Gå til innhold

flagre nazi flagget på 9 april


Anbefalte innlegg

Operasjon Barbarossa reddet vest-europa.

 

Takk gode gud for Hitler, i all sannhet en mann sendt fra himmelen.

 

Kan du legge frem en god begrunnelse for en slik ekstrem uttalelse? Du tråkket på meg nå.

For en skitten politisk ideologi du står for, Ebeneser. At du ikke skammer deg?

Endret av SML
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
793 "Som same forventer jeg ikke at du skal forstå mitt folks historie og at germanere"

 

Så du mener at jeg som er same ikke kan defineres som norsk av germansk folkeslag?

Ja. Samer er ikke germanske. 'Norsk' derimot, er et begrep som går ut på statsborgerskap.

 

Men du glemte fortsatt sitatet mitt om at mange uskyldiges liv ble tatt bort fordi "deres" tenkning var det beste for verden? Kan du forklare meg det? Min bestemor fortalte meg at de hadde masse bilder som ble tatt for lenge siden, og med disse kunne jeg "gjennopplevd" min historie. Men så måtte det komme noen j.vler fra Tyskland å ta dette ifra mine og meg... Hvordan kan du sitte der borte å forsvare dette? Jeg fatter ikke hvilken tankegang du har.
Det var synd å høre og jeg støtter ikke disse handligene i det hele tatt.

 

 

Jeg kan ha forskjellig politisk tankegang enn deg, men gir det meg retten til å drepe uskyldige mennesker? Okey så jeg skal starte ett samisk parti, "samenes liberasjonsfront". Jeg gir meg selv retten til å drepe masse folk som står i veien for meg, og ingen kan si eller gjøre noe med det.
Det virker som du er litt for følelsmessig påvirket av dette temaet til å holde en saklig diskusjon. Jeg råder deg til å frastå fra denne tråden inntil du har roet deg ned.
Lenke til kommentar
793 "Som same forventer jeg ikke at du skal forstå mitt folks historie og at germanere"

 

Så du mener at jeg som er same ikke kan defineres som norsk av germansk folkeslag?

Ja. Samer er ikke germanske. 'Norsk' derimot, er et begrep som går ut på statsborgerskap.

 

Men du glemte fortsatt sitatet mitt om at mange uskyldiges liv ble tatt bort fordi "deres" tenkning var det beste for verden? Kan du forklare meg det? Min bestemor fortalte meg at de hadde masse bilder som ble tatt for lenge siden, og med disse kunne jeg "gjennopplevd" min historie. Men så måtte det komme noen j.vler fra Tyskland å ta dette ifra mine og meg... Hvordan kan du sitte der borte å forsvare dette? Jeg fatter ikke hvilken tankegang du har.
Det var synd å høre og jeg støtter ikke disse handligene i det hele tatt.

 

 

Jeg kan ha forskjellig politisk tankegang enn deg, men gir det meg retten til å drepe uskyldige mennesker? Okey så jeg skal starte ett samisk parti, "samenes liberasjonsfront". Jeg gir meg selv retten til å drepe masse folk som står i veien for meg, og ingen kan si eller gjøre noe med det.
Det virker som du er litt for følelsmessig påvirket av dette temaet til å holde en saklig diskusjon. Jeg råder deg til å frastå fra denne tråden inntil du har roet deg ned.

riktig men samer er ikke germanere :) heller ikke Nordmenn :)

Lenke til kommentar

riktig men samer er ikke germanere :)

Nøyaktig hva jeg sa.

 

heller ikke Nordmenn :)

Hva mener du? At nordmenn stort sett ikke er germanere, eller at samer ikke er nordmenn?

[/quo

samer er ikke nordmenn :) nordmenn er en germansk undergruppe :) var det jeg mente.

 

Men ontopic nå

Det naziflagget og syns generelt andre flagg på 9april og 17mai er respektløst.

Lenke til kommentar

det var Storbrittania som startet andre verdenskrig

 

Så vidt jeg er bekjent så tok Tyskland blant annet Østreriket for de angrep Polen. England erklærte krig når Tyskerene angrep stakkars uskyldige Polen. Så med mindre du kan begrunne at verdenshistorien er feil så tviler jeg sterkt på ditt utsagn :nei:

Lenke til kommentar

det var Storbrittania som startet andre verdenskrig

 

Så vidt jeg er bekjent så tok Tyskland blant annet Østreriket for de angrep Polen. England erklærte krig når Tyskerene angrep stakkars uskyldige Polen. Så med mindre du kan begrunne at verdenshistorien er feil så tviler jeg sterkt på ditt utsagn :nei:

Nazi-Tyskland annekterte land(område) etter land(område). Østerrike, Sudet-Tyskland (del av Tsjekkoslovakia) ble oppspist av nazistene. Til slutt fikk de allierte nok og garanterte for Polens uavhengighet, at det ville bli krig hvis tyskerne gikk inn i Polen. Men tyskerne brydde seg filla om det, og angrep Polen med tung skyts. Da var krigen et faktum. Tyskerne startet 2. verdenskrig, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Hitler krevde tilbake Danzig i Polen som ble tatt fra tyskland etter 1ww., som splittet tyske provinser i øst fra de i vest. Tyskland tilbød faktisk polen å beholde alle økonomiske interesser i provinsen, men de nektet pga at de hadde de allierte i ryggen. Danzig besto av 90% tyskere som ønsket å bli en del av tyskland, men diktaturet i polen nektet dette.

 

Nå sier jeg ikke at en krig var det rette, og Hitler handlet heller impulsivt. Men det hjelper å sette seg litt inn i hva som egentlig skjedde.

Lenke til kommentar

Hva om jeg er palestiner og davidstjernen representerer den verste form for undertrykkelse?

 

Nå bor vi i Norge og i tillegg så sammenligner du Andre verdenskrig med en av konfliktene i midtøsten.

 

Jeg rettferdig gjør på ingen måte det Israel gjør, men de må da være grenser for hva du sammenligner dette med.

Nazismen har ingenting å gjøre i denne verden vi lever i.

 

Om dere absolutt føler for å utøve ekstremismen som Nazismen er, så kan dere gjøre det for dere selv og la være å involvere et helt folk.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle nevne at 793 tar feil ang. Storbritannia sin rolle i starten av WWII. Det var Frankrike, som sto som garantist for Polen sin suverenitet som erklærte krig. Selv om jeg kanskje vil si at det var Tyskland som startet begge verdenskrigene, og at Frankrike var de første som reagerte i andre verdenskrig.

Lenke til kommentar

Jeg anser det ikke som noe mer problematisk å vifte med et flagg med svastika enn det er å vifte med fremmede faner på 17. mai. Svastika er en lykkebringer og burde derfor være et flott innslag på en slik dag, hvor vi feirer vår frihet.

 

Du er klar over det er Nazi flagget du snakker om her?

 

17.Mai er for det Norske folket og da syns jeg at vi kun skal inkludere det som er norskt, jeg annser sameflagget som en del av Norge (gjennom kulturen opp igjennom alle år).

 

Nazi flagget har ingenting å gjøre i Norge i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Hva så, jeg synes vi bør beskytte nazistenes yttringsfrihet, på lik linje med min og din yttringsfrihet. Så lenge det foregår i rolige former, uten at de bedriver vold, trussler eller annet, så er det helt greit å vifte med et flagg, ganske enkelt fordi vi tillater å fekte med fremmede faner på 17. mai, så er det ingen grunn til å nekte nazistene å fekte med sin fane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...