Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Har en tendens til å bli jævlig nedstemt hver kveld. Har ikke gjort på en eneste produktiv ting i dag. Har ikke lyst å gjøre noen ting. Har bare sett på serier, spilt dataspill, etc. Har bare lyst å flytte hjem, selv om det ikke er noen der. Alle har reist og er spredd utover hele landet for å studere. Vil bare at ting skal være slik de var før. Trygge og stressløse dager i kjente miljøer, med kjente folk

Anonymous poster hash: 434d3...073
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Narkomane har besøksordninger og slikt. Hvorfor kan ikke vi som ikke ruser oss få ett tilbud hvor vi kan få, kanskje venner, men vertfall noen å snakke med? Det er vel og bra å snakke på nettet. Men må ha litt kontakt i virkeligheten også. Alle trenger en venn. Hverdagen er trist

Lenke til kommentar

Narkomane har besøksordninger og slikt. Hvorfor kan ikke vi som ikke ruser oss få ett tilbud hvor vi kan få, kanskje venner, men vertfall noen å snakke med? Det er vel og bra å snakke på nettet. Men må ha litt kontakt i virkeligheten også. Alle trenger en venn. Hverdagen er trist

Søk om å få deg en støttekontakt.

Anonymous poster hash: a67da...569

• Liker 2
Lenke til kommentar

Æsj. Jeg er så middelmådig. Jeg er lei av å vente på at ting skal bli bedre. Hvor lang tid skal det ta da? Er 24 og hatt ikke kommet noen vei. Ingenting som gleder meg lenger, for jeg er lei av alt som har med hverdagen å gjøre. Faen altså.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er rette plassen å poste, men skitt au.

Jeg lurer på om det er andre her som sliter med helseangst? Hypokonderi om du vil?

Jeg har slitt med dette etter å ha opplevd et traumatisk dødsfall i familien, samt usikkerhet rundt sykdom hos andre familiemedlemmer.

Jeg er blitt en katastrofetenker, en som fokuserer på "worst-case-scenarios".

Hypokonder er et ord jeg ikke bruker mye, mest fordi samfunnet har gjort dette nærmest til et håneord. "Din hypokonder!" brukes over en lav sko, bare noen nevner at de føler seg uggen.

Men for oss som faktisk sliter med helseangsten, så er dette ganske slitsomt.

Man leter alltid etter symptomer med kroppen, kjenner etter kuler, kjenner etter smerter. I tillegg blir internett en fiende, da man konstant søker opp diverse symptomer og sykdommer på nettet. Man graver seg lenger og lenger ned i bekymringene, sperrer verden og menneskene rundt en ute. En slutter også å se fremover, en tør ikke drømme om en fremtid.

Det høres kanskje rart ut, på grensen til sprøtt. Men for hypokonderen er det en reell lidelse. Når man lenge tenker på og fokuserer på et symptom, er det også ofte at kroppen "simulerer" dette symptomet. Smertene og ubehaget blir et reellt sanseinntrykk, det blir en faktisk lidelse.

Jeg har begynt å slippe unna helseangsten, men merker at den ofte banker på døra igjen. Jeg tror det er en lang vei å gå enda før den slipper taket for godt, om den i det hele tatt gjør det.

Anonymous poster hash: 893ab...453
Lenke til kommentar

Æsj. Jeg er så middelmådig. Jeg er lei av å vente på at ting skal bli bedre. Hvor lang tid skal det ta da? Er 24 og hatt ikke kommet noen vei. Ingenting som gleder meg lenger, for jeg er lei av alt som har med hverdagen å gjøre. Faen altså.

Ja, da er vi nå i samme båt eller hva man skal si, liker ikke båter, men uansett så lurer jeg på hvorfor folk orker "hverdager", oj så gøy å stå opp kl 6 om morran, 8 timer jobb også hjem å sitte å glo, før man finner senga også er det på'n igjen.

Misliker at dette "hverdags" liver innhenter meg snart, gidder ingenting og det å jobbe, satan som jeg prøver å utsette det i det lengste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Jamen herregud da, gjør som dere vil, dra ut på et jævla eventyr om det er det dere trenger!! Gi faen, og lev litt!

Anonymous poster hash: f5d36...d21

Alt er så enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...