Gå til innhold

flagre nazi flagget på 9 april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt feil. Alt ligger i åssen høyesterett tolker regelverket. Davidstjernen er ingen formell, diskrimerende, hatefull ytring som symbol - svastikasymbolet derimot brukes ene og alene for å diskriminere.

 

Alt er vel avhengig av korleis symbola blir brukt og i kva slags samanheng. Davidstjerna som eit relgiøst symbol kan nok tenkast å være svært upassande i f.eks andre relgiøse ikkje jødiske markeringar.

For ikkje å snakke om samanhengen som symbolet blir brukt i.

Om du f.eks lager ein bildeserie som består av eit hakekors, ein medelem av ku klux klan, eit bilete av ein hundedritt og Davidstjerna i den sammenhengen så kan nok beskyldningane om antisemitisme fort komme vil eg tru.

Lenke til kommentar

Nasjonalsosialismen i en nazistisk form er intet annen en ren ondskap i menneskeskikkelse

Akkurat som islamsk fundamentalisme. Det er vår tids nazisme, og også ren ondskap. Mohylden Mohammad er en talsperson for det jeg sikter til.

 

Og så? Hva har dette med hvorvidt er kjipt gjort å veive med et naziflagg?

Lenke til kommentar

Nå er jeg rett og slett drittlei når enkelte av dere kommer med påstander om "muslimproblemet". Hvorfor er det så viktig å alltid ha to klare motsetninger, "oss" nordmenn og "de" muslimene. Hva er det som fører til at mange av dere tenker slikt. Blir jo akkurat som nazistene hadde "vi" ariere og "de" jødene, negerne osv...

 

Alltid så skal det være et skille og dessverre ser det ut til at det er muslimer for tur. Hvordan tror du jeg som muslim føler hver gang noen roper ut "muslimsvin"? Hvorfor har jeg blitt forhåndsdefinert? Da jeg var liten var "pakkis" et skjellsord, men i dagens samfunn føler jeg at på grunn av muslimhetsingen som pågår i verden så har jeg til stadighet blitt karakterisert som en type person jeg overhodet ikke er. Hva har jeg og flertallet av mine muslimske brødre og søstre med 9/11 og div. selvmordsangrep?

 

Skjønner dere hvor dumt det blir, under kommunismen var det som regel "kapitalistene" som ble forhåndsdefinert som slu og dermed onde. I dagens samfunn er det dessverre muslimer....

 

PS: Var bare litt frustrasjon jeg måtte ut med etter en lang skoledag. Beklager hvis noe var uklart.

 

Der ser dere, mange (eller noen) i vesten ser på Islam som vår tids nazismen. Hvorfor er det ikke mulig å skjønne at det ikke er i religionen dette problemet ligger i, men et resultat av flere faktorer. Tenk på religion som flammen, mens de andre faktorene som oljen som får flammen til å vokse.

Endret av hematology
Lenke til kommentar

ok nice..

 

jeg bare lurte hvis jeg skulle gjøre noe sånt om det var noe lovverk mot det. har ingen planer om å gjøre det men ville vært interessant og utfordre nabolaget..

 

etter hva jeg vet så ble dødstraff i norge borte på 1800 tallet? eller noe sånt. men etter krigen var det mange kontroversielle ting som skjedde. også dødstraff. så lurte på om noe av disse kontroversielle reglene fremdeles eksisterer.

ellers så selføgelig ville jeg forvente å få sure kommentarer og bli slått ned før eller siden... but thats part of the game ^_^

 

ja jeg sier mye lol lol lol roflmao imao lololololol

lolololol olol ol o lo

 

OK? thxbye.

Lenke til kommentar

Nasjonalsosialismen i en nazistisk form er intet annen en ren ondskap i menneskeskikkelse

Hehe. Jasså ja?

Jepp, nazismen/fascismen er en av ondskapens tre/fire ideologier.

og dem verste er de internasjonale sosialistene, siden de vil spre siden ideologi in i ett styre som skal være uten landegrenser og under en verdensregjering... derfor er kommunisme bedre... OH WAIt...

Endret av Evilfish
Lenke til kommentar

noen som joiner? lolz ok kanskje ikke. men kan man blir arrester eller noe for en slik spøk?

 

Mange gav sine liv for å utslette nazistene, mange døde som følge av naistene, kansje du burde tenke over det, eller bli behandlet som en nazist. Ingen heiser nazi-flagget.

Endret av KVTL
Fjernet personangrep
Lenke til kommentar

Men her er det snakk om en gruppe mennesker som har drept andre mennesker på bakgrunn av deres politiske tenkning. Hva har mine slektninger gjort mot tyskere som bodde tusenvis av mil unna? Hva gav de retten til og komme hit å ta slektningen ifra meg og mine? I likhet til mange mange andre nordmenn.

 

Deres ideologi var fryktelig, og deres symbol burde graves ned i jorda for alltid. De hører hjemme med en viss fyr der nede.

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar
Men her er det snakk om en gruppe mennesker som har drept andre mennesker på bakgrunn av deres politiske tenkning.

Akkurat som de fleste nasjoner gjennom menneskehetens historie har gjort. USA og Russland har vel drept en del flere folk gjennom politisk etterfølgelse enn det Nazi-Tyskland noen gang gjorde.

 

Deres ideologi var fryktelig, og deres symbol burde graves ned i jorda for alltid. De hører hjemme med en viss fyr der nede.

Som same forventer jeg ikke at du skal forstå mitt folks historie og at germanere, blant andre folkeslag, bruker og har brukt "hakekorset/solkorset/svastikaet" i andre sammenhenger i flere tusen år før Hitler kom til makten i Tyskland. Om man først skal forby støtende symboler her i Norge, burde det kristne korset stå først i rekken laaangt før svastikaet.

 

Kan du ikke bare brenne i helvete sammen med resten av nazistene? Kansje du burde tenke litt på de som gikk i land på Normandi eller russernes enorme tap før du pøser ut all dumskapen din?!

Kanskje du burde tenke på at;

- det var Storbrittania som startet andre verdenskrig

- tyskerne også led store tap, både sivile og militære

- verden aldri før eller siden har sett en så stor veldtektsbølge som den tyske kvinner opplevde etter den røde arme inntok Berlin

 

Det var ikke bare den allierte siden som hadde det fælt under og etter andre verdenskrig. De var tross alt seiersherrer. Å heise flagget til Nazi-Tyskland kan, blant annet, tolkes som en erklæring av medfølelse for de tyske omkomne og skadede under krigen, som har blitt hysjet ned i all tid siden.

Endret av 793
Lenke til kommentar

Og likevel er kors tillat, og ingen føler seg støtt. Nazistene har ikke noe mot kommunistene som drepte mange millioner flere en nazistene gjorde.

 

Nazi-hat er ikke grunnløst, men det er diskriminering. Skal dere være konsistente så må dere bite tenna sammen og godta at noen folk har andre politiske ståsted en dere selv, og at de har rett til å flagge som alle andre.

Lenke til kommentar

793

 

"Som same forventer jeg ikke at du skal forstå mitt folks historie og at germanere"

 

Okey, dette mener jeg var unødvendig av deg. Så du mener at jeg som er same ikke kan defineres som norsk av germansk folkeslag? At staten trødde deres ideer og tro over hodene til mine forfedre? At sannynligvis mine forfedres hodeskaller ligger på utstilling på østkantens fjongeste museum på display til beskuing?

 

Men du glemte fortsatt sitatet mitt om at mange uskyldiges liv ble tatt bort fordi "deres" tenkning var det beste for verden? Kan du forklare meg det? Min bestemor fortalte meg at de hadde masse bilder som ble tatt for lenge siden, og med disse kunne jeg "gjennopplevd" min historie. Men så måtte det komme noen j.vler fra Tyskland å ta dette ifra mine og meg...

 

Hvordan kan du sitte der borte å forsvare dette? Jeg fatter ikke hvilken tankegang du har.

 

Jeg kan ha forskjellig politisk tankegang enn deg, men gir det meg retten til å drepe uskyldige mennesker? Okey så jeg skal starte ett samisk parti, "samenes liberasjonsfront". Jeg gir meg selv retten til å drepe masse folk som står i veien for meg, og ingen kan si eller gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Joda, vi kan sette deg i fengsel som bare det, men flagget ditt får du beholde.

 

Nå sa ikke trådstarter at han skulle marsjere rundt på Karl Johan og drepe folk han ikke likte, han skulle bare henge opp et flagg.

 

Det er greit at du ikke liker noen symboler eller flagg, men du kan ikke nekte alle andre å bruke disse for det. Da kan vi ikke lenger ha verken flagg eller symboler, for alle flagg og symboler er støtende for noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...