stigga Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvor kommer strofen "den syvende himmel" fra? Noen som vet? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 "In Muslim and cabalist tradition, the Seventh Heaven is the furthest of the concentric spheres containing the stars and comprising the dwelling place of God and the angels." http://wiki.answers.com/Q/Where_did_the_phrase_7th_Heaven_come_from Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er vel kanskje verdt å merke at i kristen mytologi skal helvete ha 9 sirkler, eller etasjer om du vil. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er vel kanskje verdt å merke at i kristen mytologi skal helvete ha 9 sirkler, eller etasjer om du vil. Jeg trodde dette bare var fra Den guddommelige komedie... mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Mulig det kom derfra, men det er rimelig akseptert som kristen mytologi. Selvfølgelig, om du bare går etter bibelen så er det ikke offisielt, men bibelen nevner jo ikke helvete en gang, så blir det en ganske kjedelig stump av mytologi igjen Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 .... men bibelen nevner jo ikke helvete en gang, så blir det en ganske kjedelig stump av mytologi igjen De nevner ikke helvette med ordene helvette nei (ikke så rart da det er et fy ord...), men en trenger ikke lete lenge for å finne likelydende ord somOg djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet. Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel. (Legg merke til at vantro alltid blir nevnt sammen med feige, de som myrder, driver hor og trolldom... Jammen litt av en gjeng som vet å tro godt om seg selv....) Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 sikkert fra den TV-serien Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Har sikkert en forbinnelse med den sjette sans, syvende himmel, åttende trebein... eller noe slikt. Syvende sønn av den syvende sønn er jo også magisk vet jeg.... Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Har sikkert en forbinnelse med den sjette sans, syvende himmel, åttende trebein... eller noe slikt. Syvende sønn av den syvende sønn er jo også magisk vet jeg.... Dette fikk meg til å postulere at det ikke er rart at det er en treenighet i kristendommen. Mennesker kan jo ikke telle til mer enn tre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå