Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Det er utrolig tungt. Hva skal man gjøre når den eneste veien til frihet er døden? Den situasjonen har jeg havnet i nå dessverre. Jeg har hørt om mange andre som velger døden pågrunnav fengsel osv men trodde aldri det skulle skje meg selv. Dette er et mareritt jeg ikke våkner fra. Jeg har aldri i mitt liv hatt det så ille. Redd meg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilbake fra trening. Verste jeg har vært med på.

Heh... hvorfor?

Det var på morgonkvisten eg plutseleg vart tungt deprimert. Då var det morosamt å køyre på jobb. Det vara i 2-3 timar, føre det gjekk ned til å vera vanleg moderat. Ei slik fauke har eg ikkje oppleve før. Bortsett frå ei periode på 5-10 minutt i førre veke.

Serotonin skal egentlig hente seg inn om natten. Dopamin er lavest om morgenen tror jeg. Er du deprimert er det gjerne verst om morgenen.

Det er utrolig tungt. Hva skal man gjøre når den eneste veien til frihet er døden? Den situasjonen har jeg havnet i nå dessverre. Jeg har hørt om mange andre som velger døden pågrunnav fengsel osv men trodde aldri det skulle skje meg selv. Dette er et mareritt jeg ikke våkner fra. Jeg har aldri i mitt liv hatt det så ille. Redd meg..

Det humper og går skjønner jeg... er det medisiner du tar som gjør at ting går så voldsomt opp og ned??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Heh... hvorfor?

Slet med pusten. Trodde jeg skulle dø, og smerteterskelen min har aldri vært så høy før, som i de ti minuttene etter treningsøkta.

Lenke til kommentar

Slet med pusten. Trodde jeg skulle dø, og smerteterskelen min har aldri vært så høy før, som i de ti minuttene etter treningsøkta.

Er det mulig at du fikk noe panikkangst? Eller kjørte du på for hardt?

Hypomania. Here we gooooooo...

Bipolar?

Bare 10 dager igjen til re-opphold på DPS. Meh.

Lei av at sovinga funker så dårlig. Lei av sammenbrudd, angst, og alt annet.

Er bare å ta det én dag av gangen. Pust dypt. Prøv å gjøre noe som får deg til å smile eller le.

Trodde jeg skulle sove bedre etter at jeg hadde tatt en Imovane, men neida. La meg til å sove rundt 12, og våkna for en time siden. Mareritt i natt igjen. :(

Er det mulig at du har f.eks søvnapné?

Lenke til kommentar

Er det mulig at du har f.eks søvnapné?

Er kun i perioder hvor jeg sover dårlig. Jeg sover dårlig kun i de periodene jeg også sliter psysisk. Kjenner meg igjen i 3 ting om søvnapne:

Trøtt og slapp på dagtid, våkner flere ganger om natta og konsentrasjonsvansker.

Lenke til kommentar

Er kun i perioder hvor jeg sover dårlig. Jeg sover dårlig kun i de periodene jeg også sliter psysisk. Kjenner meg igjen i 3 ting om søvnapne:

Trøtt og slapp på dagtid, våkner flere ganger om natta og konsentrasjonsvansker.

Har du et webcam eller noe slikt, så sett det opp slik at du filmer deg selv når du sover. Helst med mikrofon nærme også. Så kan du sjekke om du snakker i søvne, rører deg mye, har restless leg, søvnapné og mye annet rart.

Lenke til kommentar

Hypomania kan gi mange utslag. Man kan bli veldig kreativ, man kan bli produktiv. Men man kan også miste all konsentrasjon, bli opphengt i tanker og ideer som utvikler seg i rasende tempo og ikke lar seg stoppe. Et eksempel er da jeg i går begynte å snakke om "Badger badger"-videoen og endte opp med å forklare forskjellen mellom en tropp, et kompani og en bataljon. Helt uten at dama hadde kommet til orde.

Jeg får ofte veldig problemer med å konsentrere meg om en spesifikk ting.Umulig å finne roen.

Lenke til kommentar

Har du et webcam eller noe slikt, så sett det opp slik at du filmer deg selv når du sover. Helst med mikrofon nærme også. Så kan du sjekke om du snakker i søvne, rører deg mye, har restless leg, søvnapné og mye annet rart.

Skal prøve det. Takk for tips. Jeg veit at jeg sover veldig urolig, da dyna ofte ender opp under meg, eller så har madrassen flyttet seg mange centimeter (typ 6-7cm).

Det er ikke krav om at du har noen diagnose for å delta her ;)

Kom som du er.

Enig. Har man hatt en dårlig dag, så er det greit med litt utblåsning av en eller annen form. Diagnose eller ei.

Lenke til kommentar

Skal prøve det. Takk for tips. Jeg veit at jeg sover veldig urolig, da dyna ofte ender opp under meg, eller så har madrassen flyttet seg mange centimeter (typ 6-7cm).

Typisk urolig søvn. Jeg er også slik. Må noen ganger opp midt på natta for å legge på plass madrassen igjen :p Ligger og snur meg mye i søvne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...