Gå til innhold

[Løst] Privatisteksamen, snitt

Anbefalte innlegg

Heisann

Da er det sånn at jeg hadde meldt meg opp til privatisteksamen i matte R1, men jeg har ombestemt meg angående studie og trenger ikke lengre dette for å komme inn. Det jeg lurte på er om denne eksamenen kommer med på vitnemålet, eller er det et eget kompetansebevis som jeg kan velge om skal sendes inn til samordna opptak eller noe sånt?

Tenker liksom at det er sannsynlig at denne eksamenen vil trekke ned snittet mitt, men om den ikke gjør det kommer jeg til å prøve meg uansett...

Endret av Invisible_Elf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker hvis du ikke har karakter i faget fra før, men satser på at de samme reglene gjelder; du kan selv velge om du vil ha privatistkarakteren oppført på vitnemålet. Er vel bare å sende mail til privatistkontoret, de er meget raske på å svare.

Lenke til kommentar

Det koster vel 350kr eller noe sånt for eksamen første gang, men boka kosta faktisk 700kr direkte fra Aschehoug...

Sendte epost og fikk følgende svar i dag:

Hvis du ikke har karakter i faget fra før, vil denne karakteren bli stående. Hvis du tar opp igjen faget, kan du velge hvilken karakter du vil bruke (samordnet opptak velger alltid beste karakter). Hvis du ikke har bruk for karakteren for vitnemålet ditt (du har nok timer fra før) , kan du be skolen om at den blir holdt utenfor vitnemålet.
Lenke til kommentar

Dette står på privatistweb.no (viktig informasjon om eksamen):

Alle som har vært oppe til eksamen vil få tilsendt utskrift av eksamensprotokollen i posten. [...]

Privatister som etter avlagt eksamen skal ha vitnemål/nytt vitnemål, må henvende seg til den skolen de tidligere var elev ved. Dersom dette ikke er mulig, kan man henvende seg til en av skolene som har ansvar for privatisteksamen

Dessuten (correct me if i'm wrong): Du søker jo både gjennom ordinær kvote og førstegangskvote, gitt at du ikke er for gammel, så hvis du ikke har tatt andre fag som privatist så skader det jo ikke uansett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...