Gå til innhold

flagre nazi flagget på 9 april


Anbefalte innlegg

Hva har det ikke i den moderne verden å gjøre? Hvordan kan du si at du har fasit på moral og godhet?

 

Du er uenig i nazismen, og det er helt greit, men det blir heller ikke rett å stenge ute alle meninger som ikke er din egen. Gjør vi det stopper verden, og da går ikke hjulene rundt lengre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderator så seg nødt til å slette det, hah, så det sier vel litt om hva slags innhold det var.

Ja, men ikke fra hvem sin side. Er forøvrig enig med deg når det gjelder ytringsfriheten her på diskusjon.no, skal muslimer få ytre sine ekstreme meninger, ja, da bør nazister det også.

Lenke til kommentar
Om jeg ser et nazistisk flagg så ringer jeg politiet med det første for å få det ned og ikke minst straffe vedkommende som har hengt det opp.
Om vedkommende er til stede tar jeg fra han flagget og ringer foreldrene. Håper jeg en dag får muligheten til det.

Dere er begge fascister selv.

 

Her er noen utdrag fra ideologien Nasjonalsosialisme (Nazisme): [...]

Her drar du fram kun de sidene ved NS som vi har blitt lært opp til å hate. Hvor er kjærligheten for sitt eget folk? Kulturdyrkingen og -bevarelsen? "Forgudelsen" av det enkle og rene bondelivet? Alt dere konsentrerer dere om, er hatet. Dere glemmer at hatet kun er en sideeffekt av kjærligheten.

Endret av 793
Lenke til kommentar

Her er noen utdrag fra ideologien Nasjonalsosialisme (Nazisme): [...]

Her drar du fram kun de sidene ved NS som vi har blitt lært opp til å hate. Hvor er kjærligheten for sitt eget folk? Kulturdyrkingen og -bevarelsen? "Forgudelsen" av det enkle og rene bondelivet? Alt dere konsentrerer dere om, er hatet. Dere glemmer at hatet kun er en sideeffekt av kjærligheten.

 

Dette er jo det grunnleggende i NS, er jo dette det er bygget på.

 

Nøkkelelementer i den nasjonalsosialistiske ideologi:

 

* Sterk velferdsstat

o Høyt skattetrykk

o Kollektivisme

o Fellesskapsløsninger

o Liten grad av personlig frihet

o Sterkt regulert marked

* Germanisme

o Rasisme, spesielt antisemittismen, som til slutt kulminerte i holocaust,

o utvikling av «herrerase»,

o antislavismen,

o troen på overlegenheten til hvite, germanske, «ariske» eller «nordeuropeiske raser».

o Eutanasi og eugenikk i tilknytning til «rasehygiene»

* Nasjonalt orientert, mot internasjonale overbygninger/ideologier

o Antimarxisme, antikommunisme, antibolsjevisme

o Antifrimureri

o Antikatolsk

* Avvisning av demokrati, med det resultat at det ble slutt på politiske partier, fagforeninger, og fri presse.

* Førerprinsippet (Führerprinzip), tro på lederen (ansvar opp i hierarkiet, autoritet nedover i hierarkiet)

* Sterk tilstedeværelse av lokal kultur

* Forsvar av blod og jord. (Tysk: Blut und Boden – som også er representert av rødt og svart i partflagget)

* Imperialisme, «Lebensraum»-politikk, ekspansjon av tysk territorium mot øst

* Relasjoner til fascismen

 

Dette er ikke noe tull, greit nok at de har noen områder i Nazismen som har en positiv vinkling, men det grunnleggende (Som dere leser rett over her) er rett å slett hårreisende.

Lenke til kommentar
Om jeg ser et nazistisk flagg så ringer jeg politiet med det første for å få det ned og ikke minst straffe vedkommende som har hengt det opp.
Om vedkommende er til stede tar jeg fra han flagget og ringer foreldrene. Håper jeg en dag får muligheten til det.

Dere er begge fascister selv.

 

Fascist på hvilken måte?

 

"Fascisme er en radikal, totalitær politisk ideologi som kombinerer elementer fra korporativisme, nasjonalisme, militarisme og antikommunisme. Fascismen oppstod som en bevegelse av et skuffet småborgerskap, men utviklet seg fort til en terroristisk bevegelse med brodd mot den venstreorienterte arbeiderbevegelsen."

 

Alt jeg poengterer her er at Nazisme ikke har noe å gjøre i dagens samfunn, derav også krenkende om noen henger opp et flagg.

 

Vennligst les litt om fascisme før du kaller noen for en Fascist.

Lenke til kommentar

Et flagg trenger ikke å representere en nasjon. Skal ikke samer få lov til å flagge da?

 

Les hele tråden.

Samer er en del av det Norske folk om du ikke var klar over det, samt har de en lang tradisjon som er inkludert inn i norsk historie, så vennligst ikke sammenlign det å flagge det samiske flagget (som representrerer et folkeslag med en eldgammel historie) med nazismen og hakekorset.

Lenke til kommentar

Husk at tråden er handler om 9.April og delvis 17.Mai, det er disse dagene det er snakk om.

Er nesten ikke vits å prøve å få toget på sporet lengre, toget hoppet av sporet for mange mil (les: sider) siden, det er sikkert ute i vannet snart.

 

Hehe ja, er mye "off topic" dog er dette et felt som jeg syns det snakkes alt for lite om. Uvitenheten blant folk er av og til skremmende.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvor dette med nekting kommer inn i bildet. Mitt poeng er at det er hyklersk å kreve rett til å benytte seg av en motode som man i følge sin egen ideologi er imot. Dette gjelder særlig nazister, siden jeg vil tørre å påstå at ytringsfriheten, og den personlige friheten generellt,i et nazistisk samfunn hadde vært ekstremt mye dårligere enn det vi har i Norge i dag.

 

Hvorfor er det ikke mulig å snakke om dette uten at folk enten lar være å svare, eller prøver å avspore poenget?

 

For det første så er ikke nazismen som ideologi i mot ytringsfrihet.

 

For det andre må jeg spørre: Hva så? Har ikke ideologier eller folkeslag lovt å være hyklerske? Kan de ikke flagge fordi de er hyklere?

 

Et flagg trenger ikke å representere en nasjon. Skal ikke samer få lov til å flagge da?

La meg få utdype for deg her.

Nasjon er en gruppe mennesker som har felles kulturell tilhørlighet, likt opphav, felles språk.

Derimot et land har en geografisk tilhørlighet.

 

La meg få utdype for deg her.

 

Jeg ser ikke noe problem med å flagge for en ide eller ideologi, eller religion for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Prøver å få denne tråden på sporet igjen ved å poste førstepost:

 

noen som joiner? lolz ok kanskje ikke. men kan man blir arrester eller noe for en slik spøk?

 

Ellers vil jeg bare informere om at noen innlegg forsvant inn i denne tråden her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1219861

 

Og resten? Vel, de ble slettet da det var spam.

 

Ikke kommenter dette innlegget, slik er å regne som off- topic.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe tull, greit nok at de har noen områder i Nazismen som har en positiv vinkling, men det grunnleggende (Som dere leser rett over her) er rett å slett hårreisende.

Det er tydelig for ethvert oppegående individ at listen du la fram stort sett legger fram krigshandlinger under andre verdenskrig som karakteristikker for nasjonalsosialismen, og ikke nøkkelpunkter i ideologien.

 

Storbritannia var sosialdemokratisk under andre verdenskrig, legger man til krigshandlingene deres som karakteristikker for sosialdemokrati av den grunn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...