Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Det kan jeg garantere deg ikke vil skje. Du betaler lønna deres. Hvis de sier noe du ikke liker så bare sier du at du er veldig engstelig og utilpass med kroppsbildet ditt og at det er derfor du er der. Beste å gjøre er å punktere den ballongen med én gang.

Det gikk mye bedre enn forventa, han var snill, veldig sympatisk, empatisk og forståelsesfull. Han tok til og med hensyn til den sosiale angsten, så han anbefalte meg å trene mellom 12 og 15, siden da var det minst folk. Jeg var veldig urolig (for å si de mildt) på forhånd, så tok en angstdempende medisin på forhånd. Når jeg ser tilbake på situasjon nå, så tror jeg at jeg faktisk ikke hadde trengt den medisinen i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, men aldri si aldri... jeg prøver å være både snill, og sjarmerende og interessert og alt, men 99.8% av jenter ser bare vekten min (lang tråd om det her http://www.diskusjon...c=1488815&st=60 ).

Har gått ned cirka 20kg i februar men nå sitter jeg fast på et platå... må begynne å trene igjen :(

Det kan jeg garantere deg ikke vil skje. Du betaler lønna deres. Hvis de sier noe du ikke liker så bare sier du at du er veldig engstelig og utilpass med kroppsbildet ditt og at det er derfor du er der. Beste å gjøre er å punktere den ballongen med én gang.

Hvordan kan du være så sikker på det? Tror det er færre enn du tror som bryr seg om vekt.

Det gikk mye bedre enn forventa, han var snill, veldig sympatisk, empatisk og forståelsesfull. Han tok til og med hensyn til den sosiale angsten, så han anbefalte meg å trene mellom 12 og 15, siden da var det minst folk. Jeg var veldig urolig (for å si de mildt) på forhånd, så tok en angstdempende medisin på forhånd. Når jeg ser tilbake på situasjon nå, så tror jeg at jeg faktisk ikke hadde trengt den medisinen i det hele tatt.

Så bra :D godt å høre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Dagen min har vært strålende :D nå får jeg lov til å være med på turer avdelingen er med på. Og idag dro vi til vannet :D åhh så vakkert. men.. dette er vist en deppetråd.. beklager..

Neida, det er vel ikke noe å beklage for. Hyggelig å se at du har det bedre.

Lenke til kommentar

Skrev tidligere idag at jeg hadde legetime ang sykemld for depresjon osv.

Jævlig nervøs ute på gangen, men legen min er steike grei. Altså, er jo ikke første gangen legen hører om depresjon etc, frykten min var vel mer rettet mot at jeg faktisk måtte innrømme det overfor andre enn meg selv. Gjorde godt, lett til sinns nå. Hadde en fin prat, med stående tilbud om mer, evt henvisning hvis jeg trenger det.

Skulle gjerne gjort det der for noen år siden, jah..

Og gjorde jæ.... godt å få en sykemld-periode der jeg får hentet meg litt inn igjen. Anonym poster: b3781434cd13a3f4d1980a4d23fd6c86

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var hos psykiateren min idag og sa rett ut at jeg nå er veldig suicidal. Var godt å få snakket litt med noen, men så blir det å prøve å overleve helgen helt alene før jeg på mandag får prate igjen.

I høst skremte jeg psykologen min sa hu. :p

Synes hu var pysete jeg. Trengte jo bare å tømme meg litt.

Lenke til kommentar

Dagen min har vært strålende :D nå får jeg lov til å være med på turer avdelingen er med på. Og idag dro vi til vannet :D åhh så vakkert. men.. dette er vist en deppetråd.. beklager..

Nei! Det er faktisk utrolig kjekt å høre at du har det bedre etter så mye motgang, det tror jeg vi alle setter pris på :)

Trening er topp, håper du syns det var litt moro også Gnålern? Det gir i allefall meg utrolig mye, en pyton dag kan av og til forandres til en helt ok dag viss jeg bare får trent!

Viss det skulle gå riktig ille Årolilja, så har du oss her på diskusjon.no, kanskje en mager trøst men bedre enn ingenting håper jeg :)

emwa: Har du snakket med læreren? Kanskje han\hun vil se annerledes på det viss du forteller hvordan det er, slik han\hun ikke tror du ikke bare ga "faen".

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Skulle fremføre særemne i dag. Turte ikke å fremføre det. Gikk og gjemte meg. Kommer til å stryke i norsk muntlig nå. ......

Si ifra til læreren at du sliter med fremføringer. Hun/han vil forstå.

Neida, det er vel ikke noe å beklage for. Hyggelig å se at du har det bedre.

Tusen takk :) Skulle ønske jeg kunne si det samme til deg. Hvordan går det med deg sånn helt ærlig?

Nei! Det er faktisk utrolig kjekt å høre at du har det bedre etter så mye motgang, det tror jeg vi alle setter pris på :)

Trening er topp, håper du syns det var litt moro også Gnålern? Det gir i allefall meg utrolig mye, en pyton dag kan av og til forandres til en helt ok dag viss jeg bare får trent!

Viss det skulle gå riktig ille Årolilja, så har du oss her på diskusjon.no, kanskje en mager trøst men bedre enn ingenting håper jeg :)

emwa: Har du snakket med læreren? Kanskje han\hun vil se annerledes på det viss du forteller hvordan det er, slik han\hun ikke tror du ikke bare ga "faen".

Tusen takk :D håper det går bra med deg også.

Wow, for en trist tilværelse.

Hva har skjedd? Jeg vil gjerne høre så jeg kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Kan du ikke snakke med læreren om det?

Jeg sa ifra til læreren, og tror jeg får gjøre det på nytt. Men er ikke så mange lærere som respekterer mine svakheter for å si det sånn. Det er dessuten litt vanskelig i og med at jeg holder på å bli diagnotisert . Selv om en har krav på å få ting tilrettelagt.

Vet ikke helt hva som skjer. Jeg har liksom hatt muntlig eksamen og fått 6er der, men nå går det liksom ikke an lengre.

Håper jeg kan få noen medisiner eller hjelp!

Lenke til kommentar

Kom inn til nye legen i dag. Tre kvarter forsinket.

Han lurte på hva som var galt med meg og hva jeg gikk på siden han ikke hadde fått journalen enda.

Det blei jo DEN smørbrødslista. :p

Det blei til at jeg må gå ned til halve dosa på Lamictal og ta Polaramin for å bli kvitt Lamictal-utslettet.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva som skjer. Jeg har liksom hatt muntlig eksamen og fått 6er der, men nå går det liksom ikke an lengre.

Håper jeg kan få noen medisiner eller hjelp!

Selv drakk jeg noen halvlitere før muntlig fremføring og fikk greie karakterer. Medisiner er selvfølgelig bedre, men som siste utvei. Jeg fikk hvert fall greie karakterer. Anonym poster: 466d2e94d1b2385c74681f55ff1f0fce

Lenke til kommentar

Shit tilværelse akkurat nå. Det å være er vanskelig uten å være superdepprimert og når jeg gjør noe som gjør at jeg ikke er det så faller skolen, som jeg ikke vil gå på, langt bak. Men alt for å være suksessfull slik at CV'en ser bra ut? For nåde meg om jeg har ett års hull etter vgs.

Har lyst til å slå ned neste person som kommer nært nok. Bare for å utagere, vil jo ikke gjøre det så klart, men tenker og føler på det.

Må gå meg en tur og ta et par sigg for å roe meg ned litt... Visste ikke at jeg var så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...