Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 booter rett i bluescreen

Anbefalte innlegg

Greide å bruke svenskeknappen under loginen på Windows her i dag og har siden slitt med at den booter rett inn i Blue Screen of Death.

Har prøvd diverse metoder uten hell og har også prøvd Windows cd'en (Windows 7).

Meldingen som kommer opp når den booter i bluescreen er:

STOP: 0X00000024 (0x00190494, 0x85AC6458, 0xC0000102, 0X00000000). Det som kan forklurdre er at jeg har Open SUSE installert ved siden av og jeg får ellers tilgang til alle Windows filene derifra, så en harddiskkræsj er det ikke snakk om. Det kan virke som om Windows ikke finner C disken fordi når jeg booter den opp på cden så kommer HP_Recovery (en recovery partisjon) opp som C og det blir helt feil. Er det noen måte å "tvinge" Windows til å gjenkjenne C? Open SUSE gjør det tydeligvis så da burde Windows greie det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, er nok korrupt filsystem, kan være heldig, har du disk stasjon kan du prøve denne:

http://www.geekswhoknow.com/files/ntfsinst.exe

Funker ikke det vil jeg anta at det blir vanskelig å redde den, redd alt du kan i linux og formater og legg inn windows på nytt.

Lykke til.

Hmm prøvde den (via en ISO fil) og det funka ikke så bra når jeg kjørte chkdsk fra den.

Men den gjenkjente C i det minste.

Vet du hvor man finner crashdump filene i Windows? Kan være en ide å legge ut de her.

Lenke til kommentar

Godt, det var en forbedring, da skal vel disken være i god stand igjen, windows mangler nok pekere til endel filer, skal kunne reparere windows med windosdisken din og da skal, om ikke alt så det meste, være tilbake slik det var før...

Lykek til.

Lenke til kommentar

Godt, det var en forbedring, da skal vel disken være i god stand igjen, windows mangler nok pekere til endel filer, skal kunne reparere windows med windosdisken din og da skal, om ikke alt så det meste, være tilbake slik det var før...

Lykek til.

Hehe boota rett inn i Windows Recovery Tools og prøvde å starte explorer.exe via et kommandovindu, der var det explorerframe.dll som var problemet, men har ikke lagt inn den filen enda. På oppstartsdiagnostikk fant den ingen problemer. Det samme gjorde jeg med Windows CDen, men tester litt ulike ting for å se om noe av det fører frem.

Edit:

Vakke den fila allikevel.

Noen andre som har noe?

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...