flindla Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg har planer om å gå over til mac, men er i tvil om hvilke løsning jeg skal velge. Jeg har lyst på 4 kjerners prosessor, noe som gjør at det er 27 tommer skjerm som er aktuell hvis jeg velger imac. Fordelen med denne maskinen er jo at skjermen følger med på kjøpet. Flere mener imidlertid at skjermen er i største laget og at det er en ulempe at skjermen ikke er matt. Har dere noen erfaringer og anbefalinger? Det andre alternativet er å kjøpe en macpro med f.eks en eizoskjerm. Dette vil bli et dyrere alternativ, men vil det gi meg mer fleksibilitet? Håper dere har anbefalinger her:) Lenke til kommentar
thomasmarthinsen Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det andre alternativet er å kjøpe en macpro med f.eks en eizoskjerm. Dette vil bli et dyrere alternativ, men vil det gi meg mer fleksibilitet? Dette er helt klart løsningen du bør vurdere. iMac er en nydelig maskin, men skjermen er ikke så god til bilderedigering. Med en skikkelig skjerm (f.eks. Eizo) får du et større fargerom i skjermen, og den er lettere å kalibrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå