branick Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Hei. Først kan jeg si at jeg kan mye om feilsøking på data da jeg er utdannet på feltet, og har jobbet med dette i 4 år tidligere. Men det jeg erfarer nå har jeg aldri vært innom tidligere. Maskinen har vært "rusten" i et par uker nå. Maskinen kjører kun AVG som sikkerhetsprogram. Spesifikasjoner på maskinen er som følger: -Asus P5B DLX -E6400 C2D @ 3,2 (lett overklokk) -4GB PC6400 -ATI HD 4890 -WIN7 64 -Ingen unødvendige prosesser kjørende ved kontroll i taskmanager mot googling av alle prosessnavnene listet. Symptomene: 1: Streaming av videofilmer på nettsider opptrer hakkete, akkurat som om de ikke får nok kraft å jobbe med. Dette gjelder da på youtube, tv3 og break.com. Jeg kan fint sitte og streame flere timer med video fra nevnte steder uten problem noen dager, mens andre dager vil den ikke spille den første filmen engang. Jeg kan se filmen kjøre i 2-3 bps uten lyd. Det eneste som hjelper er en restart av systemet med "svenskeknappen". Å velge restart via startmenyen hjelper ikke. (dette forstår jeg ikke hvorfor, men det har jeg testet ved fremprovosering gjentatte ganger nå). Etter restart er problemet borte (helt til det gjenoppstår). Jeg prøver å overvåke nettverkstrafikken når jeg streamer, og det ser slik ut: Kapasiteten min er 5/1, og viste graf er ved forsøk på avspilling av en episode av paradise hotel fra TV3's websider. Needless to say at det var mange pauser for buffring av materiale. Edit: Der den makser ut grafen startet jeg utorrent for å sjekke at linjen var oppe med korrekt hastighet. Det var ikke estreamingen som makset ut. 2: Ved avspilling av paradise hotel fra TV3's websider. Ved valg om avspilling i fullskjerm, virker det som bildet blir blåst opp til 300-400% størrelse, slik at jeg bare ser den øvre venstre delen av bildet når jeg kjører utvidet skrivebord med TV'en min. Ser jeg fullskjerm på datamaskinen er bildet 100% størrelse. 3: Jeg spiller en del MW2 også. Etter en endt spilløkt har jeg samme problem med streaming fra tidligere nevnte nettsider. selv om maskinen ble restartet rett før spillingen startet. Men etter spill har jeg også problemer med lyden. Starter jeg spotify får jeg feilmeldingen "there's a problem with your soundcard. Spotify can not play music at this time". Restart, og problemet opphører. Prøver jeg å starte spillet igjen nå, har jeg heller ingen lyd i selve spillet, selv om jeg hadde det 2 minutter tidligere. 4:Alle lagrede passord og "cookies" i mozillaa er plutselig borte. Jeg liker å lagre enklere sider som youtube, hw osv så jeg slipper login hver gang. Men nå er det blitt slik at jeg logger inn på hw, sjekker mine poster, går videre til VG, så tilbake til HW, så må jeg logge inn på nytt igjen! FTW? (Fuck the what!) Jeg har ikke lukket vinduet i mellomtiden, bare navigert en side frem + en tilbake. Alle innstillinger ang cookies står som de har gjort de siste 3 årene, akkurat slik jeg vil ha det, så ingen endringer er utført der heller. Dette begynner å bli veldig frustrerende, og så mange resettinger direkte med reset knappen må jo være skadelig for hardwaren over tid også vel? Nei det er absolutt ingen krise om jeg ikke får med meg paradise hotell heller, men jeg liker ikke at programmene mine oppfører seg på denne måten. Er ikke hva jeg anser som normal oppførsel fra en datamaskin. Jeg mistenker at jeg A: Har noe på maskinen som skaper denne oppførselen som AVG ikke ser. I såfall trenger jeg hjelp til å rense skikkelig opp. B: At hovedkortet begynner å ta kvelden mtp lyden, og at dette skaper interne konflikter videre i systemet. c:? You name it.. Takk for at du tok deg tid til å lese dette lange kjedelige innlegget -Øivind- Endret 7. april 2010 av branick Lenke til kommentar
dreamrocker Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Kjør full gjennomgang med MBAM, Spybot osv..... Flytt posten til Antivirus og datasikkerhet og legg ut logger der. Klarer du ikke bli det kvitt ved hjelp av dette så er det helt sikkert noen der som er behjelpelig. Men MBAM, Spybot, og nyoppdatert virus burde klare jobben. Virker som litt rar Malware dette men det tror jeg hjelper. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå