Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Gjest Imgoindown

Urk :dontgetit:

Elendige følelser går gjennom kroppen hele tiden.. har klart meg med å si at dette blir bedre etterhvert men det blir det ikke.. har fått meg anti dep, er det noen som har kjent forandring etter disse pillene? trodde aldrig at jeg virkelig ville vurdere og gjøre slutt på alt.. jeg har ingen å fuuuuuuck livet, det er så drittkjedelig tanker men disse ubehagelige følelsene stopper aldrig.. jeg ligger sånn ca på treet når det kommer til det sosiale men det bryr meg ikke så mye... jeg vil vær glad, noe som jeg bare er når jeg drikker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hvor lenge har du gåt på anti-dep. og hvilken type går du på? Er jo mulig at de kan gjøre hverdagen bedre for deg, men det er jo og mulig at de gjør det verre, eller ingenting.

Edit: Du kan jo lese litt her, selv om det kanskje ikke er det du går på.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Og angående medisin så kan det være man må prøve flere typer, det finnes ikke noe fasit. Jeg endte på toppen til slutt og nå kan jeg ikke gå på de selv om jeg må eller burde pga. de bidro til at en sykdom jeg hadde i flere år uten at jeg viste hva den egentlig gjorde sleit på visse organer så det holdt.

Så snakk med legen og hele den suppa der, men vær også kritisk.

Kjenner du ikke forbedring ( flere preperater tar noen uker før du kjenner noe ) så si det til legen, null grunn til og putte i seg noe som ikke gjør noe:)

Lenke til kommentar
Gjest Tøvskjura

"Ofte er det slik at mennesker man har åpnet seg til og delt sitt innerste med, svikter deg i sin uvitenhet." En setning fra et intervju med en dame med psykiske lidelser. Så sant, så sant.

Fint det finnes forum som dette. Det er så godt å lese at man ikke er den eneste. At man ikke bare bæser og syter, og er lat. Nu sitter jeg selv her med gråten i halsen som vanlig. Stresser vanvittig som vanlig. Angsten kommer krypende med kvalmen. Forsvarsmuren er ikke så sterk lenger, den faller litt dag for dag. Og det meste blir tyngre og tyngre. MEN nu tillater jeg det. Jeg skal faktisk få hjelp for første gang i mitt 26-årige liv.

Jeg har vært heldig og møtt en lege som tør ta i et tak og som faktisk hører etter! Etter hele 3 henvisninger har jeg endelig fått et positivt svar fra DPS!!! HURRA!!! Etter å ha vært å snakket med ARK Nav, så føler jeg meg enda mer sett og forstått. Etter å lest en artikkel i et blad, så føler jeg meg ikke alene. Å etter og lest forumet her, så vet jeg i hvertfall at jeg ikke er alene. Til tross for at følelsen av ensomhet er sterk.

I hele mitt liv har jeg laget en mur, og brukt den. Som bare har resultert i at jeg ikke har levd egentlig. Nu er jeg bare nummen. Følelsesløs på en måte! Bortsett fra følelser som ekstrem sorg, håpløshet og tja.. Jeg vil så gjerne bli trygg i meg selv. Kunne glede meg over sosiale treff, glede meg over ridninga og føle at jeg faktisk kan det, være glad i meg selv også.

Skal til legen min igjen neste uke, som mest sannsynlig resulterer i sykemelding. Nu tør jeg ta det. Nu får jeg i allefall hjelp, så jeg kan slippe forsvaret og finne meg igjen. Den jenta som inni mellom har vært en sterk, trygg og livsglad person.

Til de av dere som tar medisiner: Jeg håper virkelig dere får psykologisk hjelp i tillegg eller tett oppfølging fra legen! Anti-depressive vil aldri fungere slik de skal om ikke roten av det vonde taes vekk. Det sa min lege til meg da jeg ville ha! At det venter vi med, fordi hun selv ikke var sikker på hvordan jeg egentlig har det. Og det er greit, selv om jeg vil ha den lettvinte løsningen og det snarest ^^

Lykke til til alle dere! Gi ikke opp om helsevesenet ikke trur med en gang. Vi fortjener alle og ha det godt. Eie en trygghet og livsglede.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kjærsten min spontanaborterte i dag i 5 mnd :(
Kondolerer så meget. Kan ikke forestille meg hvordan det skal være å gå igjennom.

Så litt personlig wrant: Det er så frustrerende og bare kjenne sinnet vokse i fra bunnen av tærne og i hvert fiber av kroppen, du vet sinnet er helt begrunnet...bare fortærer hele dagen. Jævla egen-idioti. Ekstase og glemmer det som faktisk er viktig og drifter fra ting til ting, skulle ønske jeg hadde en hjerne som kunne konsertere seg i lengden men neida, bare drifter bort.

Lenke til kommentar
Sier jeg nei, mister jeg pengene mine. Kan de ikke sende meg på noe annet som jeg kan bruke??

Trist å høre at du sliter såpass :(

Du har ingen som kunne ha vært med det og som har vært innom eller har gode kjennskaper til NAV-smørja og som kan stå der og slå i bordet med hva du faktisk har krav på og hva din..uhm...rådgiver på NAV egentlig bør gjøre?

Hvis du ikke har noen så kanskje du kunne i det minste ha opprettet en tråd i Juss-delen av forumet eller i Jobb-biten og høre om det er noen kloke hoder som har vært eller er i samme situasjon som deg som kunne gi deg råd?

Skulle ønske jeg kunne men jeg har ingen erfaringer med NAV eller bosituasjonen din å gjøre så..ja :\

*trøsteklem* :(

Lenke til kommentar

Helvette! , har nett flyttet bergen og slett med og få venner og sånn. Heldigvis fant jeg kjempe god venn på jobben. Vi blei meget gode venner, vi gjorde alt sammen, han brydde seg godt om meg. han likte jo litt og ruse seg på gøy. MEn, så gikk alt galt min venn. Verden min er knust, sitter helt aleine her uten deg.

HATER døden, skjønner meg ikke hvorfor folk skal bli født og så dø i en alder av 21. Fuck this shit world...

Lenke til kommentar

Mushi: Satan, jeg føler med deg. Nav er et helvete noe ganger. Det vet du jeg sier av erfaring.

chocke: Det er en balansegang jeg selv har slitt med. Jeg har ikke fasit. Men det kan være en ide å la arbeidsgiver vite at man har sitt å slite med. Kanskje du går glipp av en jobb. Men hva om du får en jobb og arbeidsgiver forventer at du presterer mer enn det du er i stand til. Der har jeg vært og det gikk dårlig.

Lenke til kommentar

ah.... det er en jente jeg har likt i 2 år, jeg føler for at hun blokker meg heletiden... så unblocker på msn, vi har hatt noen utrolig fine samtaler... og i dag på skolen så skulle jeg akkurat til å si hei til hun.. men hun så skikkelig merkelig på meg.... så jeg lot være, og jeg hadde mattetentamen i dag også måtte ta den på fredag fordi jeg ikke fikk tatt den på tirsdag fordi jeg var syk.... og jeg klarte ikke å konsentrere meg etter på >.<

ødlegger jo selvtilliten min jo :(

Lenke til kommentar

Sånt er kjipt, Lagymoon. Men ikke la det gå for mye innpå deg, og spør hun heller om du føler det er litt rar stemning mellom dere.

Men forelskelse/kjærlighet er noe herk. Jeg er generelt ganske lykkelig, bortsett fra at jeg føler meg veldig ensom til tider. Har truffet mange flotte jenter, og det gjør det bare verre fordi jeg vet at det ikke kan bli noe mellom oss.

Lenke til kommentar
Gjest ZZzz!?!?

Ja, da sitter man og venter på at minuttene skal gå til at jeg er trøtt nok til å sove. Nok en dag uten innhold er tilbakelagt. Enda en dag der jeg ikke hadde noe som sto på agendaen (som vanlig) og jeg var/er fri til å gjøre akkurat som jeg vil. Hva har jeg gjort? Sittet i sofaen med laptopen, sett på dritt på tv og hentet posten. I dag kunne jeg i det minste skylle på været, men dette er generelt sett slik en dag ser ut for meg med mindre jeg har ting jeg må gjøre. Det beste med dagen var faktisk drømmen jeg drømte før jeg våknet. At jeg var ute i ødemarka med telt som Lars Monsen selv. Kanskje jeg bør tolke drømmen som et slags tegn på at jeg bare skal gi faen i alt og legge av sted med en eneste ryggsekk, jeg har ikke akkurat noen sosiale forbindelser jeg er bekymret for å miste....

Litt OT: Er det mulig å spore hvem som poster som gjester for moderatorer eller andre brukere? (Ja, jeg er paranoid)

Lenke til kommentar

Se på det som et tegn for at du skal komme deg mer ut i skog og mark. :)

Det skal hvertfall jeg, opp kl 05.30 og på fisketur, det blir deilig. Samme faen om det regner eller er solskinn, bare følelsen av å sitte oppe før de fleste har stått opp.

Har hatt en lignende drøm selv, og jeg var på favorittstedet mitt, det var varmt, sommer og jeg fikk kveldssola inn i teltet. Herlige greier.

Lenke til kommentar

Ja, da sitter man og venter på at minuttene skal gå til at jeg er trøtt nok til å sove. Nok en dag uten innhold er tilbakelagt. Enda en dag der jeg ikke hadde noe som sto på agendaen (som vanlig) og jeg var/er fri til å gjøre akkurat som jeg vil. Hva har jeg gjort? Sittet i sofaen med laptopen, sett på dritt på tv og hentet posten. I dag kunne jeg i det minste skylle på været, men dette er generelt sett slik en dag ser ut for meg med mindre jeg har ting jeg må gjøre. Det beste med dagen var faktisk drømmen jeg drømte før jeg våknet. At jeg var ute i ødemarka med telt som Lars Monsen selv. Kanskje jeg bør tolke drømmen som et slags tegn på at jeg bare skal gi faen i alt og legge av sted med en eneste ryggsekk, jeg har ikke akkurat noen sosiale forbindelser jeg er bekymret for å miste....

Litt OT: Er det mulig å spore hvem som poster som gjester for moderatorer eller andre brukere? (Ja, jeg er paranoid)

Kan du fortelle mer om bakgrunnen for situasjonen din? Jeg ble - av grunner jeg ikke helt skjønner - veldig interessert i hvordan ting har utviklet seg slik de er i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

Strengt tatt, ja. Du legger fra deg IP-addressen hver gang du poster. De kan kjøre ip-sjekk og se om den stemmer over ens med en kjent bruker. Men de har ikke lov å gjøre dette for godtfinnende. Det skal være konkrete mistanker om flere brukere evnt. trollinnlegg eller lignende. Mulig jeg tar feil nå, men tror at administratorene (de med rødt nick) kan se om det har blitt kjørt IP-sjekk. Og det er de som har lagt opp de strenge reglene for akkurat dette så dette er vel den funksjonen som blir minst misbrukt av moderatorer. Er andre ting de misbruker mer. Som f.eks. vet jeg om enkelte tilfeller av at noen moderatorer har snoka i advarselslogger uten grunn. De skal strengt tatt ikke sjekke den om det ikke er noen grunn til det (les: De kan sjekke den om du har f.eks. gjort noe de vurderer å komme med en reaksjon for og vil se om du har gjort lignende tidligere), men det er ikke det verste overtrampet imho.

Men de vurderer en ny form for gjesteposting. Med den formen så må du logge inn og så krysse av for at posten skal anonymiseres. Det er tenkt at (om denne løsningen blir valgt) så skal det kun være administratorer som kan sjekke hvem en post tilhører. Admins kan man stole på. Enkelte moderatorer har som jeg har skrevet misbrukt moderatormakta med å sjekke warnlog tidligere. Jeg håper vi får denne løsningen inn. Da skal det visstnok åpnes for anonymiserte poster flere steder på forumet også. Det hadde vært kjekt f.eks. i juss-delen som nå ikke er åpen for gjesteposting.

Så alt ialt: JA, de kan finne ut om det er deg som poster (med mindre du poster fra et annet sted enn du vanligvis poster). NEI, de gjør det normalt sett ikke. Om du poster masse åpenbare trolleinnlegg som gjest så kan det hende de sjekker de. Sånn for å be deg slutte, evnt. finne riktig bruker å gi warn.

Og det vil muligens komme en bedre løsning der kun admins kan se om det er deg. Den vil ha om mulig enda strengere krav til kontroll da administratorene holder et mye mer profesjonelt nivå enn den jevne moderator.

edit: På en måte så er det mulig å spore deg for andre brukere også. Hvis de ser på skrivemåten. Folk flest har en særegen måte å skrive på. Ble medlemm av et annet nettsted jeg ikke skal navngi for litt siden. Etter en stund så fikk jeg spørsmål over msn om jeg hadde en bruker på det nettstedet. For hun hadde sett en bruker som skrev akkurat slik jeg skriver hadde begynt å henge på det nettstedet. Derfor kan det være litt lurt å "lure" folk når du gjesteposter. Legg inn noen formuleringer du aldri bruker og kanskje noen skrivefeil du aldri i verden hadde hatt. På den måten klarer ingen å kjenne deg igjen på skrivemåte.

Endret av L4r5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Jeg tenkte at i dag skal jeg bruke dagen fornuftig, trene, evt gå en tur e.l. slik at jeg få beveget på meg litt.. Men nei, har endt opp med å spise to skåler med jordbær, fløte og masse sukker, og nå tørr jeg ikke gå ut fordi huseiern er og ordner i hagen og jeg liker de ikke. Flytter heldigvis til ny leilighet igjen 1 juni hvor utleierne er firma og dermed holder seg unna.. Jeg takler jo ikke mennesker, hvertfall ikke sånn som her hvor så og si alt er feil med leiligheten og de ikke gidder å gjøre noe med det og jeg gidder ikke si ifra heller.

Vennina mi skulle også gjøre ferdig bunadskorsettet mitt i går, men nei, det ble ikke ferdig så er hun ikke ferdig med det i dag har jeg ikke bunad til i morgen og da ser jeg absolutt ingen vits i å heletatt bevege meg utenfor døren her.. Pokker altså.. Hvorfor skal liksom alt være dritt på samme dag..

Endret av AnnChristin
Lenke til kommentar

meh.. skikkelig nedfor idag, kommer og går litt igrunn, det rare er vel at så fort jeg bare kommer i kontakt med folk som jeg kjenner og jeg kan prate litt med så er alt over, da er jeg på toppen i verden. Men det skjer stort sett i helgene og på skolen selvfølgelig, det som er bæd er at jeg, på fritida når jeg ikke er ute på fest eller på byen, er jeg jo helt alene... blir deppa med en gang, føler ikke at jeg har noen jeg kan være med uten å måtte dra ut å drikke.. er ikke veldig flink med å treffe nye mennesker og få nye venner heller... gruer meg til sommerferien : (

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...