kommer").

Lenke til kommentar

Du får spørre naverne.

Bare fordi noen må støtte seg på NAV betyr ikke det at de ikke vil jobbe. Kanskje noen er sånn, kanskje flesteparten er sånn, men uansett hvor mange det er som går på NAV som ikke vil jobbe, gjelder det ikke HVER OG ÉN klient.

Var selv NAV-klient i noen år, før jeg fikk jobb. Det er ikke alltid bare bare å skaffe seg jobb.

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare fordi noen må støtte seg på NAV betyr ikke det at de ikke vil jobbe. Kanskje noen er sånn, kanskje flesteparten er sånn, men uansett hvor mange av de som går på NAV ikke vil jobbe, betyr det ikke at det gjelder HVER OG ÉN.

Har selv vært NAV-klient i noen år, før jeg fikk jobb. Det er ikke alltid bare bare å skaffe jobb.

Med navere mente jeg personer som utnytter ordningen. Dette var oppe i media en del for ikke så alt for lang tid siden der utrykket "naving" ble beskrevet som et verb brukt for denne handlingen/aktiviteten. Regnet med at folk forstod det konteksten tatt i betraktning, men siden du tydeligvis føler deg støtt så håper jeg dette var oppklarende?

Personer som får støtte på grunn av reelle helseproblemer eller lignende ordninger og som faktisk trenger hjelp, eller er reelle arbeidssøkere og får dagpenger, har jeg ingenting i mot. Jeg har selv vært arbeidssøkende og mottatt penger fra NAV i noen måneder av livet mitt.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Jeg har veldig tynn hud. Måtte bare forsvare meg selv litt der.

I dag er jeg både trøtt, sliten psykisk OG fysisk, demotivert, trist, oppgitt, frustrert og dårlig i magen. Det er mye å føle på én gang! :hm:

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Jeg har veldig tynn hud. Måtte bare forsvare meg selv litt der.

I dag er jeg både trøtt, sliten psykisk OG fysisk, demotivert, trist, oppgitt, frustrert og dårlig i magen. Det er mye å føle på én gang! :hm:

Livet er hardt noen ganger.. Kjenner godt til følelsen(e)... Bit tenna sammen, det kommer lysere dager :)

Lenke til kommentar

Igjen, uenig. I en stressende hverdag er det ingenting som er bedre for kropp og sinn enn å kunne slappe av en gang i blant. I hvertfall inntil man finner en løsning på problemene man stresser over.

Og med slappe av, mener jeg ikke å fysisk ta det med ro, men å få litt fred fra tankene en liten stund. Å kunne slappe av psykisk. Veldig viktig at man tar seg tid til det innimellom.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg endelig har kommet i trygge hender, når det kommer til livssituasjon. Noen som er villig til å gå den ekstra mila for at jeg skal få det bra, og ikke ende opp i et sykdomsmønster igjen.

Både tungt og sinnsykt godt på engang. Endelig kan jeg bli fri fra alt! Muligheten til å få bo alene, bli ordentlig selvstendig, bli frisk og komme ut i arbeid og skole igjen. Men det innebærer mest sannsynlig å kutte kontakt med familien, ihvertfall foreldre.

Anonymous poster hash: aee68...aec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...