johome Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Nye Ubuntu 10.04 (Lucid Lynx) booter veldig raskt med SSD. Ubuntu utvikleren Benjamin Drung rebootet 30 ganger med Super Talent Ultradrive GX 64GB. Raskeste boot var 3.65 sek Gjennomsnittet var på 4.5 sek. Etter at alt var installert, bootet den på ca 6 sek. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Waaaaaaaow Maskina mi skrur seg av så fort Satan som det begynner å friste med SSD! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Bare man kan få kastet ut den arkaiske BIOSen nå, så begynner det å hjelpe. SSD er vel og bra, men hjelper ikke så mye på den totale boot-tiden når PCen min står 15-20 sekunder i POST før OSet starter å boote... Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Er BIOS i AHCI modus ? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Ja, det er det som tar mest tid. Er et dårlig alternativ å skru det av også, ettersom ytelsen blir dårligere. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 syntes det kansje er litt mye fokus på boot tid, og litt lite på brukergrensesnittet. ubuntu føles fremdeles litt gammeldags, spessielt med tanke på den standard gnome menyen. det sies også veldig lite om hvordan konkurentene klarer seg på samme system. Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Ikke noen grunn til å bytte ifra AHCI. Ekspertene i SSD benketråden har visst noen triks på lager. Problemet er vel at de nesten bare bruker W7, mens jeg ser i signaturen din at du kun bruker diverse Linux distroer. Endret 8. april 2010 av johome Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Synes den er griserask uten SDD også Riktignok ikke 4 sek, men... Fra jeg har skrevet passord er det ikke mer enn 7-10 sek. før den er klar. Ca. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg opplever det samme som Sokkalf™. De to maskinene jeg bruker i dag bruker (POST/OS) 15/12 sekunder (Intel E5200, Intel X25-V, både Kubuntu 10.04 og Windows 7) og 25/8 sekunder (Intel i7-930, Intel X25-M, Ubuntu Server 9.10 LXDE). POST tar altså mellom én og tre ganger tiden av oppstart av OS. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Med min 7200 rpm HDD på 500Gb tar det rundt 20-30 sec fra jeg trykker på knappen til jeg er inne i OS. Fra jeg logger inn med passord tar det ikke mer enn 8 sec for og kunne gjøre noe. Da er også BIOS/POST menu på starten som tar så lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå