Gå til innhold

flagre nazi flagget på 9 april


Anbefalte innlegg

Hadde jeg sett deg gå med et flagg med hakekors så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, men ingen ting positivt. Det jeg finner idiotisk med dette er at du skal gjøre dette på ren faenskap, du skriver lolz og lol, for meg så er det veldig veldig voksent (les: Barnslig). Hvis du skal gå med et slikt flagg så må du gjøre det for en grunn, jeg bærer det norske flagget på syttende mai siden jeg er stolt av mitt land og mine røtter. Du skal altså bare gjøre det på tull, det er ikke noe morsomt ved det... Det er mange som har vonde minner fra 2. VK, mange fikk sitt land frarøvet, da skal du komme valsende rundt med et slikt flagg og ripe opp i folks hoder. Har du tenkt på konsekvense av hva du har tenkt på å gjøre? Hadde jeg vært deg så ville jeg bare lagt fra meg flagget... Edit: Beklager dårlig med linjeskift, forumet har litt problemer :hmm:

 

Må bare få quote det innlegget her..

 

Ble nesten kvalm av umodenheten som ble vist av trådstarter. Respektløs drittunge kalles det.

Endret av slux
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trolling kalles det.

 

Men, selv om man skriver "hei alle sammen, jeg er et troll" på sin egen avatar, og siden starter en trolletråd, så lar moderatorene på diskusjon.no tvilen komme trollene til gode.

 

For tenk om... Tenk om, dere, dette var en 14 åring som har en avatar som bare tilfeldigvis sier "hei jeg er et forumtroll", og bare tilfeldigvis lager tråder som minner veldig om overlagt trolling.

 

Nei, da er det bedre å sensurere dem som påpeker trollingen istedenfor. Selv om resten av tråden er et villniss av fail og AIDS.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Da er det i så fall en debatt som er startet på en dårlig og usakelig måte. Det er ikke lurt å tillate debatter som startes på en så provoserende måte som mulig - noe som essensiellt vil tilsi trolling.

 

I tillegg, så viser det seg altså at usaklige og meningsløse innlegg får stå, mens saklig diskusjon blir redigert bort av moderatorene, og forvist til en annen tråd.

 

Dette ble redigert bort fra denne tråden av en moderator, og lagt inn i en ny tråd, med moderators valg av emnetittel, og meg satt opp som trådstarter: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1219861

 

Bare så det er sagt, så ba jeg aldri moderator om å gjøre dette.

Lenke til kommentar

Det har vært store sivilisasjoner i de fleste deler av verden, selv Afrika. Kina og India hadde avanserte sivilisasjoner, det samme kan du si om kulturene i sør-amerika.

Ja, det er jeg klar over, og har heller ikke påstått noe annet.

 

Om vi ikke er mer voldelige er vi ihvertfall ikke bedre enn resten av verden

Hva mener du med 'bedre'?

 

Jeg vil spørre deg om hvorfor du tror at det man blir lært i skolen er doktrinering. Det var jo ett veletablert syn i Norge og resten av verden før i tiden at vår rase var overlegen.

Jeg kaller det doktriner fordi det er etablerte og "selvsagte sannheter" som ikke motstrides på noen måte innenfor pensum i den norske grunnskolen. I alle fall ikke den jeg gikk på. Når Hermansen ble drept, var det obligatorisk på den barneskolen jeg gikk på å lage plakater som ytret et anti-rasistisk og anti-nazistisk standpunkt. Dette før vi i det hele tatt hadde blitt lært om Nasjonalsosialismen, uten at jeg kan si at selv den lærdommen ikke var preget av sosialdomkratisk indoktrinering.

 

Vår rase overlegen? Ja, jeg vil påstå at vår rase er overlegen de fleste andre raser på de områdene jeg selv ser som viktige og verdifulle.

 

Vil du påstå at staten har noe å tjene på at vi anser mennesker i fattige deler av verden som likemenn hva rase måtte angå?

Det er nødvendig å overbevise det norske folket om at alle folkeslag er like for å kunne gjennomføre de kravene (i.e. fremmedinnvandring i stor skala og integrasjonen av disse innvandrerene) den norske stat blir påtvunget av FN, EU og store deler av "verdensamfunnet".

 

Veldig få er professorer i verdenshistorie, men du kan jammen sette deg ned og lese litt mer om sivilisasjoner som har oppstått rundt omkring i verdens historie før du kommer med tullet om at vi til alle tider har vært framfor resten av verden.

Nå burde du skjerpe deg. Jeg har da aldri påstått at vi "til alle tider har vært fremfor resten av verden". Slutt å forsøke å tillegge meg meninger jeg ikke besitter. Dessuten veit vel ikke du noe som helst om hvor mye jeg har lest om fremmede kulturer. Men det er vel greit å fordomsdømme meg, siden jeg er hvit. Endret av 793
Lenke til kommentar

"Siden jeg er hvit"? Føler du deg som ett offer?

 

At siviliserte kulturer kan oppstå nesten hvor som helst, og da som regel på grunn av gitte miljømessige forhold sier det noe om at gener ikke har så mye å si for hvordan kulturen kan utvikle seg.

 

At en så hvor farlig det var med rasisme, her på grunn av at ett rasistisk motivert drap på en mørkhudet, og faktisk prøvde å gjøre noe med holdninger blant barn og unge er doktrinering? Og hvorfor skal man lære elever om nasjonalsosialismen som en kontrast til dette? Mener du at det er greit at det blir bedrevet rasistisk motiverte drap?(og nå begynner du vel å snakke om å ilegge meninger osv. men å si at anti-rasisme er doktrinering er jo i ytterste konsekvens å si at det er greit å behandle noen på bakgrunn av rasetilhørlighet)

 

På hvilke områder er den vestlige rasens egenskaper verdifulle i forhold til andre raser?

 

Og det er vel ingen som påstår at alle er like, men at det er feil å sette mennesker i grupper. Vi er alle individer.

 

Det er først i nyere tid at vi har hatt ett stort forsprang hva rettigheter, medisin, teknologi og samfunn angår, det blir tynt å si at vi er overlegen andre når det først er nå i nyere tid av vi har hatt noe særlig forsprang.

Ett forsprang vi forøvrig kan takke vår egen voldelige tendenser, altså kruttet sin bruk.

Lenke til kommentar

"Siden jeg er hvit"? Føler du deg som ett offer?

Jeg føler meg forskjellsbehandlet på grunnlag av rasetilhørigheten min, ja.

 

At siviliserte kulturer kan oppstå nesten hvor som helst, og da som regel på grunn av gitte miljømessige forhold sier det noe om at gener ikke har så mye å si for hvordan kulturen kan utvikle seg.

Påstår du at det var ingen forskjell mellom kulturene til Mayaene, Romerne, Egypterne, Kineserne, Inderne og Babylonerne? Forskjellene er store, og muligheten for at genetikken spillte en betydelig rolle i dette mener jeg er unektelig.

 

At en så hvor farlig det var med rasisme, her på grunn av at ett rasistisk motivert drap på en mørkhudet, og faktisk prøvde å gjøre noe med holdninger blant barn og unge er doktrinering? Og hvorfor skal man lære elever om nasjonalsosialismen som en kontrast til dette?

Fordi omtrent de eneste gangene jeg (og mine medelever) hørte ordet Nazisme (eller 'rasisme' i det hele tatt) i løpet av vår tid på grunnskolen, var i forbindelse med rasemotiverte drap begått av hvite mennesker mot svarte mennesker. Det setter etterhvert ganske sterke griller i hodet.

 

Man kan jo også si at det er farlig med det dere kaller "antirasisme", når man ser på dagens utvikling i den vestlige verden.

 

Mener du at det er greit at det blir bedrevet rasistisk motiverte drap? (å si at anti-rasisme er doktrinering er jo i ytterste konsekvens å si at det er greit å behandle noen på bakgrunn av rasetilhørlighet)

Jeg sier ikke at antirasisme utelukkkende er bygget på doktriner, men måten antirasisme blir lært bort på den offentlige skolen som den eneste rette meningen, er indoktrinering på høyt nivå. Å bli tvunget til å synge "Barna Av Regnubuen" og fingermale mennesker av forskjellige farger og raser er like tydelig indoktrinering som det som ble lært bort på barneskoler i Tyskland på 30- og 40tallet. Begge eksempler viser bare én side av saken og gir ikke ungen et kunnskapsgrunnlag til å finne fram til sitt standpunkt selv.

 

På hvilke områder er den vestlige rasens egenskaper verdifulle i forhold til andre raser?

Jeg kommer bedre overens med andre hvite mennesker enn jeg kommer overens med mennesker av andre raser. De fleste folkeslag innenfor den hvite rasen er langt mer intelligente enn de fleste andre raser, kun forbigått med ørsmå marginer av enkelte østasiatiske og jødiske folkeslag. Den hvite rasen er av langt høyere estetisk verdi enn noen annen rase. Osv.

 

Og det er vel ingen som påstår at alle er like, men at det er feil å sette mennesker i grupper. Vi er alle individer.

Det påsto jeg heller ikke at noen påstår. Jeg sa "Det er nødvendig å overbevise det norske folket om at alle folkeslag er like [...]". Ifølge den "offiselle" antirastiske doktrinen, er det større normalforskjeller innenfor hver rase enn det er normalforskjeller mellom de forskjellige rasene. Det mener jeg er feil.

 

Det er først i nyere tid at vi har hatt ett stort forsprang hva rettigheter, medisin, teknologi og samfunn angår, det blir tynt å si at vi er overlegen andre når det først er nå i nyere tid av vi har hatt noe særlig forsprang. Ett forsprang vi forøvrig kan takke vår egen voldelige tendenser, altså kruttet sin bruk.

Tror du virkelig vi er overlegne innenfor rettigheter, medisin, teknologi og samfunnstruktur takket være kruttet? Vennligst forklar.

 

Dessuten mener jeg Europa i lang tid har vært, om ikke overlegne, ihvertfall sterkt stillt innenfor disse nevnte områdene. Våre vikingkvinner blant annet, var noen av de mest frie og respekterte kvinnene i hele verden på den tiden. Filosofene i antikkens Hellas...Romersk krigføring...Norske, portogisiske og engelske sjøfarere og oppdagere...Tyske, engelske og nederlanske oppfinnere...Fransk og italiensk matlaging og arkitektur...Renessansens malerkunst...Jeg kan holde på i evigheter. Og alt har sitt utspring i et område på under en fjerdedel av den geografiske størrelsen til Asia!

Endret av 793
Lenke til kommentar

At en så hvor farlig det var med rasisme, her på grunn av at ett rasistisk motivert drap [Drapet på Benjamin Hermansen] på en mørkhudet, og faktisk prøvde å gjøre noe med holdninger blant barn og unge er doktrinering?

Hvor er grunnskolenes minnesmarkering for alle de hvite voldtektsofrene? Å påstå at disse voldtektene ikke er rasistisk motiverte, er naivt.

 

Dessuten har vi et folkemord som pågår i Sør-Afrika akkurat nå, som ikke får noe som helst mediaoppmerksomhet, bortsett fra drapet på en kjent "rasistleder" nå nylig. Hvorfor? Fordi ofrene er hvite, og gjerningsmennene er svarte. Regjeringen i Sør-Afrika løfter selvfølgelig ikke en finger for å stanse folkemordet, ettersom regjeringen er ledet av folk som helst ønsker å se den hvite rasen død og mer enn gjerne synger en sang om det i godt lag:

Lenke til kommentar

Mener du at det er greit at det blir bedrevet rasistisk motiverte drap? (å si at anti-rasisme er doktrinering er jo i ytterste konsekvens å si at det er greit å behandle noen på bakgrunn av rasetilhørlighet)

Jeg sier ikke at antirasisme utelukkkende er bygget på doktriner, men måten antirasisme blir lært bort på den offentlige skolen som den eneste rette meningen, er indoktrinering på høyt nivå. Å bli tvunget til å synge "Barna Av Regnubuen" og fingermale mennesker av forskjellige farger og raser er like tydelig indoktrinering som det som ble lært bort på barneskoler i Tyskland på 30- og 40tallet. Begge eksempler viser bare én side av saken og gir ikke ungen et kunnskapsgrunnlag til å finne fram til sitt standpunkt selv.

 

Skal vi også snakke om fordelene ved å være kriminell og å være slem? Hvorfor er det galt å lære bort at alle er individer og skal dømmes deretter? Hva har vi å vinne på at unger blir fortalt at jøder er smartest, at germanere er smarte og at aborginere er dumme?

Lenke til kommentar

Det mange, og da særlig sosialister ikke vil snakke om er vold mot hvite begått av mørkhudede. Mye av dette er helt sikkert ren skjære rasisme.

 

Det hjelper ikke å peke på andre og si "han også gjorde det!". Kanskje de ikke vil snakke om det fordi det blir tatt opp i sammenhenger der det bare blir brukt som en unnskyldning til å flytte fokus fra seg selv til andre...

 

Start en ny tråd der diskusjonen begynner med å ta opp rasisme fra mørkhudete, istedenfor å bli brukt som en avsporingsmetode, og se om teorien din stemmer da.

Lenke til kommentar

Det har vært store sivilisasjoner i de fleste deler av verden, selv Afrika. Kina og India hadde avanserte sivilisasjoner, det samme kan du si om kulturene i sør-amerika.

Om vi ikke er mer voldelige er vi ihvertfall ikke bedre enn resten av verden, men når kolonialismen dukket opp vil jeg påstå at vesten bygget opp en ledelse hva vold og drap angår.

Akkurat som dyrene på savanen som utryddet hverandre, så var og ER noen deler av verden mer utviklet på det teknologiske plan enn resten. Det er vel liten tvil om at kineserne vant store kriger på grunn av sitt svært finurlige og effektive militære. Med krutt og gudene vet hva de benyttet seg av for å knerte sine motstandere, svært effektivt.

 

Om dette er evolusjon? Ja, det er like mye evolusjon som at andre dyr tar livet av hverandre, og driver hverandre til utryddelse.

 

Det ER faktisk store forskjeller mellom "menneskerasene", vi vet f.eks at enkelte medisiner ikke virker om hverandre hos alle rasene, at enkelte raser er immune mot forskjellige sykdommer, mens andre ville gått i vei etter kort tid i områder hvor sykdommen finnes.

 

Om man kaller det rase, eller om man kaller det noe annet - så ER det forskjeller mellom oss mennesker, enkelte forskjeller gjelder innenfor "rasen" mens andre forskjeller går på tvers av rasene. Det er viktig å ikke grave seg ned i sin politiskkorrekhet, på en slik måte at det går ut over menneskeheten, fordi vi har faktisk mye å tjene på "raseinndeling" på et fornuftig nivå.

 

Det er stor forskjell på å gi medisiner som er tilpasset riktig "rase", for her ER det beviste medisinske forskjeller og det å brenne folk i kakkelovner og kvele folk i gasskammere på bakgrunn av en slik inndeling.

Lenke til kommentar

Det har vært store sivilisasjoner i de fleste deler av verden, selv Afrika. Kina og India hadde avanserte sivilisasjoner, det samme kan du si om kulturene i sør-amerika.

Om vi ikke er mer voldelige er vi ihvertfall ikke bedre enn resten av verden, men når kolonialismen dukket opp vil jeg påstå at vesten bygget opp en ledelse hva vold og drap angår.

Akkurat som dyrene på savanen som utryddet hverandre, så var og ER noen deler av verden mer utviklet på det teknologiske plan enn resten. Det er vel liten tvil om at kineserne vant store kriger på grunn av sitt svært finurlige og effektive militære. Med krutt og gudene vet hva de benyttet seg av for å knerte sine motstandere, svært effektivt.

 

Om dette er evolusjon? Ja, det er like mye evolusjon som at andre dyr tar livet av hverandre, og driver hverandre til utryddelse.

