Chrispo90 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Hei. 13.3 bestilte jeg senkesett til bilen min og frontfanger til en kamerat fra BS bildeler Han fannt ut at han ikke skulle ha den alikevel så jeg sendte en mail om at jeg gjerne skulle ha avbestilt denne varen og kun ha senkesettet... Til svar fikk jeg da: Hei! Denne er bestilt inn til deg og allerede ankommet, så kan dessverre ikke avbestille en så stor vare da! Men har du en bedriftsadresse / arbeidsplass de kan levere til ( de ringer DEG før utkjøring ) så sparer du 329,- på frakten Med vennlig hilsen ***** BS Bildeler AS Telefon 41448000 (8-16) Stemmer det hun sier? Jeg mener dette er helt idiotisk... Varen er jo ikke sendt til meg enda... eneste er at de har fått den inn fra fabrikanten. Har man ikke rett til å avbestille? BS bildeler betingelser Håper noen kan forklare meg hva som er rett i denne saken... utrolig kjipt å måtte punge ut masse penger for en fanger man ikke vil ha... Kan jeg eventuelt betale for fangeren og så sende den inn igjen? På forhånd tusen takk Mvh Christoffer Endret 9. april 2010 av KVTL Sensurerte personopplysninger Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Du har rett til å avbestille, ja. Det de kunne gjort var å legge inn et avbestillingsgebyr for spesialbestillinger, dette skal du da ha mottatt informasjon om. Om du ikke har fått det har du rett til å avbestille/bruke angreretten uten gebyr (foruten frakt for sistnevnte). Angrerett kan du benytte inntil 14 dager etter mottatt vare ved fjernsalg (telefon/internett). Endret 7. april 2010 av Eksentron Lenke til kommentar
Chrispo90 Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Da ringer jeg dem i morgen og prøver på nytt;) Takk for raskt svar... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 § 41. Avbestilling før levering Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen. Partene kan avtale en normalerstatning ved avbestilling (avbestillingsgebyr). Normalerstatningen kan ikke settes høyere enn det erstatning etter kapittel 11 normalt kan forventes å utgjøre. Hvis det ikke er avtalt avbestillingsgebyr, utmåles erstatningen etter reglene i kapittel 11. Så man kan avbestille, men selger kan kreve erstatning for tap som følge av bestillingen. Dvs at om settet er spesialbestillt fra en leverandør inn til butikken, og ikke normalt lagerført, så er det vrient for butikken å få solgt dette igjen. Du må ta en del av dette tapet. Har du fått noen salgsvilkår vedlagt ved kjøp? Om ikke, så skal det beregnes slik: § 52. Erstatningens omfang Erstatning for kontraktsbrudd fra den ene parts side skal svare til det økonomiske tapet, herunder utlegg, prisforskjell og tapt fortjeneste, som den annen part er påført ved kontraktsbruddet. Dette gjelder likevel bare tap som en med rimelighet kunne ha forutsett som en mulig følge av kontraktsbruddet. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) I de betingelsene du linket til står det jo følgende: Avbestilling Alleavbestillinger må sendes skriftlig og bekreftes av oss. For lagervare eravbestilling normalt ingen problem, mens ved importvare fakturerer vi et gebyrfor å dekke våre fraktkostnader (10% / min. kr 150.-), ved spesielt tilvirketvare faktureres tilvirkningskost og ved spesialbestilt vare gjelder egnesatser, normalt varens kostnad. Ved avbestilling av større stylingartikler(fangere/skjørter) fakturerer vi kr 500.- pr del, fordi disse har større fraktog håndteringskostnader. Endret 8. april 2010 av C-angel Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Og dette har de som jeg har vist lov til ifølge forbrukerkjøpsloven. Gode vilkår, og bra begrunnet etter hva jeg kan se. Lenke til kommentar
BS-Bildeler Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Heisan, Det er synd å høre at en slik misforståelse kan ha oppstått. Vi ønsker naturlignok ikke avbestillinger på produkter vi bestiller spesielt til en ordre. Men samtidig er det viktig å vite at vi heller ikke ønsker å skape noe problem for våre kunder basert på dette. I eksemplet til trådstarter løste vi selvfølgelig saken sammen hvor vi godkjente avbestillingen, og kun sendte senkesettet som ønsket. Trådstarter måtte ikke betale noe for denne avbestillingen. Vi forstår også at ting kan oppstå, og hvis produktet er kurant for oss å selge i etterkant så skal ikke vi være vanskelige her. Kundeservice er vårt største fokus og ønsker å behandle enhver situasjon som dette induviduelt. Det er dog samtidig viktig å bemerke som tråden videre sier, at vi i våre betingelser forbeholder oss retten til å be om dekte kostnader ved slike spesialbestillinger. Men i et hvert tilfelle vil vi i første omgang forsøke å finne en løsning som alle kan leve med. Ofte kan det jo også være vi kan returnere produktet til produsent, og da er alt ok. Takker ellers for oppmerksomheten rundt denne saken og håper trådstarter er fornøyd og anser denne som løst. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Bra at saken er løst og det er veldig bra at dere har konto her som kan forklare kundene vist det eventuelt kan skje at de setter en tråd opp her. Liker når bedrifter "henger" på forumet, dette viser stor kundeservice! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå