Gå til innhold

flagre nazi flagget på 9 april


Anbefalte innlegg

At det er forskjell på medisineringen av forskjellige folkeslag er jeg fullt klar over,

Da har vi altså stadfestet at det er genetiske forskjeller mellom folkeslagene.

 

men det som er påstått i denne tråden er at vi i vesten er mer siviliserte, teknologisk sterke og pene på grunn av genene våre.

Alt annet styres av genene våre, så hvorfor mener du at disse tingene ikke styres av genene? Er det Gud som styrer det, magi eller er det genene? Man må være klar over at selv miljøet vi lever i, må være et resultat av genene, da tankene våre også må være et resultat av den genetiske oppbyggingen.

 

At det er forskjell på mennesker benkter jeg ikke, det er ideene om at vi er overlegne alle de andre jeg anser som problematisk.

Det er forskjellige måter å være overlegne på. Det hersker vel liten tvil om at afrikanere er bedre egnet til å løpe langt og fort enn oss. Dette ser vi enkelt ved å se på de forskjellige verdensrekordholderne i friidrett. Det er kanskje ikke så rart, med tanke på vilkårene de er vokst opp i kontra vilkårene vi er vokst opp i. Problemet er bare at mennesker har en tendens til å se på seg selv som så jævlig mye bedre enn andre dyr, men faktum er at vi er akkurat som dem, vi styres av gener og instinkter. Selv om vi innbiller oss at vi klarer å undertrykke disse instinktene, så gjør vi nok ikke det, når alt kommer til alt.

 

Vi er forskjellige og overlegne hverandre på forskjellige områder. Det er ikke slik at det ene er bedre enn det andre. Det er svært situasjonsbetinget hvilke trekk som er fordelaktige. Det er hysterikere som føler at de MÅ være politisk korrekte som skaper dette skillet, eller de som forsøker å bruke de faktiske forhold til negative ting. Faktum er at vi ER forskjellige, genetisk. Afrikanere er bygget annerledes kroppslig, det er ikke vanskelig å se.

 

Jeg undrer meg over hvilken eventyrforklaring folk vil komme med, på hva annet enn våre gener det er som styrer våre handlinger og evner.

 

Og om vi skal gå vekk fra det biologiske perspektivet, så er det ett stort problem om storparten av populasjonen vår anser andre raser som noe "mindre".

Det er dette som er problemet. At vi er forskjellige, betyr ikke at noen er mindre verd. Vi er bare gode på forskjellige ting. Akkurat som at menn og kvinner er forskjellige genetisk og derfor har forskjellige egenskaper som er fordelaktige i forhold til de oppgaver vi fra naturen har, så er nordmenn forskjellige fra somaliere, sør-amerikanere er forskjellige fra eskimoer osv. Det betyr ikke at noen er mindre eller mer verd av den grunn.

 

Hvis jeg drar til sør-afrika, så vil jeg ha mye lettere for å bli brent i solen, enn det afrikanere vil. Betyr det at jeg er mindre verd? Nei, på ingen som helst måte, det betyr bare at mine gener er mer tilpasset et område hvor lys hud er en fordel. For her oppe i det kalde nord, så er det nemlig en fordel med lys hud, nettopp på grunn av manglen på sol.

 

Om det er sant eller ikke. mye forskning peker mot at det er lett å gjøre onde ting, som f.eks konsentrasjonsleirer, krigsforbrytelser osv., om en anser motstanderen som noe umennesklig.

Ja, ekstremister leter alltid etter en unnskyldning for sine handlinger. Selv mobbere gjør dette. Det er ikke nødvendigvis noe galt med mobbeofferet, men mobberne mobber likevel.

 

Problemet er at tyskerene som jobbet i konsentrasjonsleirer var akkuratt som du og jeg. De var stort sett på ingen måte onde mennesker.

Jo, det var de. For å behandle mennesker på den måten som tyskerne gjorde under andre verdenskrig, så må folk faktisk være syk på sinnet. Akkurat som mange av vaktene på Guantanamo.

 

Jeg vil påstå at vi mennesker kobler individer til gruppen de kommer fra, og at det derfor er viktig at vi jobber mot at man setter andre i bås. Det er det som er problemet med rasistisk tenkning.

Det er forskjell på det å være rasist og å være bevisst på at vi er forskjellige. Det er blank løgn at vi er like. Det sies så pent i et dikt noe slikt som, "inni er vi alle like". Joda, vi har de samme organene, men vi har faktisk relativt ulik genetikk. Vi gjør oss selv en bjørnetjeneste ved å påstå at alle er like. Vi bør heller endre holdningene folk har, og lære folk det som er sant, fremfor å bedrive slik løgn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke akkurat klimaet i Sør-Afrika på nivå med den temperaturen du ellers finner i Afrika.

 

NikkaYoichi, jeg er uenig i påstanden at tyskerne som jobbet i konsentrasjonsleirene var "onde". Det er for lett å si at de som jobbet der var "onde", man må se på psykologien bak dette som jeg ikke orker å forklare akkurat nå.

 

Det er vanskelig å tenke seg en slik situasjon, men når det er mange nok som gjør det samme som deg er det fort gjort å glemme hva som er moralsk rett og galt. Når man er en del av et system, så er det vanskelig å peke ut om hvem som har skylden, man er bare en del av en kjede...

 

Nei, jeg forklarer så dårlig. Anbefaler deg å lese romanen "De velvillige".

Endret av hematology
Lenke til kommentar

Jeg har vansker for å se hva slags "poeng" du prøver å fremme her, at vi som er rasebevisste er på en eller annen måte dummere enn dere som synger barn av regnbuen?

 

Dere klarer jo hvertfall ikke å si noe særlig mer enn én setning av gangen i denne diskusjonen.

Ditto, den store ironien er at du klager over det.

Lenke til kommentar

NikkaYoichi, jeg er uenig i påstanden at tyskerne som jobbet i konsentrasjonsleirene var "onde". Det er for lett å si at de som jobbet der var "onde", man må se på psykologien bak dette som jeg ikke orker å forklare akkurat nå.

Du mener altså at folk som er mentalt friske i hodet, makter å spa levende mennesker inn i forbrenningsovner? Kall det hva du vil, onde, sinnsyke eller bare sadistiske. Jeg hadde nektet blankt å utføre slike ting, nettopp fordi jeg er mentalt oppegående og heller hadde tatt ei kule, enn å utføre slike handlinger mot andre mennesker.

 

Det er vanskelig å tenke seg en slik situasjon, men når det er mange nok som gjør det samme som deg er det fort gjort å glemme hva som er moralsk rett og galt.

Hva pokker er det du sikter til her? Det er absolutt ikke fort gjort å glemme hva som er moralsk rett og galt. Jo, det er forsåvidt det for enkelte grupperinger av mennesker, spesielt så gjelder dette de som ikke bruker sitt eget hode for å tenke med. De som blindt følger rettningslinjer fra ledere, enten disse er religiøse ledere som refererer til Bibelen, Koranen eller andre hellige(pføy) bøker, eller om det er folk som blindt følger andre gærninger, slik som Hitler, Stalin, Pol Pot og andre.

 

Jeg har en moral som ikke styres av andre, jeg dikterer min egen moral. Jeg trenger ikke å trues med helvete for å oppføre meg som folk, jeg klarer det helt på egen hånd. Jeg trenger ingen Hitler til å fortelle meg hva som er rett og galt.

Lenke til kommentar
Du mener altså at folk som er mentalt friske i hodet, makter å spa levende mennesker inn i forbrenningsovner? Kall det hva du vil, onde, sinnsyke eller bare sadistiske.

 

Det er utrolig hva et presset menneske kan gjøre. Vil faktisk tro at enkelte ble tvunget til å utføre dise handlingen med valget, dem eller hele familien din..

Lenke til kommentar

Det er gjort forskning på området rundt fengselsvakt-mentalitet. Det de kom fram til er at hvem som helst kan gjøre "onde" ting om de blir satt til den rollen. Å umenneskliggjøre fangene gjør saken bare verre. At du forfekter det biologiske og genetiske syn, men samtidig kommer opp med ett begrep som "ondskap" er for meg merkelig. Vi mennesker har lett for å tro at vi ikke ville gjort "onde" ting satt at vi var i samme situasjon, men det meste tyder på at vi ville gjort akkuratt det samme som individer satt til å vokte i konsentrasjonsleirer. Propagandaapparatet i Tyskland, samt folks allerede eksisterende fordommer var grunnen til at det var mulig å handle som tyskerene gjorde. Tyskerene er heller på ingen måte enestående i historien for det som skjedde der.

 

Skal vi gå tilbake til saken rundt rasesyn, så er det ikke det at jeg snur meg vekk fra forskningsresultater i politisk korrekt avsky. Jeg vil bare påpeke at jeg ser på det som det absolutte lavmål å gå rundt å skulle være "Bevisst" på at andre raser har gjennomsnittsmålinger innen IQ som er dårligere enn andres. Den slags tenkning har som tidligere nevnt vært avgjørende for noen av de værste handlingene vi mennesker har drevet med.

At gjennomsnitts-iq'en ser ut til å ha økt dramatisk de siste årene sier også noe om hvor lite fastlåst grupperinger av mennesker er.

Lenke til kommentar
Du mener altså at folk som er mentalt friske i hodet, makter å spa levende mennesker inn i forbrenningsovner? Kall det hva du vil, onde, sinnsyke eller bare sadistiske.

 

Det er utrolig hva et presset menneske kan gjøre. Vil faktisk tro at enkelte ble tvunget til å utføre dise handlingen med valget, dem eller hele familien din..

 

På samme måte kan ein jo stille spørsmålet korleis mentalt friske personer makter å stå heile dagen å slakte og partere kyr til passelige biff stykker.

 

Om det på det tidspunktet var fullstendig sosialt akseptert å drepe jøder og homofile så var det ingen som stillte noke større spørsmål rundt den praksisen. Behoved for å utføre ei handling og dei sosiale rammenene som ligger rundt har svært mykje å seie for kva vanlige personer kan finne på å gjere.

Lenke til kommentar

Det kan da umulig være ulovlig? Vi har jo noe som heter ytringsfrihet.

 

for trett etter jobb til og lese gjennom 14 sider men, mener og huske og lest en plass at det faktisk er ulovlig?!,noe jeg skjønner meeeeeget godt og det burde samtlige andre også klare og fatte og forstå.. mulig det bare gjelder i tyskland eller..bare synser litt her.

Lenke til kommentar

Det kan da umulig være ulovlig? Vi har jo noe som heter ytringsfrihet.

 

for trett etter jobb til og lese gjennom 14 sider men, mener og huske og lest en plass at det faktisk er ulovlig?!,noe jeg skjønner meeeeeget godt og det burde samtlige andre også klare og fatte og forstå.. mulig det bare gjelder i tyskland eller..bare synser litt her.

Det er forbudt å bruke hakekors i Norge etter straffelovens paragraf 135a. Flere land, blant dem Tyskland og Østerrike har samme forbud. Ytringsfrihet my ass.

Om voldelige islamister og deres støttespillere kan bruke sine symboler fritt i Norge, så ser jeg ikke noen grunn til at ikke nazister skal kunne gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Det kan da umulig være ulovlig? Vi har jo noe som heter ytringsfrihet.

 

for trett etter jobb til og lese gjennom 14 sider men, mener og huske og lest en plass at det faktisk er ulovlig?!,noe jeg skjønner meeeeeget godt og det burde samtlige andre også klare og fatte og forstå.. mulig det bare gjelder i tyskland eller..bare synser litt her.

Det er forbudt å bruke hakekors i Norge etter straffelovens paragraf 135a. Flere land, blant dem Tyskland og Østerrike har samme forbud. Ytringsfrihet my ass.

Om voldelige islamister og deres støttespillere kan bruke sine symboler fritt i Norge, så ser jeg ikke noen grunn til at ikke nazister skal kunne gjøre det samme.

 

..bare så det er sagt, jeg er nå faktisk ikke enig i at disse såkalte hellige folka skal få springe rundt med sine symboler heller uansett hva det måtte være..menmen..

Lenke til kommentar
Skal vi også snakke om fordelene ved å være kriminell og å være slem?
'Slem' er et subjektivt definert begrep, og ja, jeg mener det er både store moralske og nyttige fordeler ved enkelte kriminelle handlinger. Men siden den norske grunnskolen er en statens egen institusjon for indoktrinering av våre barn, forstår jeg jo at det ikke kommer på tale.

 

Hvorfor er det galt å lære bort at alle er individer og skal dømmes deretter?
Ifølge min mening, ingenting. Det er ikke dette jeg protesterer mot.

 

Hva har vi å vinne på at unger blir fortalt at jøder er smartest, at germanere er smarte og at aborginere er dumme?
Et virkelighetsbetont verdensyn.

 

Og om vi skal gå vekk fra det biologiske perspektivet, så er det ett stort problem om storparten av populasjonen vår anser andre raser som noe "mindre". Om det er sant eller ikke. mye forskning peker mot at det er lett å gjøre onde ting, som f.eks konsentrasjonsleirer, krigsforbrytelser osv.
Og så var det på'n igjen med konsentrasjonsleirene... Raseutryddelse er ikke en uungåelig følge av å verdsette sin egen rase over andre raser, på samme måte som drap av sin ene nabo ikke er en uungåelig følge av at man verdsetter sin andre nabo høyere.

 

Se på Stalins Sovjetunion og forsøk å tro på deg selv mens du sier; "å mene at alle individer som likeverdige (fra et subketivt synspunkt) kan umulig lede til massedrap og forferdelige forbrytelser mot enkeltindividet."

 

Nja.. Europeisk sterk og pen? Afrikanere har større forutsettinger til å løpe fortere, samt at hva som defineres som pen varierer fra samfunnet man lever i..
Så du hvor lett det var å nevne et positivt trekk ved den negroide rasen og hvor lett det var å betvile positive trekk ved den hvite rasen? Det kan du takke vårt fantastiske skolesystem og vår politisk biaserte media for.

 

Videre har jeg flere ganger påpekt at jeg synes hvite mennesker generelt er vakrere enn svarte mennesker, ikke at dette er en universiell eller vitenskapelig sannhet. Likevel, har du noen gang møtt en hvit person som hadde et ønske om å se ut som en neger? Selv negere flest synes hvite mennesker er vakrere enn dem selv.

 

Flere i denne tråden kommer vel til å påpeke at du kommer fra den reine og pene delen av verden rolleyes.gif
Nei, du er den eneste som kommenterte det.

 

Det er det sikkert, dog om en med mørk hud er født og oppvokst i Norge, er norsktalende og er utdannet etter gjennomsnittet, er ikke vedkommende like mye nordmann som noen andre?
Det spørs hva du legger i ordet 'nordmann'. For meg er den tittelen intet annet enn bekreftelse på en persons statsborgerskap og er hverken rase-, kultur-, utdannings-, religion- eller språkbetinget. Alle ting som utgjør en mye større del av et menneske enn vedkommendes statborgerskap.

 

Nazistene mente de var smartere enn andre folkeslag. Likevel var de for dumme til å bygge atombomben :whistle:
De var nok litt opptatt med å kjempe en krig mot Sovjetunionen, Storbritannia, Frankrike, USA, Canada, India og et par andre store krigstater.

 

Tyskland var da på god vei. Dog, mennene bak tungtvannsaksjonen i Telemark fikk satt en god stopper.
Motstandskjemperne som sto bak tungtvannsaksjonen kunne like gjerne skutt de norske sivile og de få tyske soldatene som døde som følge av aksjonen. Tyskerne var ikke i nærheten av å ha nok tungtvann til å produsere en hydrogenbombe, og et båtlass fra og til gjorde ingen verdens forskjell.
Lenke til kommentar

"Tygg3n skrev i går, 14:14:Flere i denne tråden kommer vel til å påpeke at du kommer fra den reine og pene delen av verden rolleyes.gif

793: Nei, du er den eneste som kommenterte det."

 

Den tok du rett ut av kontekst.(beklager at jeg ikke har satt meg inn i quoting)

 

Jeg tror heller ikkje i det hele tatt at Stalin mente at bønder som ikke ville gjennom reform og "fiender av staten" var like mye verdt som resten av befolkningen.

Mener du altså at å dele menneskeraser inn i høyere og lavere raser ikke har hatt noen påvirkning på folkemord, slaveri og andre tingene som har skjedd opp gjennom historien?

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar

Mener du altså at å dele menneskeraser inn i høyere og lavere raser ikke har hatt noen påvirkning på folkemord, slaveri og andre tingene som har skjedd opp gjennom historien?[/font]

Selvsagt har det hatt en påvirkning, men det betyr da for pokker ikke at det IKKE er en forskjell mellom "menneskerasene". :wallbash:

 

Er snakk om å legge vekt på kunnskapen eller ei. Når noen personer går rundt å proklamerer seg selv som "rasebevisste" blir det litt drøyt etter mitt syn.

 

At for eksempel de med høyere utdanning i vårt samfunn i gjennomsnitt har mye høyere IQ-nivå enn de med lavere og ingen utdanning er vel noe man kan anta.

Å gjøre det til en viktig sak å poengtere dette i samfunnet er derimot politikk.

 

Om skoler og samfunnet skal legge vekt på den slags kunnskap vil behandlingen av "Grupper" endre seg. En smart svart mann vil da gjerne minske sjangsene sine i livet, akkuratt som ett samfunn som gjør stor forskjell på klasseskiller innen jobb vil gjøre det vanskeligere for ett flink individ i den klassen.

Lenke til kommentar

En smart svart mann vil da gjerne minske sjangsene sine i livet, akkuratt som ett samfunn som gjør stor forskjell på klasseskiller innen jobb vil gjøre det vanskeligere for ett flink individ i den klassen.

 

En svart mann er stort sett ganske sjanseløs på det norske jobbmarkedet allerede, så hva er poenget ditt sa du?

 

Poenget er at ved at man frykter kunnskap, også undertrykker VIKTIG kunnskap som kan bety liv og død for folk. Du bør faktisk tenke litt over hva det er du sier ...

Lenke til kommentar

En smart svart mann vil da gjerne minske sjangsene sine i livet, akkuratt som ett samfunn som gjør stor forskjell på klasseskiller innen jobb vil gjøre det vanskeligere for ett flink individ i den klassen.

 

En svart mann er stort sett ganske sjanseløs på det norske jobbmarkedet allerede, så hva er poenget ditt sa du?

 

Poenget er at ved at man frykter kunnskap, også undertrykker VIKTIG kunnskap som kan bety liv og død for folk. Du bør faktisk tenke litt over hva det er du sier ...

 

Du sikter til de medisinske forskjellene regner jeg med?

 

Forskjellen på det og å sette ett individ i Intelligens-bås vil jeg mene er ganske stor.

Lenke til kommentar

Du sikter til de medisinske forskjellene regner jeg med?

 

Forskjellen på det og å sette ett individ i Intelligens-bås vil jeg mene er ganske stor.

 

Selvsagt, men det er to sider av samme sak. Og som sagt, slik paramilitære PKere holder på, så motarbeider de ALL forskning på temaet, ganske enkelt ved å hevde at det ikke er noen forskjell. ALL seriøs forskning viser at det ER forskjeller, så hvorfor fornekte det? Det gjør bare vondt værre nemlig. Jeg trodde ærlig talt at vi var ferdige med mørketida fra middelalderen, hvor kunnskap ble sett på som noe farlig, og vitenskapsmenn ble brent på bålet - men det er jaggu ikke langt unna at vi er der igjen og hadde PKerne fått det som de ville så hadde vel vitenskapsfolk blitt fengslet.

 

Jeg synes det er skremmende at folk frykter kunnskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...