Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det føles slik i perioder. Til slutt jevnes dopaminet og seretoninet ditt ut, uansett traumer, feil du har gjort osv. Jeg har hatt det slik i noen uker jeg også etter krangler med samboer, og det har gått utover jobb og livsgleden. Men du finner ekvilibrium til slutt om du klarer å holde ut.

Kan du være litt mer spesifik på hva du mener går til helvete? Det er sjelden så ille som man forestiller seg når man er langt nede.

Lenke til kommentar

Alt for spesifikk orker jeg ikke være her, da det er noen som vet hvem jeg er. Men føler at jeg ødlegger relasjoner, lar meg bli overmannet av angst, og har veldig depressive tanker.

Det er nok ikke så ille som jeg tror, men jeg klarer ikke å se noe annet nå.

Lurer på å sende melding til psykologen for å utløse krisemestringsplan og bli innlagt ett par dager.

Lenke til kommentar

Skjønner det. Har hatt panikkangst de siste to ukene selv. Har i perioder føltes som om jeg skal dø.

Men det ligger altså i sakens natur at det går over. Men selvfølgelig bør du vurdere å legge deg inn om du har selvmordstanker f.eks.

Du er hvertfall for ung til å ha så mange negative tanker om forhold. Når jeg var yngre hadde jeg store problemer med å forholde meg til andre pga. angst og depresjoner, og låste meg bare inne. Det var et enormt feilsteg, men samtidig følte jeg at det var nødvendig å være alene.

Lenke til kommentar

Hei Misa, det går fort unna hos deg... håper du får beholde denne følelsen en stund denne gangen. Er det medisiner som endelig kanskje hjelper deg, eller er du bipolar eller har sterke humørsvingninger av andre grunner?

Det er alt. venner (får besøk av dem på avdelingen :)), medsiner, at fremtiden ser lysere ut. Har nok bare sterke humørsvingninger. kan skifte ganske fort. Nå for eksempel føler jeg meg litt deppa igjen for skjedde noe i sta jeg ikke likte :/ men jaja.

hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar

Snakket med legen om det? Imovane funker ganske bra for meg.

Har ikke snakket med legen, men snakket mye med psykologen før jeg "gikk ut på dato". Maks 2 år på DPS her, visstnok, så jeg venter nå på ledig hos privatpraktiserende jeg faktisk har råd til å gå til (dvs. frikort etter at egenandelstaket er nådd).

Medisiner tar jeg ikke før jeg er absolutt nødt, samme om det er noe så enkelt som Paracet/Ibux og liknende. Jeg sover jo godt når jeg først sovner, og våkner som regel uthvilt etter 8-9 timer. :)

Problemet ligger i at jeg ofte enten blir liggende våken, eventuelt blir sittende oppe og styrer meg over på noe jeg må bruke hodet aktivt til (ender ofte med at jeg sluker alt jeg kommer over av fysikkartikler på Wikipedia), for å slippe unna den endeløse hvite tankestøyen/kverninga på ingenting. Det er vanskelig å beskrive hva det egentlig er på noen annen måte. Det er bare hvit støy. Bråk. Ikke noe konkret, bare en hel masse støy og rot.

Takk for svar, forresten! Jeg tror jeg må begynne å bruke denne tråden litt igjen. Det hjelper å lempe av litt innimellom, selv om det ikke egentlig er noe forandring fra tidligere.

Endret av Dunsay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...