Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shit as!

Har slitt med depresjoner og tidvis angst siden barneskolen.

Er snart 34 vintre nå og først nå for 14 dager siden dro jeg til fastlegen for å åpne meg litt.

Da hadde det rett og slett toppa seg med nok et panikk angst anfall som kom og gikk hele helga. :(

Klarte faen ikke å slutte å grine der jeg satt og jeg griner jo aldri.

Tok den testen hans og fikk 35 poeng.. (Langt ifra den værste perioden jeg har hatt, men jeg fant alikevel ut at jeg ikke kan ha det sånn lenger.)

Han ga meg Sobril 10mg som en brannslukker intil 3 ganger daglig.

Så blei jeg satt i kontakt med akutt teamet til DPS og dem lurte på om det passa at dem kom hjem til meg dagen etter.

Så jævlig rotete og bedritent som jeg har det her hjemme (slipper aldri noen inn) så fant jeg på en unskyldning i farta som vanlig om at jeg ikke hadde så mye som en sofa pga oppussing.

Da blei vi enige om at jeg heller skulle komme dit, siden dem har lokaler til disposisjon.

Her skulle jeg i etterkant ønske at dem hadde kommet hjem å sett hvordan jeg har det, da det kanskje gjenspeiler litt hvordan jeg har det i hodet.

Før jeg dro til dem på DPS tok jeg en brannslukker og hadde det knallfint for første gang på veldig lenge.

Sol og fint vær og var litt i skyene pga Sobrilen.

Fikk en ny poengsum på 15 og lærte noen pusteteknikker og lærte at panikkangsten IKKE er farlig.....

Jaja, tom. det skulle jeg klare å fucke opp. :(

Så har jeg ei veninne (kona mi som jeg kaller a :) ) som har pusha meg litt ganske lenge om at jeg bør dra å få litt hjelp med alt det her og mere til.

Jeg har åpna meg litt for henne før, riktignok i fylla.

Så har jeg perioder der jeg dytter alle unna meg og ikke har kontakt med noen andre enn de jeg må ha kontakt med på jobben.

Da tar jeg på meg pokeransiktet mitt og klovner bort alt som evt kan minne om et alvorlig tema..

Så hu har nok skjønt mer enn jeg har sagt.

Forige perioden min varte i 4 mnd, hvor jeg ikke har hatt kontakt med verken venner eller familie.

Nå brøyt jeg sammen og tilsto hvor jævlig alt var mot slutten av den uka der og da fikk hu sjenka på meg såpass at hu fikk bli med meg hjem og starta å legge en plan på hvordan vi skulle få rydda opp, kasta ting og vaska ned reieret mitt.

Nei, jeg hadde ikke tatt noen brannslukkere den dagen, men var allerede ganske brisen når jeg brøyt sammen og tilsto.

Så blei hu med meg inn til legen som moralsk suport og for å hjelpe meg litt med å huske på de tinga jeg hadde lyst til å ta opp.

Legen var stressa og hadde dårlig tid, for jeg kom inn etter å ha venta ca 1 time etter da jeg egentlig hadde time, så det blei litt så som så.

Etter legetimen fikk jeg ny sykemelding ut uka, nye 10mg Sobril som brannslukkere, 15mg Truxal som jeg skal ta 1 time før jeg legger meg for at jeg ikke skal tenke så mye og Cipralex.

Legen mente jeg burde reise på jobb igjen denna uka, sånn at jeg fikk være litt sosial.. :p

Så har jeg fått psykolog time i slutten av Mai på DPS.

Jeg fikk spørsmål fra hu på apoteket om jeg heller ville ta den andre varianten med samme virkestoff som cipralex, så det gjorde jeg. (Er jo ikke laget av penger heller.)

Sobrilen funker forsåvidt fint så lenge den funker, men så er det ned i kjenner'n igjen.

Truxalen funka de 2 første nettene, men bortsett fra det så er jeg bare smekk når jeg våkner igjen på dagen. (For jeg sovner jo ikke før langt på natt.)

Cipralex lignende tingen fungerer vel ikke før om et par uker til eller så..? Men jeg har hatt kramper i helt random muskler siden dag 1 på de pillene.

