idukjent Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 hei. Har en maskin om etter å ha vert ubrukt en stund sluttet å virke. Slo den på men Windows Xp startet ikke som normalt. Jeg prøvde da å boote fra en CD. prøvde XP plata og Ubuntu. men da kom det opp en feilmelding det det sto at det var noe feil å jeg fikk bedskje om å sette inn systemdisken. Er det noen muligheter for at jeg kan finne og laste ned den fra nettet? Fant denne siden på nette men er ikke helt siker på om det hjelper. http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us informasjonen jeg fant får å skrive inn der er ivertfal. A7V113-VM Socklet462 håper det er noen som kan hjelpe meg mvh Martin Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Laste ned systemdisken fra nettet ja, den tror jeg du kommer til å slite litt med. Boot disken din har tatt kvelden. Kjøp en ny eller innstaller en som passer hvis du har en liggende så skal du se at ting bedrer seg. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Eller sjekk i BIOS om boot-rekkefølge er korrekt og at harddisken vises der. Lenke til kommentar
idukjent Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 både hardisken å cd rommen vises i BIOS. klarte å boote opp fra 2 Cd plater men fortsatt ingen med OS på. klarte å boote på GParted partisjonerings program. hardisken vistes også der. Kommer opp feilmelding der det står bootdisk failure inset systemdisk and press enter. Klarte også å laste opp instaleringsfilene til Xp der du booter fra plata og trykker på instaler. men når man kommer til punktet der maskinen skal startes på nytt så kommer feilmeldingen opp og så booter den fra cd plata igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå