Gå til innhold

flagre nazi flagget på 9 april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ytringsfriheten gjelder for alle, ikke bare de som er politisk korrekte :)

 

Ytringsfriheten gjelder til en viss grad.

 

§ 135a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

 

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn, eller

c) homofile legning, leveform eller orientering.

 

I Europa og Norge har svastikaen en helt annen betydning enn i buddhismen. Jeg vil tro at man kan bli dømt jfr. Straffeloven §135a

Lenke til kommentar

Man kan vel bli dømt for å bære en davdistjerne også med det reglementet, alt ligger i individets oppfatning av virkeligheten.

 

interessant å se hva slags grenser dette forumet har mtp ytringsfrihet og hva slags takhøyde man har for å slette ting når barna begynner å skrike.

 

Det er akseptabelt å komme med trussler til den som våger å utrykke sin mening i denne tråden, men å komme med noen små bilder for å understreke et poeng er ikke lov.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Man kan vel bli dømt for å bære en davdistjerne også med det reglementet, alt ligger i individets oppfatning av virkeligheten.

 

interessant å se hva slags grenser dette forumet har mtp ytringsfrihet og hva slags takhøyde man har for å slette ting når barna begynner å skrike.

 

Slik jeg ser det så er hakekorset "the mark of evil" Davidstjernen representerer en relgion, slik som korset representerer kristendommen. Det er lite ondt ved det. Det som er litt artig er at både davidstjernen og hakekorset er forhistoriske symboler, de har bare endt opp litt annerledes i den moderne verden.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg forøvrig sikker på at nasjonalsosialismen kommer til å bli et veldig appetittelig alternativ når de undermenneskene som i dag styrer landet omsider har måttet pakke.

 

Helt feil. Alt ligger i åssen høyesterett tolker regelverket. Davidstjernen er ingen formell, diskrimerende, hatefull ytring som symbol - svastikasymbolet derimot brukes ene og alene for å diskriminere.

 

Hva om jeg er palestiner og davidstjernen representerer den verste form for undertrykkelse?

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Nasjonalsosialismen i en nazistisk form er intet annen en ren ondskap i menneskeskikkelse

Akkurat som islamsk fundamentalisme. Det er vår tids nazisme, og også ren ondskap. Mohylden Mohammad er en talsperson for det jeg sikter til. Ja, vi har ytringsfrihet her i landet, så i prinsippet kan de som vil flagge et nazi-flagg. Men det er å spytte på alle de som ble drept/torturert som følge av nazistsvinas gjerninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...