Tror det er lettere å ramse opp musklene jeg ikke har hatt krampe i enn de jeg har hatt. Alt fra leamus på øyet til krampe i høyre-leggen.

Sistnevnte var litt vond, men ellers er det stortsett bare småkramper. Veit ikke om dette er noe som vil gi seg igjen etterhvert som jeg blir vant med pillene, eller om det blir værre.

Må legge til at jeg aldri har vært plaga med kramper før.

I kveld tok jeg truxal ca 21:00 og la meg for å sove 1 time seinere.

Her sitter jeg nå da. :(

Ligger med angst for å dra på jobb og måtte ha en historie å komme med til dem på jobb. Sjefen veit det, men jeg er skikkelig ikke klar for at hele resten av verden skal få vite om det..

Iallefall ikke enda. Det er rett og slett jævlig vanskelig å skulle drive å åpne seg nå etter så mange år med crap!

Så har jeg angst for å gå tilbake til legen.

Har angst for bare å skulle gå ut døra eller lage for høye lyder så nabo'n hører meg.

Skvetter av den minste lyd når jeg har det stille og tankene kværner seg til ei uoversiktelig knute.. :(

Får ikke sove med lydbok eller podcast heller.

Er jævla lei av alt detta tankekjøret nå!

Men det var kanskje litt godt å skrive litt, fordi om ingen gidder å lese alt surret her..

Tror kanskje Truxalen funka litt alikevel, så får vi se om jeg får sove nå da (4,5 timer seinere enn jeg helst burte sovna) for hvis jeg velger å gå på jobb så skal jeg opp om 2,5 time. :pAnonym poster: c0670d2e3f7d9cede3b8829c960c24c5

Lenke til kommentar

Fuck, I did it again... Enda en søndag kastet bort på tull og mandagen ødelagt pga det. Vekkerklokka var innstilt feil, noe jeg hadde glemt. Klarte å ta på meg feil bukse som jeg allerede hadde brukt i 3 dager. Spent på hva hvilke andre overraskelser dagen vil bringe.. Anonym poster: eccaf4af4c8cbe4d6faa139c432ca207

Lenke til kommentar

Skjønner hvorfor jeg ble så fucka i hodet nå. Har misforstått psykiateren og gått på tre ganger så høy dose som jeg egentlig skulle-!

Trippel Cipralex... uff. Da blir du temmelig fucked up, ja. Særlig om du begynner rett på så høy dose. Du må trappe SAKTE opp og ned for å unngå bivirkninger som kødder med hjernen, ekvilibrium, humør, søvn og mye annet. Når jeg tar for mye av et medikament får jeg generell malaise og tenker mye rart. Meningen med SSRI er at de skal gjøre deg mer logisk og mindre emosjonell og utflytende. Men noen har også motsatt reaksjon, og får tom. selvmordstanker.

Uansett ville jeg vurdert å bytte ut Cipralex. Jeg tar i perioder Paroxetin for angst og depresjon, som er et av de eldste og best kjente SSRI'ene, og som har god effekt på meg.

SSRI'er har også ofte seksuelle bivirkninger, men bivirkningen jeg får av Paroxetine er at jeg kan stå på hele natta og få multiple orgasmer :green:

Lenke til kommentar

SSRI'er har også ofte seksuelle bivirkninger, men bivirkningen jeg får av Paroxetine er at jeg kan stå på hele natta og få multiple orgasmer :green:

Dette har jeg faktisk merket. Har helt mistet sexlysten etter å ha begynt på Ciraplex. Er egentlig like greit slik at jeg slipper å gå rundt og være seksuelt frustrert :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Fy faen, jeg er så møkklei av dette her. Like før jeg dunker hodet i veggen til jeg blir bevisstløs. Helvete heller. Jævla !"#%$W#$!"#

Lenke til kommentar

Dette har jeg faktisk merket. Har helt mistet sexlysten etter å ha begynt på Ciraplex. Er egentlig like greit slik at jeg slipper å gå rundt og være seksuelt frustrert :p

Cipralex ser ut til å ha den effekten på veldig mange kvinner. Men er det ikke bedre å hvertfall ha et sexliv med deg selv, selv om man ikke har partner? Jeg ville uansett vurdert å bytte ut Cipralex hvis jeg var deg.

Fy faen, jeg er så møkklei av dette her. Like før jeg dunker hodet i veggen til jeg blir bevisstløs. Helvete heller. Jævla !"#%$W#$!"#

Hva skjer? Fremdeles så langt nede?

Lenke til kommentar

Tja, noen ord i ensomhetens timer...

I hver en natt er ett nytt mørke.

Den gnistrende ensomheten styrker meg.

Hvert et åndedrag er en tusen knivers smerte.

Skinnende stjerner, på en evig svart nattehimmel - som pynt bare sett i nattens overmannende mørke.

Under månen jeg evig sover, og nattehimmelen meg dekker over

Mørket utvides, evigheten åpner seg.

Rød snø.

En sorgfylt tåke legger seg tungt omkring, sammen med de tungsindige trær som svaier i harmonisk med vinden.

Den frysende likbleke månen så majestetisk og praktfull.

Kvintessensen fyller mitt tomme hjerte, nattens kolde gufs river i min råtne sjel.

Måtte din depresjon bli like dyp som min forakt.

Bare da vil du forstå.

Det vakre er bare et knivstikk dypt.

Et knivstikk unna.

Umenneskelige verdier har formet mitt sinn.

Menneskeheten har gjort min livslyst blind.

Hver en vinternatt fryser jeg, det eneste som gjør meg levende.

Upåvirket av sult, resistent av hypotermi.

Livets mening ble begravd av tid og støv.

Til og med månen gråter nå, men dog jeg skal aldri gråte.

La mørket forgifte ditt indre.

Gi slipp på alle behov.

End livet - bryt ut og bli fri.

Gi slipp på alle byrder.

Se inn i deg selv, du har alle svarene.

Oppstemthet og lykke er en illusjon.

Tårer og depresjon er virkelig.

Nå.

Enkle menneske,

så lett det er å få menneskeheten til å bli bare et kapittel i historien.

Bunnløse graver i avgrunnen,

la oss begrave menneskeheten en gang for alle.

Verdiløs. Meningsløs. Patetisk.

Min verden er ikke nå.

Min verden begynner utenfor livet.

Uten liv, uten lys. Uten sol og varme.

Fortapte sjeler faller bak mine skritt.

Svake menneske,

tre ut av din falskhet og innse at

menneskeheten bestemmer vår skjebne.

Gud er ond.

Stjernene faller døde enn etter en.

Himmelen blør så vakkert.

Stjernene sugd for liv, tappet for gnist.

Slik den vakreste rose dør brutalt av tidens mannevonde kvelertak.

Et steg nærmere skjebnen.

Evig fortapelse..

Skyggen min vil plage tapte sjeler, dømt til å evig hjemsøke.

Sjelen tilhører døden.

Når den er, er ikke vi.

Når vi er, er ikke den.

Hvorfor din frykt?

Det fins ingen glede i livet.

Oppslukt av paranoia.

Går jeg forvirret på ukjent mark.

Det svartner nå.

Avgrunnen åpner seg.

Mine døde brødre viser meg vei.

Livet starter her

• Liker 2
Lenke til kommentar

Cipralex ser ut til å ha den effekten på veldig mange kvinner. Men er det ikke bedre å hvertfall ha et sexliv med deg selv, selv om man ikke har partner? Jeg ville uansett vurdert å bytte ut Cipralex hvis jeg var deg.

Nei egentlig ikke. Å ha ett eget sexliv er ikke noe viktig for meg. Kommer til å dø om ikke så lenge uansett

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ha fremføring i morgen. Har sittet hver dag i omtrent to uker og jobbet med den, og er fortsatt ikke ferdig!!! Bruker hundre år på alt mulig. Så sinnsykt frustrerende!!. Glemmer alt hele tiden. Kommer til å bli sittende oppe hele natten SOM VANLIG.

Jeg hater depresjon. Er ikke akkurat effektivitetskapende......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...