 

Det ER faktisk store forskjeller mellom "menneskerasene", vi vet f.eks at enkelte medisiner ikke virker om hverandre hos alle rasene, at enkelte raser er immune mot forskjellige sykdommer, mens andre ville gått i vei etter kort tid i områder hvor sykdommen finnes.

 

Om man kaller det rase, eller om man kaller det noe annet - så ER det forskjeller mellom oss mennesker, enkelte forskjeller gjelder innenfor "rasen" mens andre forskjeller går på tvers av rasene. Det er viktig å ikke grave seg ned i sin politiskkorrekhet, på en slik måte at det går ut over menneskeheten, fordi vi har faktisk mye å tjene på "raseinndeling" på et fornuftig nivå.

 

Det er stor forskjell på å gi medisiner som er tilpasset riktig "rase", for her ER det beviste medisinske forskjeller og det å brenne folk i kakkelovner og kvele folk i gasskammere på bakgrunn av en slik inndeling.

 

At det er forskjell på medisineringen av forskjellige folkeslag er jeg fullt klar over, men det som er påstått i denne tråden er at vi i vesten er mer siviliserte, teknologisk sterke og pene på grunn av genene våre.

At det er forskjell på mennesker benkter jeg ikke, det er ideene om at vi er overlegne alle de andre jeg anser som problematisk.

 

Og om vi skal gå vekk fra det biologiske perspektivet, så er det ett stort problem om storparten av populasjonen vår anser andre raser som noe "mindre". Om det er sant eller ikke. mye forskning peker mot at det er lett å gjøre onde ting, som f.eks konsentrasjonsleirer, krigsforbrytelser osv., om en anser motstanderen som noe umennesklig. Problemet er at tyskerene som jobbet i konsentrasjonsleirer var akkuratt som du og jeg. De var stort sett på ingen måte onde mennesker.

 

Jeg vil påstå at vi mennesker kobler individer til gruppen de kommer fra, og at det derfor er viktig at vi jobber mot at man setter andre i bås. Det er det som er problemet med rasistisk tenkning.

Lenke til kommentar

Nja.. Europeisk sterk og pen? Afrikanere har større forutsettinger til å løpe fortere, samt at hva som defineres som pen varierer fra samfunnet man lever i..

 

Og definitivt det siste du sier her er et poeng alt ettersom.

Om et folkeslag ønsker å være "etniske rene" så får de mure seg inn og la verden gå sin gang, dog er det heldigvis ikke slik i dag.

 

Da jeg er en "invandrer" fra Nederland så hører jeg automatisk ikke hjem i Norge?

Lenke til kommentar

Nja.. Europeisk sterk og pen? Afrikanere har større forutsettinger til å løpe fortere, samt at hva som defineres som pen varierer fra samfunnet man lever i..

 

Og definitivt det siste du sier her er et poeng alt ettersom.

Om et folkeslag ønsker å være "etniske rene" så får de mure seg inn og la verden gå sin gang, dog er det heldigvis ikke slik i dag.

 

Da jeg er en "invandrer" fra Nederland så hører jeg automatisk ikke hjem i Norge?

 

Flere i denne tråden kommer vel til å påpeke at du kommer fra den reine og pene delen av verden rolleyes.gif

Lenke til kommentar

Nja.. Europeisk sterk og pen? Afrikanere har større forutsettinger til å løpe fortere, samt at hva som defineres som pen varierer fra samfunnet man lever i..

 

Og definitivt det siste du sier her er et poeng alt ettersom.

Om et folkeslag ønsker å være "etniske rene" så får de mure seg inn og la verden gå sin gang, dog er det heldigvis ikke slik i dag.

 

Da jeg er en "invandrer" fra Nederland så hører jeg automatisk ikke hjem i Norge?

 

Flere i denne tråden kommer vel til å påpeke at du kommer fra den reine og pene delen av verden rolleyes.gif

 

Det er det sikkert, dog om en med mørk hud er født og oppvokst i Norge, er norsktalende og er utdannet etter gjennomsnittet, er ikke vedkommende like mye nordmann som noen andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...