Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp!

Når jeg ser programmer som OnLive og StreamMyGame, så har jeg litt lyst til å prøve å lage noe lignende selv, bare for "utdanningen" sin skyld. Er det noen som vet hvordan jeg kan fange bilder og lyd fra et DirectX/OpenGL spill? Jeg kan alt litt om bilderedigering og nettverk, så den biten trur jeg jeg har under kontroll :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hepp!

Når jeg ser programmer som OnLive og StreamMyGame, så har jeg litt lyst til å prøve å lage noe lignende selv, bare for "utdanningen" sin skyld. Er det noen som vet hvordan jeg kan fange bilder og lyd fra et DirectX/OpenGL spill? Jeg kan alt litt om bilderedigering og nettverk, så den biten trur jeg jeg har under kontroll :)

Suverent å ha et prosjekt å jobbe mot, men disse eksemplene du trekker fram er veldig avanserte saker. Det krever dyptgående kunnskaper om f.eks maskinvare, nettverk og programmering. Hva med å legge listen litt lavere å prøve på en webcam chat server/klient? En start: http://weblogs.asp.net/nleghari/articles/webcam.aspx

Lenke til kommentar

Dette er hardcore så det holder. Ser for meg mange frustrerte kommentarer i kildekoden

// Here be dragons
// DIRTY HACK OMG >_>
... uforståelig kode

:') Lyd er full mulig så lenge du har en måte å motta lydstrømmene som sendes til lydkortet (med ALSA i Linux kan du lage en plugin, har gjort dette selv, men i Windows tror det jeg dette må gjøres med en virtuell driver (lykke til) av noe slag for å få det effektivt nok.) Å motta bildestrømmen som rendres på grafikkortet blir muligens såpass vanskelig at jeg ikke helt ser hvordan dette skal gjøres. :) Hadde Fraps gitt ut kildekoden sin, så hadde du hatt noe å jobbe med i hvertfall :D

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Fant en guide paa directX hooking, saa ser ikke helt unulig ut... Lyd blir vanskeligere, kanskje nulig aa bruke AC3-decoder paa en eller annen naate...

Hva med sikkerheten til programmet? du nevner hooking og jeg vet fra annen erfaring at programmer verner om seg selv. Jeg hooket noe annet men det er kanskje noe slikt for directx vet jeg jo ikke... bare en tanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...