dravisher Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hei. Jeg har behov for 6 jumpers for å koble sammen to pinner bakpå 6 harddisker. Ufattelig at dette ikke følger med syns jeg, men men. Er det noen som vet om en webshop, evt. en butikk i Oslo som selger slikt billig? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Uten å utelukke dette, har jeg aldri sett noen som selger slikt løst. Ett alternativ er å finne noen gamle PCer. Det sitter som regel 2-3 slike på de fleste hovedkort + CD-ROMer o.l. Eventuelt oppsøke ett reparasjonsverksted for PCer. De har gjerne noen slike ekstra. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Noen disker bruker mini-jumpere, så det er ikke sikker de fra HK vil passe. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Ja, finner lett en drøss på kassert datautstyr. Tror jeg har et beger fullt med jumpere som jeg tok av IDE disker jeg har brukt (slave = no jumpers). Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hei. Jeg har behov for 6 jumpers for å koble sammen to pinner bakpå 6 harddisker. Ufattelig at dette ikke følger med syns jeg, men men. Er det noen som vet om en webshop, evt. en butikk i Oslo som selger slikt billig? Det er ikke så supervanskelig å kortslutte to pinner. Om ikke annet så kan du jo bare klemme sammen de to pinnene så de berører hverandre. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Man kan jo ikke basere seg på å klemme sammen pinnene. Det vil ikke fungere mer enn en kort stund, blir svært upålitelig. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Jeg har bestilt et slikt sett i håp om at disse jumperne passer. Det ser i allfall ut som om det er ca. 2.5 mm mellom pinnene. A-Jay: Frister ikke helt å fysisk bøye pinnene på 6 2 TB disker, og det er litt vel smått (og ikke akkurat en pen eller stabil løsning) å skulle tulle små ledningsstumper rundt pinnene. Takker for svar, forhåpentligvis vil de jumperne i skrusettet jeg har bestilt passe Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Have fun: http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=harddrive+jumper&_sacat=See-All-Categories Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå