Nox4o Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Heisann alle sammen.. Jeg har et problem her.. Det har seg slik at jeg jobbet på Statoil bensinstasjon før. I desember måneden i fjor fikk vi lønn på litt annerledes tidspunkt enn det vanlige, altså 18 desember. Lønna fikk vi ifølge vaktlisten for resten av desember (så hvis noen skulle bytte vakt, måtte de gjøre opp mellom seg). Den 21 og 22 desember ble jeg spurt av en om å jobbe for han, det takket jeg JA til. Deretter ble jeg spurt av en annen kollega om å jobbe på nyttårsaften (nattvakt i 14 timer) for han, "100 % tillegg, hvorfor ikke" tenkte jeg da. Ifølge begge av dem skulle jeg få igjen penger når neste lønning blir kjørt, altså 1 februar. Han ene skylder meg 2000 kr, han andre 3500 kr. Når den datoen kom, fikk jeg ingenting. Begge ba meg om å vente, noen jeg gjorde (har jo kjent de godt og jobbet mye med dem). Bare for å forsikre meg sa jeg ifra til sjefen og han sa at han skal hjelpe meg hvis det oppstår noe galt. Den 3 mars får jeg kontakt med han ene (han ber meg om å vente til 19, siden han ble trekt av sjefen for et eller annet), han andre er på ferie. Den 10 mars får jeg sparken av sjefen fordi jeg hadde tatt med 7 boller hjem uten å betale (har absolutt ingen dårlig samvittighet fordi vi kastet 230 boller daglig i søppelkontainer) Så nå får jeg ikke kontakt med han som skulle gi meg penger den 19 (bor i en annen by og han har fått sparken på statoil), og han andre sitter trolig i fengslet nå (tror jeg). Hva skal jeg gjøre? Får ikke kontakt med noen av de. Har ikke noe god kontakt med han sjefen pga "stjeling" og banke penger ut av de to andre er ikke løsningen. Ellers har jeg funnet meg en skikkelig bra jobb innenfor vaktservice og trives kjempe godt der, men vil ikke gi slipp på de pengene, ikke bare fordi det er penger, men fordi det har noe med selvrespekt å gjøre. Er det noen som har vært bort i noe sånnt før, eller vet om noe sånnt? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Du går fra å stjele boller til å jobbe med vaktservice? Uansett, ser ikke helt hvordan juss kan hjelpe deg her. Hvis det stemmer at du ikke får tak i de to som skylder deg penger, er vel sjefen eneste mulighet for å få hjelp? Lenke til kommentar
Nox4o Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Har gode referanser fra før av, og jeg fortalte jo på intervjuet at jeg fikk sparken pga de bollene, og la til også at jeg ikke syns det var noe feil med det . Anyways.. Vet du i hvilken kategori jeg burde ha denne tråden ? Har som sagt dårlig kontakt med sjefen, men hvis jeg kunne være sikker på at jeg har rett til å kreve at han hjelper meg med denne saken så hadde jeg tatt kontakt med han med engang. Takker for all slags info... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Man kan jo si at sjefen ikke har utbetalt deg riktig lønn, og for høy lønn til de andre. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jobber selv på bensinstasjon og kjenner til bollesituasjonen Tror jeg er Norges beste "kaste boller over hele stasjonen og ned i container'n"-mann. Har vel spist gode 500 svinnboller nå og. Men uansett, Sjefen din fra tiden hos Statoil er uansett pliktet til å betale deg for dine arbeidstimer på stasjonen, selv om det er ordnet internt mellom dere ansatte. Om du glemte å skrive dette opp på timelista di har ikke noe å si. Det er hans problem at han har utbetalt lønn til de som ikke jobbet. Møt opp på kontoret til sjefen ved statiolstasjonen, forklar at du jobbet da og da (dette kan vel bevises lett), og at du ikke har fått betalt for det. Sjefen din har nemlig ikke lov til å la dere trikse og drible og føre over lønninger mellom hverandre heller. Skulle han slå seg vrang så kan du jo bare si til han at du tar en telefon til Statiol Norge f.eks. og forteller hvordan han forvalter lønninger osv. Tror det kommer frem hvordan det skal ordnes med bytte av vakter osv da. Du har jobbet, du skal ha betalt av Statoil, ikke dine medarbeidere. Punktum. Lenke til kommentar
Nox4o Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Bandreas.. Tusen takk for tipset.. Første ting jeg skal gjøre imorgen... Og forresten mann.. Slutt med bensinstasjon crappet... Det finns så mye bedre der ute enn bollesteking og hamburgerlaging Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Bandreas.. Tusen takk for tipset.. Første ting jeg skal gjøre imorgen... Og forresten mann.. Slutt med bensinstasjon crappet... Det finns så mye bedre der ute enn bollesteking og hamburgerlaging Pent lite som er bedre enn ansiktsuttrykket til folk som har fyllt bensin og man sier "Ja du har fylt diesel ser jeg...". Og igjen, jeg frotser i svinnboller, bwahahaha Lenke til kommentar
Eby91 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Nox4o: Du har plikt til å fortelle hvordan det gikk i møte med sjefen! *nysgjerrig* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå