aarolilja Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Empire! Empire! (I Was A Lonely Estate) http://www.youtube.com/watch?v=yC-bVymO2Go dette er et herlig band fra Michigan, som gjør en solid innsats i å bringe tilbake den myke, intrikate, melodiøse og forsåvidt greit populære stilen av 90-talls emo som band som Mineral og American Football praktiserte den gang da. det finnes også hint av Knapsack, The Get Up Kids og gods reflex her, kanskje spesielt i stemmen til Keith. sluttresultatet kan minne om det norske emoorkesteret Youth Pictures of Florence Henderson, mikset med den nyere emogreia de har på gang i Statene, med band som Castevet og Joie de Vivre (som faktisk er på samme selskap som e! e!). så gjør deg selv en tjeneste - sjekk ut dette bandet! When The Sea Became A Giant last ned: http://thatspunk.net/blog/2010/03/empire-empire-i-was-a-lonely-estate-when-the-sea-became-a-giant/ kjøp: oop Year of the Rabbit last ned: http://thatspunk.net/blog/2010/02/empire-empire-i-was-a-lonely-estate-year-of-the-rabbit/ kjøp: oop What It Takes To Move Forward last ned: http://thatspunk.net/blog/2010/02/empire-empire-i-was-a-lonely-estate-what-it-takes-to-move-forward/ kjøp: http://www.cylsrecords.com/ Endret 7. april 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Har ikke disse vært anbefalt før her, samt ble buet kraftig ned? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 jovisst, men *noen* må jo ha sansen for god musikk her inne. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hadde du noe flaks med det sist? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 neinei, men kan jo håpe at noen av de sist registrerte hører på noe annet enn metall og/eller trance, høhø. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 He he, lykke til da. ^^ Og så vidt meg bekjent, hører folk på mye rart her. Bare ta meg, jeg er ca altetende. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 dette er et herlig band fra Michigan, som gjør en solid innsats i å bringe tilbake den myke, intrikate, melodiøse og forsåvidt greit populære stilen av 90-talls emo som band som Mineral og American Football praktiserte den gang da. det finnes også hint av Knapsack, The Get Up Kids og gods reflex her, kanskje spesielt i stemmen til Keith. sluttresultatet kan minne om det norske emoorkesteret Youth Pictures of Florence Henderson, mikset med den nyere emogreia de har på gang i Statene, med band som Castevet og Joie de Vivre (som faktisk er på samme selskap som e! e!). så gjør deg selv en tjeneste - sjekk ut dette bandet! Jeg blander meg ikke opp i hva folk liker av musikkstil, men første betingelse er at de som fremfører bør vite litt om hva de holder på med. Dette var da ikke bra i det hele tatt. Ikke var instrumentene skikkelig stemt, ikke var trommeslageren i takt hele tiden, og ikke synger de rent. Og da må jeg spørre: Hva er bra med dette? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Beklager, men musikken er nøyaktig den samme som forrige gang, og har ikke blitt bedre på magisk vis. Aqualong oppsummererer det hele greit. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 dersom det dere legger til grunne for hva som er "god musikk" er hvordan instrumentene er stemt, at trommmisen er 100% i takt til enhver tid og at de synger rent... så kan jeg jo foreslå popmusikk eller progressiv rock? burde være i rette gata, hehe. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Forferdelig stemme da... Det at de sto med ryggen til var jo...fiffig... Ellers kan jeg ikke si jeg er veldig imponert... dersom det dere legger til grunne for hva som er "god musikk" er hvordan instrumentene er stemt, at trommmisen er 100% i takt til enhver tid og at de synger rent... At instrumentene er stemt er en selvfølge. At trommisen er rimelig i takt gjennom hele sangen er viktig. At de kan synge rent er bare en nødvendighet om de skal synge. Det skal liksom høres bra ut for at man kan si det bra musikk... Endret 11. april 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Er faktisk litt enig i aarolilja her. "Perfekt" musikk blir ofte kjedelig. Litt feil her og der gir bare musikken sjarm. Det er ikke nødvendig at det skal spilles helt riktig for at musikken er bra Lenke til kommentar
plukkfisk Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 jeg elsker empire! empire! vokalen er nydelig, rett og slett. og denne sangen er så sinnsykt fin. selv om jeg kanskje ikke helt ser vitsen i å poste et emoband på diskusjon.no med overskriften "til musikkelskere..." så er dette iallefall et band jeg støtter. disse folka er kjempeflinke Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Er faktisk litt enig i aarolilja her. "Perfekt" musikk blir ofte kjedelig. Litt feil her og der gir bare musikken sjarm. Det er ikke nødvendig at det skal spilles helt riktig for at musikken er bra studiopolert musikk har jeg lite sansen for. men jeg får si til bandet at de må stille instrumenta sine bedre om di skal erobre diskusjon.no, hehe. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg sier ikke at musikken må være studiopolert for at den skal være bra. Jeg er i grunnen mest glad i live-musikk, men betingelsen er at de som fremfører må vite hva de driver med. Sånn som å spille i takt, de må ha stemte instrumenter osv. Det hjelper så lite om selve ideen er god så lenge de som spiller kanskje burde gjort noe annet... Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 høres ut som musikk skal være arbeid istedenfor kreativ utfoldelse i ditt bilde av verden. heldigvis for meg og de som foretrekker kreativ utfoldelse, er bildet annet i pønkeverden. hver sin smak. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Da befinner du deg i en merkelig verden. Det finnes ingen motsetninger mellom å være kreativ og å kunne beherske sitt instrument på den måten at det låter bra rent musikalsk. Og ja, musikk er faktisk arbeid for noen og hobby for andre, så kategorisering her blir helt feil. Det finnes mange bra hobbymusikere som er veldig gode på det de gjør, og greier å spille i takt og greier å stemme instrumentene sine slik at vi som har et noenlunde oppegående musikkøre slipper å sitte og gremme oss over dårlig stemte instrumenter. Det er faktisk sånn at hvis de tingene jeg nevnte forstyrrer lytteopplevelsen, da er helheten ødelagt. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 hehe. ok. hold deg til "profesjonell" musikk du da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå