Gå til innhold

Beste sted å ta bartenderkurs?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å ta et bartenderkurs, men er veldig usikker på hvilket som er best mtp å få seg jobb etterpå.

Jeg er definitivt mest interessert i å ta det i utlandet.

Denne i Barcelona virker mest fristende, og i likhet med de fleste andre skolene skryter de av alle mulighetene man har for jobb etterpå.

I tillegg har de et spanskkurs, og jeg er interessert i å lære meg spansk fordi jeg vil komme meg til Latinamerika ASAP. Regner dog med at det er vanskelig å få jobb som bartender der, uavhengig om man har bartenderkurs eller ikke?

Vil det være en stor fordel å lære seg flairing innen man søker jobb?

Men hvilke steder er best mtp å få seg jobb etterpå? Jeg regner med at det er litt avhengig av hvor man ønsker seg jobb, men jeg er mest interessert i å jobbe på et cruiseskip i Karribien, bortsett fra å jobbe på et utested i Karribien eller Sentralamerika. Dog kan et sted som Mallorca, Gran Canaria eller et annet (helst spansktalende) typisk feriested også være aktuelt. Det meste virker mer fristende enn Norge, for å være ærlig...

Gjerne del dine erfaringer som bartender andre steder også, hvis du har noen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

For de som måtte være interessert, tar jeg nå bartenderkurs på nevnte sted i Barcelona.

Det er veldig bra her, vi lærer MANGE drinker, sløser ikke bort så mye av tiden på flairing (som det uansett tar laaaaang tid å bli god nok til at man drive med det bak baren, og man kan lære seg på egenhånd mye billigere), og det er en seriøs utdanning.

Du lærer skikkelig oppførsel bak bardisken, så man er forberedt på å jobbe de mer snobbete barene også, type hotellbarer/cruiseskip hvis det er det man vil.

Kan ikke si så mye om hvordan det faktisk vil være å få jobb etterpå, men læreren er veldig behjelpelig med å finne jobb, og har mange kontakter både i barcelona, sverige og en drøss andre land rundt omkring i verden.

Han har sagt at han kan hjelpe meg med å få jobb i mexico eller andre steder i latinamerika etter kurset.

Et minus med kurset er at dersom du velger å ta kurset inkludert bosted, kan du risikere å måtte dele rom med en annen person hvis du er uheldig.

Standarden på stedet du kommer til å bo, vil antagelig være litt lavere enn hva du er vant med i norge også, men det er ikke snakk om veldig dårlig standard.

Har ikke sett noe til det hostellet de nevner på hjemmesiden dems, på tross av at vi er hele 23 stk eller no på kursene som går nå.

Jeg bor i en vanlig leilighet med 6 andre personer. Helt grei standard, men veldig lite kjøkken, og ikke noe AC.

Tror også at Europeiske barskolen er et godt valg. Men jeg har ikke noe annet grunnlag å uttale meg på enn hva jeg har lest på hjemmesiden dems, og å sammenligne det de skriver der med mine erfaringer her.

Skal komme tilbake med en oppdatering når jeg er ferdig med kurset, og hvordan det går å få seg jobb etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...