Muffinman Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hadde i utgangspunktet tenkt å vente med å bytte hk,cpu og ram til PCI-X og Prescott gjør sitt inntog i og med at jeg har investert nok grunker i et scsi-oppsett til å bygge en ganske potent pc for alene. Men tror ikke jeg klarer å la være... Har vurdert P4C800 deluxe og Abit IC7, og valget faller trolig på Asus selv om det er dyrere. Dette på grunn av at chipsett-kjøleren på P4C800 er stor og vifteløs = mindre støy, samt at biosen til Asus sine kort har falt mest i smak. Det sier seg selv at jeg ikke har behov for s-ata/raid osv når jeg bruker scsi-disker til alt untatt lagring. Noen som har forslag på et kort som er like overklokkingsvennlig som P4c800 uten alt det fordyrende dilldallet? Helst Asus, må jeg legge til. Ikke foreslå MSI...ikke spør hvorfor, jeg liker ikke Ford heller... Cpu blir enten 2.4/800 eller 2.6/800. Har tidligere vært fan av å få fsb høyest mulig og gjerne ofre noen cpu-mhz for å oppnå dette, men ideelt sett vil jeg jo gjerne nå nærmest grensen for både cpu og hovedkort. Bør jeg satse på 2.4 eller 2.6 for å oppnå dette? Kjøleren blir en Zalman CNPS 7000CU. Jeg skal ha 2x512mb PC3200 brikker, men er litt usikker på hva jeg skal velge. Ser at NoName-brikker ligger rundt 600 pr. stk, mens Twinmos m/winbond bikker 800/stk. Grensa for hva jeg vil betale ligger omtrent i det området. Bør jeg velge noe annet enn TM m/ winbond i samme pris-sjikt, er det et merke jeg kan forvente å oppnå høyere hastighet med til samme pris? Tips for å få opp ytelsen samt å få prisen ned mottas med takk. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Se signatur... *Venter* på FX kortet... Kjører GeForce 2 MX400 nå... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Pene specs...tror likevel jeg vil gå for Asus-kortet, kanskje P4c800 UTEN deluxe. Kunne godt tenke meg å få greie på hvor i langt du kom med klokkinga. Ser du har versting-ram fra Corsair. Disse brikkene blir litt i overkant til budsjettet mitt, men komplett har Corsair -brikker til 650/stk på tilbud denne uken. Vurderer å slå til på et par slike. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Gå for et par TwinMos Winbond PC3200 du... Kjører systemet på 273x15= 4095Mhz Er fornøyd jeg... Rammen har jeg ikke gjort noe med, enda... Jeg lurer litt på hvilke ram-timings jeg skal kjøre... Gleder meg VILLT til FX kortet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå