ignoreme Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Om du respekterer de menneskene som er rundt deg så flagrer du rett å slett ikke med nazi flaget. Dog, gjør du det så kan du gjerne poste adressen din her så skal jeg få spredt den til nok mennesker som vil vise deg hvorfor du ikke burde gjøre det! Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Etter de tyske nazistenes bruk av hakekorset som symbol for deres politiske ideologi fra 1920 til 1945, er tegnet i dag forbudt i en rekke vestlige land. http://no.wikipedia.org/wiki/Hakekors Endret 8. april 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Helt frem til 2006 var det heller ikke lov å flagge med samiske flagg i hovedstaden under 17 mai feiringen, så dersom det skulle være lov med nazistiske flagg er jeg forbauset over reglene i dette landet.. Samisk flagg 17 mai Endret 8. april 2010 av Samegerilja Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg hadde ikke kontaktet politiet, og jeg hadde i hvert fall ikke banket deg opp, men jeg hadde ledd av deg. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Helt frem til 2006 var det heller ikke lov å flagge med samiske flagg i hovedstaden under 17 mai feiringen, så dersom det skulle være lov med nazistiske flagg er jeg forbauset over reglene i dette landet.. Samisk flagg 17 mai Hvorfor det? Ytringsfriheten gjelder for alle, ikke bare de som er politisk korrekte Endret 8. april 2010 av Herthugen Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Men du kan ikke bare gjøre hva du vil, det finnes lover og normer i dette landet. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det er liksom ikke grenser for hva man kan bruke ytringsfrihetskortet til. Hva med å løpe inn i banker, og rope "DETTE ER ET RAN!" - helt i tråd med ytringsfriheten det ass. Don't tread on me lizzom. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Ytringsfriheten gjelder for alle, ikke bare de som er politisk korrekte Ytringsfriheten gjelder til en viss grad. § 135a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte. Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion eller livssyn, eller c) homofile legning, leveform eller orientering. I Europa og Norge har svastikaen en helt annen betydning enn i buddhismen. Jeg vil tro at man kan bli dømt jfr. Straffeloven §135a Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Man kan vel bli dømt for å bære en davdistjerne også med det reglementet, alt ligger i individets oppfatning av virkeligheten. interessant å se hva slags grenser dette forumet har mtp ytringsfrihet og hva slags takhøyde man har for å slette ting når barna begynner å skrike. Det er akseptabelt å komme med trussler til den som våger å utrykke sin mening i denne tråden, men å komme med noen små bilder for å understreke et poeng er ikke lov. Endret 8. april 2010 av Ebeneser Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Og hvilke konklusjoner har du kommet fram til Ebeneser? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Man kan vel bli dømt for å bære en davdistjerne også med det reglementet, alt ligger i individets oppfatning av virkeligheten. interessant å se hva slags grenser dette forumet har mtp ytringsfrihet og hva slags takhøyde man har for å slette ting når barna begynner å skrike. Slik jeg ser det så er hakekorset "the mark of evil" Davidstjernen representerer en relgion, slik som korset representerer kristendommen. Det er lite ondt ved det. Det som er litt artig er at både davidstjernen og hakekorset er forhistoriske symboler, de har bare endt opp litt annerledes i den moderne verden. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Helt feil. Alt ligger i åssen høyesterett tolker regelverket. Davidstjernen er ingen formell, diskrimerende, hatefull ytring som symbol - svastikasymbolet derimot brukes ene og alene for å diskriminere. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Jeg føler meg forøvrig sikker på at nasjonalsosialismen kommer til å bli et veldig appetittelig alternativ når de undermenneskene som i dag styrer landet omsider har måttet pakke. Helt feil. Alt ligger i åssen høyesterett tolker regelverket. Davidstjernen er ingen formell, diskrimerende, hatefull ytring som symbol - svastikasymbolet derimot brukes ene og alene for å diskriminere. Hva om jeg er palestiner og davidstjernen representerer den verste form for undertrykkelse? Endret 8. april 2010 av Ebeneser Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Nasjonalsosialismen i en nazistisk form er intet annen en ren ondskap i menneskeskikkelse Akkurat som islamsk fundamentalisme. Det er vår tids nazisme, og også ren ondskap. Mohylden Mohammad er en talsperson for det jeg sikter til. Ja, vi har ytringsfrihet her i landet, så i prinsippet kan de som vil flagge et nazi-flagg. Men det er å spytte på alle de som ble drept/torturert som følge av nazistsvinas gjerninger. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Fy faen så lei jeg er av folk som må gjøre enhver sak til å handle om muslimer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Fy faen så lei jeg er av folk som må gjøre enhver sak til å handle om muslimer. Hva klager du over? Det var du som tok opp temaet. Edit: og jeg snakket ikke om islam generelt, men islamsk fundamentalisme. Endret 8. april 2010 av stigfjel Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Operasjon Barbarossa reddet vest-europa. Takk gode gud for Hitler, i all sannhet en mann sendt fra himmelen. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Operasjon Barbarossa reddet vest-europa. Takk gode gud for Hitler, i all sannhet en mann sendt fra himmelen. Kan du legge frem en god begrunnelse for en slik ekstrem uttalelse? Du tråkket på meg nå. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Da lar du deg lett bli tråkke på. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Da lar du deg lett bli tråkke på. Tja, kommer vel ann på? Du sier Hitler er en god mann som er sendt fra himmelen. Hitler sa ja til at x antall mennesker ble drept, der i blant noen i min familie. Men vi får fokusere på saken og ikke min slekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå