Sandsvei Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hei, Jeg forhåndsbetalte for en ASUS X77JQ 17.3 for et par dager siden, og vedkommende skulle sende varen så snart pengene var på konto. Det var påske og regner med ikke at pengene var i bevegelse før tidligst i går. Men jeg sendte melding i dag og hørte om han hadde mottatt noe, ikke fått noe svar ennå. Jeg pratet med han over telefon flere ganger, og det hørtes veldig bra ut. Han ville ikke gjøre oppkrav pga dårlig erfaring med posten. Alt høres veldig bra ut, mulig jeg bare er et snev paranoid pga annonsen på adressa pluss at jeg har lest litt om svindel her på hw Annonsen er her: http://www.hardware....d/annonse/14287 Han har flere annonser liggende ute, ingen tilbakemeldinger, alle annonsene kom ut samme kveld. Jeg lurer bare på om noen er kjent med denne karen? Nummeret er oppført som skjult nr, og et annet mobil nr kommer opp når jeg søker på navnet hans på gulesider. Håper noen kan gi et lite svar her Lenke til kommentar
Trezinez Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hørtes jo fishy ut! Linken fungerer ikke btw:S Se fakta... Nr et sjult Navnet til vedkommende kommer ikke opp når du søker det. Sånn handler burde det være en skriftig avtale/kontrakt på før eventuelt betaling/produkt blir levert til begger parter. Normal har ikke en person som selger ett produkt/vare noen problem med å være opplistet på registrerings sider o.l men dette hørtes jo bare merkligt ut Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Å kjøpe noe på oppkrav er jo ingen garanti for at du får det du har betalt for. Selger kan jo bare pakke en murstein og sende den, du ser jo ikke det før du har betalt ut pakka uansett. Lenke til kommentar
Trezinez Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Å kjøpe noe på oppkrav er jo ingen garanti for at du får det du har betalt for. Selger kan jo bare pakke en murstein og sende den, du ser jo ikke det før du har betalt ut pakka uansett. Sant nok, derfor jeg sa skriftlig kontrakt aswell:P men du har helt riktig han kan gjøre det også Trez:D Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Huff jeg vet åssen det der kan være. Selv har jeg kjøpt mye gjennom finn og bruktmarkedet og det går som regel bra men har en gang blitt svindlet. Spilte wow også sluttet jeg men så fant jeg ut jeg skulle spille igjen og for å ikke ligge langt etter kompisene kjøpte jeg en wow konto. Alt gikk riktig for seg men etter noen dager fikk jeg ikke logget meg inn på den og da jeg prøvde kontakte personen var han ikke å treffe på mail, msn eller telefon lenger. Så der satt jeg irritert og ikke kunne gjøre noe annet enn å føle meg som en total idiot. Stol aldri på folk uansett hvor overbevisene de høres ut som. Beste måte er å møte opp og sjekke ut varen før en betaler for den. Det er da ikke alltid like lett da varen kan befinne seg langt vekk. Synes det lukter litt fisk også denne annonse du har kjøpt ifra. 1. Legger ut mange ting på en og samme dag (for å virke mere troverdig at han faktisk selger) 2. Ingen telefon nummer og spore opp. 3. Annonsen virker lite utfyllende og ikke skrevet riktig. 4. Fullt navn i epost som tydelig kommer frem i annonsen slik den virker enda mere troverdig (hvem som helst kan lage en slik epost). Epost trenger heller ikke stå i annonsen da kontaktskjema er under. Du har altså ingenting å spore eller gå etter. Nå kan vel din ISP spore opp ip adressen til eposten han har sendt i fra men spørs om du får tak i den. Håper du får maskinen din og at jeg tatt feil av denne annonsen men dette virker som en svindel for min del. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 (endret) http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/14287 Her er linken. Blei ikke mindre paranoid nå akkurat :O Greia var at helt i starten fortalte han meg at han var på hamar, og skulle være der ut påsken pluss en uke til før han dro til Trondheim(hvor jeg bor). Han ville ha halvparten av pengene overført som forskuddsbetaling(så dumsnill som jeg er bare sa jeg at hele beløpet kunne overføres).Nevnte også noe om at vi kunne møtes, noe som han sa virket som det aller beste, men det ble bare glemt etterhvert. Det blei også sendt en mail til meg: "hei bjørn, jeg jobber på elkjøp så jeg får GODE tilbud igjennom dem, så jeg har en ny en i sikte. den er brukt ca 6mnd og er 100% strøken kviitterring følger med og alt som følger med org! jeg tar forskudds betalt for jeg har dårlig erfaring med å sende i oppkrav for noen henter dem ikke og da er ikke alltid posten like forsiktige med pakkene sine, så jeg tar først betaling så sender jeg når penga er på konto, portoen tar jeg meg av mvh stian" Endret 8. april 2010 av Sandsvei Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Nå klarte jeg å finne navnet hannes på en virkelig shady side! http://www.steroids.ro/buy-online/buy-sustanon-250-testosterone-blend/ Dette lyder IKKE godt. EDIT: Jeg har forsøkt å ringe, ingen som tar. Får en kompiss til å ringe og følgende skjer: Ei dame tar telefonen. Hun vet hvem vedkommende er og kjenner han, det er hans nummer og telefon. Så nevner kompissen min at vedkommende har solgt en pc og fått betalt men ikke kontaktet kjøperen etterpå. Så ber hun han bare om å ringe tilbake senere. Kompissen min spør hvem hun er, og hun legger på. Endret 8. april 2010 av Sandsvei Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Jeg driver også og kjøper endel ting på qxl og finn. Jeg forhåndsbetaler også alltid for varene og stort sett så går dette greit. Jeg har blitt "lurt" en gang men beløpet var av en ubetydelig størrelse i forhold til hva du har mistet her. Jeg ville aldri forhåndsbetalt mer enn jeg kan tollerere som et akseptabelt tap, så salg på over 1000kr så vil jeg at salget skjer ved fysisk oppmøte hos selger. I dette tilfellet så er det jo mye som tyder på at du har opplysninger nok til å kunne gå til en anmeldelse av denne personen. Ikke at jeg tror at det vil medføre noe, men du har jo også muligheten til å tipse politiet om at denne personen handler med stoffer som er underlagt narkotikalovgivning i tillegg til at du har blitt snytt for masse penger. Endret 8. april 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Googler man tlf nummer og email kommer det opp en fluss av ting om selges. Alt er under enten amobil,audiovisuelt, bruktmarkedet her generelt. Vis han er en scammer så har HW/bruktmarkedet gjort en forferdelig dårlig jobb med å bli kvitt han! Han er jo overalt og har lagt ut annonser som er ganske så gamle. Håper jo virkelig at han ikke er en svindler og at jeg får pcn, men jeg har mine tvil Kommer også opp mye annet rusk, sex sider og div. Lenke til kommentar
Trezinez Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Googler man tlf nummer og email kommer det opp en fluss av ting om selges. Alt er under enten amobil,audiovisuelt, bruktmarkedet her generelt. Vis han er en scammer så har HW/bruktmarkedet gjort en forferdelig dårlig jobb med å bli kvitt han! Han er jo overalt og har lagt ut annonser som er ganske så gamle. Håper jo virkelig at han ikke er en svindler og at jeg får pcn, men jeg har mine tvil Kommer også opp mye annet rusk, sex sider og div. I smell scam! Ring Politiet eller kontankt eier av siden for å se hva de kan gjøre, hvor lang tid har dette tatt? Trez Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Pengene ble overført 6.april, så er jo rimelig ferskt! Fikk beskjed om å ikke dra til politiet for tidlig heller, og hw er kontaktet. Drar nok ned på stasjonen rundt mandag-tirsdag tenker jeg. Lenke til kommentar
Trezinez Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Høres bra ut, se hva de finne ut, hvis ikke gi beskjed så skal jeg grave litt i loven:D mvh Trez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå