Gå til innhold

Trenger tips til en bærbar som i hovedsak skal drive Football Manager(helst effektivt) for under 10 lapper.

Anbefalte innlegg

konkrete forslag:

17 tommer: Asus X77

15 tommer: NBLB2

Den ene litt over, den andre litt under 10.000. Du har ikke nevnt noe om hvilken skjermstørrelse du ønsker.

Begge disse har dessuten grafikkort som duger ok til andre spill enn FM også, når du blir lei ;)

Dessuten, når du søker etter bærbar med i7; Legg merke til at i7 620 ikke er fire kjerner, men to.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener SSD.

Vel, det er en høyst merkbar forskjell. Om det er verdt prisen er det bare du selv som kan svare på, jeg for min del går aldri tilbake til vanlig snurredisk.

I forhold til FM merkes det først og fremst på raskere loading av savegames, og raskere lagring. FM skriver og leser jo også ganske ofte til/fra disk, og her har også en SSD en stor fordel. Men det er først og fremst som OS-disk SSD viser sin store fordel. Kort fortalt, Windows responderer raskere og føles mye mer "snappy" med en SSD.

Så, en SSD er ikke strengt nødvendig hvis FM ene og alene er det du skal bruke pc'en til. Men jeg står på mitt og anbefaler en firekjerners i7, + minimum 4Gb minne. Det trenger ikke å koste 20.000, heller ikke 10.000. Finn en bærbar som har f.eks. en Intel Core i7 720QM. Den kommer til å kjøre FM litt tregere enn min, men raskere enn de fleste bærbare. :thumbup:

Takker for flott info:)

trur jeg går for denne med litt oppgraderinger om jeg ikke klarer å surfe frem til noen andre..

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10584381;c:100561;fl:0

Lenke til kommentar

Helt klart et greit valg, og du trenger vel ikke mer enn den 80GB SSD-disken heller så da kommer du "rimelig" ut av det.

Alternativt har du også andre produsenter som er rimeligere for tilsvarende ytelse, og en SSD-disk kan du jo sette inn selv.

Som nevnt av andre ovenfor - har man først prøvd SSD er det tvilsomt om man går tilbake til snurredisk på OS/programmer. Til lagring etc blir prisnivået for høyt med SSD så der vil nok snurredisker vare litt lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...