Gå til innhold

flagre nazi flagget på 9 april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Okey, dette mener jeg var unødvendig av deg. Så du mener at jeg som er same ikke kan defineres som norsk av germansk folkeslag?

Samer tlhører den Finak-Urgiske folke gruppen og er ikke germanere nei. dere er mere i slekt med finner og ukrainerer :)

 

Så vi skulle da engentlig ikke vært en del av Norge? Ett fylke på størrelse med Danmark + rikdommer utenfor havet som Norge skal tjene penger på i fremtiden. Dere vil "ha" oss bare fordi dere skal ha pengene som ligger her. Fy flate, dette er Norge på sitt beste. Kunne gjerne vært en del av Finland. Maken til stolt folkeslag finnes ikke.

 

Så gi oss tilbake våres rettigheter, så blir dere kvitt oss. Det er slik det høres ut som, vi får uansett ingenting av den norske stat, selv om vi har fiskeressurser og oljerikdommer som dette landet tjener penger på..

Lenke til kommentar

 

 

Okey, dette mener jeg var unødvendig av deg. Så du mener at jeg som er same ikke kan defineres som norsk av germansk folkeslag?

Samer tlhører den Finak-Urgiske folke gruppen og er ikke germanere nei. dere er mere i slekt med finner og ukrainerer :)

 

Så vi skulle da engentlig ikke vært en del av Norge? Ett fylke på størrelse med Danmark + rikdommer utenfor havet som Norge skal tjene penger på i fremtiden. Dere vil "ha" oss bare fordi dere skal ha pengene som ligger her. Fy flate, dette er Norge på sitt beste. Kunne gjerne vært en del av Finland. Maken til stolt folkeslag finnes ikke.

 

Så gi oss tilbake våres rettigheter, så blir dere kvitt oss. Det er slik det høres ut som, vi får uansett ingenting av den norske stat, selv om vi har fiskeressurser og oljerikdommer som dette landet tjener penger på..

 

Det er snakk om opphavet.. ikke at dere ikke er "nordmenn".

Nå er finnmark uansett en del av Norge så "rikdommene" tilhører Norge uansett folkeslag som bor der.

 

At du kommenterer et innlegg og stempler resten av Norge ut av dette viser bare hvor kortsynt du er i dette tilfelle.

Lenke til kommentar

Er ikke det lovpålagt at kun det norske og det samiske flagget kun skal flagges på 17 mai?

Hva med kongens bursdag? Hva med min bursdag? Hva med en militærleier?

Alle flagger. Med flagget skal være nede før solnedgang, senest klokken ni på kvelden.

 

Akkurat nå forholder jeg meg til Nasjonen Norge's nasjonaldag som er nettopp norges dag, ikke Frankrikes, Svergies, Iraks eller USA's nasjonaldag. Derfor er det naturlig å flagge kun for Norge denne spesifikke dagen...

Lenke til kommentar

Mye off-topic her fra min side. Men Samcki du burde lære deg den norske historien og lese om statens behandling av samer så kan du uttale deg.

 

Men uansett, at trådstarter vil vifte med ett flagg som betyr så mye ondt for svært mange nordmenn viser respektløshet.

 

Ja jeg kjenner historien ganske godt og jeg har ikke sagt noe som helst om "statens" behandling, jeg svarte deg direkte på ditt svar og ikke om noe annet.

Nå er Norge som det er, hverken mer eller mindre. Finnmark er en del av Norge og sånn er det.

 

Og er enig i deg angående flagget på alle mulige måter, det har ingenting å gjøre i dagens samfunn.

Lenke til kommentar

Har nå lest endel snakk om nazi-flagget, som er selvfølgelig siden det er det tråden handler om. Men hvorfor i all verden har man med svastikaen i diskusjonen? Ja jeg ser selvfølgelig at nazi-flaggets symbol bærer en del av dens form, men det er en annen grunn. Nazi-flagget er noe helt annet enn svastikaen i seg selv. Svastikaen er et symbol brukt i flere tusen år som symbol på Gud, guddomelighet, evig liv, lykke, solen, og i buddhismen. Dette var dog også med en annerledes form, der det var tegnet inn prikker i "firkantene" inni hakene. Så svastikaen i seg selv har ikke annet med nazismen å gjøre enn at Hitler syntes når han skapte Nazistpartiet at svastikaen som et godt symbol ville være et bra symbol for han i hans korstog for å skape en ren rase, en arisk rase.

Lenke til kommentar

Et annet element er at det faktisk er bra at nazister og andre ekstremister også skal få uttrykke sin overbevisning, at brunsvidde tanker kommer frem i lyset. Det er mye bedre enn at sånt forblir i det skjulte. For når sånne tanker kommer frem i lyset vekker det avsky og folk kan ta avstand fra det.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Operasjon Barbarossa reddet vest-europa.

 

Takk gode gud for Hitler, i all sannhet en mann sendt fra himmelen.

 

Kan du legge frem en god begrunnelse for en slik ekstrem uttalelse? Du tråkket på meg nå.

For en skitten politisk ideologi du står for, Ebeneser. At du ikke skammer deg?

Kanskje du kan informere diskusjon.no om hva jeg står for? eller kan jeg forvente en lignende reaksjon fra deg som tidligere?

Lenke til kommentar

Operasjon Barbarossa reddet vest-europa.

 

Takk gode gud for Hitler, i all sannhet en mann sendt fra himmelen.

 

Kan du legge frem en god begrunnelse for en slik ekstrem uttalelse? Du tråkket på meg nå.

For en skitten politisk ideologi du står for, Ebeneser. At du ikke skammer deg?

Kanskje du kan informere diskusjon.no om hva jeg står for? eller kan jeg forvente en lignende reaksjon fra deg som tidligere?

Nazisme? aner forresten ikke hvilken reaksjon du hinter til.

Lenke til kommentar

Hitler krevde tilbake Danzig i Polen som ble tatt fra tyskland etter 1ww., som splittet tyske provinser i øst fra de i vest. Tyskland tilbød faktisk polen å beholde alle økonomiske interesser i provinsen, men de nektet pga at de hadde de allierte i ryggen. Danzig besto av 90% tyskere som ønsket å bli en del av tyskland, men diktaturet i polen nektet dette.

 

Nå sier jeg ikke at en krig var det rette, og Hitler handlet heller impulsivt. Men det hjelper å sette seg litt inn i hva som egentlig skjedde.

minner meg om det some skjedde i georgia.. ja om 70 år skriver sikkert vestelige aviser (hvis ting er slik som det er nå) om hvordan de slemme russerne angrep dem. men provokasjon.. naa det var det ikke noe av. bare slemme russere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...