Roadrunner94 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 hei jeg har 2 pcer liggende, jeg bruker den ene veldig mye og den andre ikke så mye. har win 7 på den som blir brukt mest og XP på den andre så jeg lurer på om der mulig å skifte HK uten å måtte kjøpe win 7 på nytt igjen? grunnen er at den ene er veldig bra på grafikk og den andre er veldig bra på rammen og cpu. jeg veit at jeg kan bare ta skjermkortet å putte det på den pcen men vil gjerne beholde win 7. unnskyld hvis jeg har lagt dette på feil tema Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Det er helt umulig å svare på uten at du skriver alle delene innvolvert her. Ang. lisenseringsspørsmål så kan kanskje denne tråden oppklare noe.Win7 Licensing restrictions Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 ok. her e delene mest brukte pc. HK: husker ikke i farta. CPU: intel pentium D 3,4 GHz RAM: 1gb pc2-5300 Cl5 240-pin DIMM ddr2 kingston 3 stk skjermkort: geforce 9800GT GS PSU corsair TX 650 W nesten ikke brukt pc. HK: husker ikke CPU: intel pentium 4 prosessor 560 RAM: DDR2 4 GB (husker ikke merke) skjermkort geforce 6800GT PSU: ? veit om dette holder? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Det ser ut for meg som om begge cpu'ene er socket LGA775. Om det er støtte for begge cpu'ene på begge hovedkortene kan du vel finne i manualene til hovedkorta. Men la oss anta at dette går greit, da er spørsmålet om hvilken Win7 versjon du har. Om det er en full pakke eller en OEM versjon. Har du full versjon så kan du bytte lisens til en "ny" maskin. Har du OEM versjon så er den bundet mot den maskinen den ble innstallert på første gang. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Etter hva jeg kan se, så vil du sannsynligvis få best PC ved å flytte RAMen fra lite-brukt-PCen til mye-brukt-PCen. Slik at mye-brukt-PCen beholder det opprinnelige hovedkortet og blir seende slik ut: HK: Opprinnelig HK (med Win7) CPU: Pentium D 3,4 GHz (PD er dobbeltkjerne, mens P4 er enkeltkjerne) RAM: 4 GB DDR2 GPU: GeForce 9800GT GS (er vel en del bedre enn 6800 GT) PSU: Corsair TX 650W (en meget oppegående PSU) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå