Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortkastet dag. Hvorfor gadd jeg å bli med ut? Jeg har aldri noe glede av det uansett. Folkene interesserer meg ikke. Fylla interesserer meg ikke. Skulle jeg drukket alkohol vil jeg heller ha en stille kveld under fire øyne, med samtaler og en person som interesserer meg!

Jeg må snart lære at det er like greit å bare takke nei til invitasjonen først som sist. Ingen vits i å sløse tid, penger, og psyke. Anonym poster: 2a69a1df2fc4aa38c4c51635bad9166a

Lenke til kommentar

Bortkastet dag. Hvorfor gadd jeg å bli med ut? Jeg har aldri noe glede av det uansett. Folkene interesserer meg ikke. Fylla interesserer meg ikke. Skulle jeg drukket alkohol vil jeg heller ha en stille kveld under fire øyne, med samtaler og en person som interesserer meg!

Jeg må snart lære at det er like greit å bare takke nei til invitasjonen først som sist. Ingen vits i å sløse tid, penger, og psyke. Anonym poster: 2a69a1df2fc4aa38c4c51635bad9166a

Har hatt den samme følelsen. Spesielt hvis man ikke får seg noe på byen, noe som er mer vanlig enn å få seg noe. Det jeg ikke forstår er hvorfor velge byen når man kan ha det sosialt ellers? Jeg personlig syntes det er mere hyggeligere å game fifa med venner en sen fredagskveld enn å gå ut på byen. Den følselsen av å ikke få seg noe er også dårlig. Jeg føler meg som en taper hvis jeg ikke har fått meg noe. Jeg har vært på byen ca 10 ganger på 1 år, og har bare fått meg noe 1 gang, på vors.
Lenke til kommentar

Ta en tur i parken :) Det koster deg ingen ting, og er godt for helsa. Bedre enn å sitte inne på rumpa!

Hvis du vil kontakte noen, så snakk med meg da vel? :) PM, eller skype hvis du vil!

Hyggelig at du prøver, men tror ikke at det hjelper noe særlig. Jeg har det vanligvis bra, men når jeg er hjemme fanges jeg i gamle tankemønstre. Jeg blir livredd mennesker jeg en gang kjente for de kjenner meg som en person jeg ikke lenger er og en person jeg for lengst har kvittet meg med. Jeg klarer likevel ikke å unngå å speile meg selv i deres øyne og dermed bli noe jeg ikke vil være. Det fører ikke til annet enn hat av selvet, depresjon og nå nylig en spire til alkoholisme.

Dette gidder jeg ikke lenger, på tide å dra. Heller fattig enn ulykkelig. I mellomtiden får jeg drikke, sove og drømme om døden. God natt. Anonym poster: 5160e39486896452f3467ebab614fe23

Lenke til kommentar

Wow wow wow, nå var det veldig mye negativitet her, og ta selvmord vil ikke hjelpe noen.

Snakk heller her om problemer før dere gjør noe drastisk, mange som føler samme som dere og vil snakke om det.

Det viktsigste er og få tiden til og gå, jo lengre tiden går jo mere forsvinner problemene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Dette har vært en skikkelig drittdag. Jaja, får håpe på en bedre morgendag.

Det viktsigste er og få tiden til og gå, jo lengre tiden går jo mere forsvinner problemene.

Naivt å tro. Man må iverksette tiltak på egen hånd. Problemene forsvinner ikke av at man lar dagene gå. Det er en patetisk holdning.

Lenke til kommentar

Dette har vært en skikkelig drittdag. Jaja, får håpe på en bedre morgendag.

Naivt å tro. Man må iverksette tiltak på egen hånd. Problemene forsvinner ikke av at man lar dagene gå. Det er en patetisk holdning.

Har dette med en gammel kommentar?

Men det viser seg at mange klarer ikke seg med bare positive inlegg, man kan skrive så mye sukker og karamell men det helper ikke, noen ganger tar bare ting tid.

KJærlighets sorg forsvinner etter tid foreksempel, det kan ta år for noen, og 1 fest ute hjelper ikke et år, men det hjelper 4 dager kanskje.

Btw Facebook likes har ikke en dritt og si hvor pen man er..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Har dette med en gammel kommentar?

Nei.

Men det viser seg at mange klarer ikke seg med bare positive inlegg, man kan skrive så mye sukker og karamell men det helper ikke, noen ganger tar bare ting tid.

Skjønner ikke hva du snakker om.

KJærlighets sorg forsvinner etter tid foreksempel, det kan ta år for noen, og 1 fest ute hjelper ikke et år, men det hjelper 4 dager kanskje.

Kjærlighetssorg svinner sikkert hen med tiden, men det hjelper ikke å sitte hjemme og grine over det til det går over. Bedre å komme seg ut og finne på noe.

Btw Facebook likes har ikke en dritt og si hvor pen man er..

Ok. Ingen bryr seg.

Lenke til kommentar

Nei.

Skjønner ikke hva du snakker om.

Kjærlighetssorg svinner sikkert hen med tiden, men det hjelper ikke å sitte hjemme og grine over det til det går over. Bedre å komme seg ut og finne på noe.

Ok. Ingen bryr seg.

Du sa at fb likes har og si hvor pen man er . noe som er helt feil.

Du er veldig negativ og det hjelper ikke andre,

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt den samme følelsen. Spesielt hvis man ikke får seg noe på byen, noe som er mer vanlig enn å få seg noe. Det jeg ikke forstår er hvorfor velge byen når man kan ha det sosialt ellers? Jeg personlig syntes det er mere hyggeligere å game fifa med venner en sen fredagskveld enn å gå ut på byen. Den følselsen av å ikke få seg noe er også dårlig. Jeg føler meg som en taper hvis jeg ikke har fått meg noe. Jeg har vært på byen ca 10 ganger på 1 år, og har bare fått meg noe 1 gang, på vors.

Et tips kan jo være og bare rett og slett gi faen. Det er ikke en hemmelighet at utseendet, høyde, sosial status etc. har mer å si på byen en ellers. Det er derfor jeg mye heller vil sitte rundt et bord og drikke med venner istedenfor å bruke bortkastet tid på å sjekke opp jenter, hvor jeg bare ender opp med å bli avvist eller utnyttet.

Lenke til kommentar

Et tips kan jo være og bare rett og slett gi faen. Det er ikke en hemmelighet at utseendet, høyde, sosial status etc. har mer å si på byen en ellers. Det er derfor jeg mye heller vil sitte rundt et bord og drikke med venner istedenfor å bruke bortkastet tid på å sjekke opp jenter, hvor jeg bare ender opp med å bli avvist eller utnyttet.

Det er ikke utseendet som det er noe problemer med. Får ofte kommentarer fra jenter som ikke kjenner meg at jeg ser bra ut, men her hvor jeg bor er folk preget av sosial status at de dømmer personene utifra det. Facebook likes hvor jeg kommer fra er et godt eksempel. Er mange som ikke ser bra ut i det hele tatt som får over 100+ likes. Det er bare fordi dette hølet hvor jeg kommer fra dømmer personer. Hvis man kom i feil vennekrets med de som ikke var "populære" ble man automatisk sett ned på. Jeg kom i en såkalt "taper" gjeng.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Jeg trodde poenget med tråden var at de som ikke er så deprimerte kan hjelpe de som er deprimerte med å holde hodet over vannet jeg.

Du er hjertelig velkommen til å prøve. :)

Lenke til kommentar

Det er jo en hyggelig og koselig tanke, men faktum er at folk som ikke har vært gjennom depresjoner og angst selv har generelt veldig liten forståelse for hvordan det er, og kan faktisk gjøre mer skade ved å prøve å hjelpe.

Det beste man kan gjøre for noen som er nedfor er rett og slett å lytte til hva de har å si, uten å tvinge fram noe.

Lenke til kommentar

Det er jo en hyggelig og koselig tanke, men faktum er at folk som ikke har vært gjennom depresjoner og angst selv har generelt veldig liten forståelse for hvordan det er, og kan faktisk gjøre mer skade ved å prøve å hjelpe.

Det beste man kan gjøre for noen som er nedfor er rett og slett å lytte til hva de har å si, uten å tvinge fram noe.

Det er jo derfor jeg sier "de som ikke er så deprimerte". Underforstått "vi som har vært der, men nå har det bedre i en eller annen grad".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...