Gå til innhold

Artenes opprinnelse - aper og mennesker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, dette bildet beviser at gud ikke eksisterer, jeg tar tilbake alt som dere ateister i forhold til deres verdensanskuelse anser som krenkende for deres religion.

Kan jeg vær så snill få være medlem i deres rekker?

Hail Atheismo!

Nei, det bildet beviser at apekatter eksisterer, som du benektet.

Lenke til kommentar

Mennesket gjorde noe det ikke skulle.

Religion er på toppen av denne listen.

Det kan være høyt oppe på listen, mennesket i sin perfekte form er i fullstendig kontakt med gud og har derfor ikke behov for religion.

Ok, dette bildet beviser at gud ikke eksisterer, jeg tar tilbake alt som dere ateister i forhold til deres verdensanskuelse anser som krenkende for deres religion.

Kan jeg vær så snill få være medlem i deres rekker?

Hail Atheismo!

Nei, det bildet beviser at apekatter eksisterer, som du benektet.

Så apekattene er ikke bevis på at gud ikke eksisterer? jeg er forvirret. :hmm:

Lenke til kommentar

Før vi når så langt..:

I vårt DNA, så har vi spor av virus fra en fjern forfader -- et virus som kodet sin reverserte RNA inn i vårt DNA.

Punktet i vårt DNA hvor virusangrep skjer er tilfeldig.

MEN likevel har vi hatt virusangrep på de samme genene som bavianer, organgutaner og gorillaer.

Altså: Vi har felles forfedre med disse.

...

Med mindre et virus tilfeldigvis treffer en kjønnscelle hos alle forfedrene til alle disse artene på nøyaktig samme punkt, og ikke hos andre arter.

Ikke bare ett virus, men mange virus.

Vi har har mange virus i vårt ikke-kodende DNA som vi har til felles med andre aper.

Dette er et stort problem for kreasjonister:

1: Hvorfor skape et virusangrep i en del av vårt DNA som vi ikke bruker hos alle artene som i følge vitenskapen har felles forfedre, og har blitt regnet som beslektet lenge før vi visste om disse virusangrepene?

2: Hvorfor har vi DNA som vi ikke bruker som er identisk med DNA som apene ikke lengre bruker?

3: Hvorfor har gud skapt mennesket utelukkende fra mildt modifisert ape-DNA som ikke er mer forskjellig mellom menneske og sjimpanser enn menneske og gorillaer eller gorillaer og sjimpanser?

4: Hvorfor har vi deaktiverte gener for pels på hele kroppen?

5: Hvorfor er vårt kromosom #2 sammensatt av to vanlige ape-kromosomer, som fremdeles består av to begynnelser, to midtpunkter og to ender?

Lenke til kommentar

3 Den som kommer med en annen lære og ikke holder fast ved vår Herre Jesu Kristi sunne ord og den lære som hører gudsfrykten til, 4 er hovmodig og skjønner ingenting. Han er bare syk etter diskusjon og ordkrig, og dette skaper misunnelse, ufred, beskyldninger, onde mistanker

1.Timoteus 6,3-4

Vitenskapen gikk ikke Bibelen imot før Darwin kom med evolusjonsteorien. Bemerk at dette er en TEORI. Altså Bibelen har ikke i mot vitenskapen, for den går ikke i mot Jesu Kristi sunne ord. Men da evolusjonsteorien kom, gikk den i mot, og er altså feil. I følge Bibelen.

Evolusjonsteorien er en teori ja, det er riktig. Den beskriver hvordan den observerte evolusjonen fungerer. Det er det teorier gjør.

I tillegg var vel Kopernikus før ute med å motstride bibelen, da han beviste at jorden går rundt solen og ikke omvendt.

Du kan strengt tatt ikke observere evolusjon!

Jeg velger å videreføre denne her.

http://www.youtube.com/watch?v=Dm277H3ot6Y

Lenke til kommentar

Å nei....

Stemmer det, satan er jo en fiktiv eventyr helt han... Hadde glemt det jeg.. smile.gif

En eventyr helt? he-he, helt å helt fru.blom. Har egentlig aldri sett på satan som en helt, eller hørt at andre ser på han som en helt. Han er vel heller ikke betegnet som en helt.

...men for mote satanister og alle andre former for satanisme, så er han kanskje en eller annen form for helt.

Men i dette såkallte eventyret som du betegner det, så er han overhodet ikke fremstillt som noen eventyr helt!

Er han vel?..

...nei han er ikke det. Han er faktisk fremstillt som det stikk motsatte av en helt. En skikkelig rævkjørt stakkarslig gretten og renspikket ondskapsfull dårlig taper betegner han betre - og der passer ikke noe ord som "helt" inn i bildet.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Han er av dere kristne fremstillt som en "helt" som alltid og trofast er der for å ta skylden for dere, enten fordi dere ikke tørr å ta skylden selv eller fordi hans onde "veier" forklarer det dere ikke skjønner. Så jeg velger å se på den fiktive eventyr helten satan som helten som alltid tar på seg skylden for de som ikke klarer å gjøre det selv.

Det er reint så jeg lurer på hva de kristne kyllingene, eller var det lammene?, skulle gjort om han ikke stilte opp, for de kan jo ikke ta på seg skylden selv, kan de vel? Nei, mye lettere å ha en "helt" å skylde på, en helt som de er fryktelig redd for å møte og derfor gir det ekstra kreditt liksom å skylde på ham... :no:

For all del IDF, jeg vet han ikke er sett på som en helt, men prøv å se litt anderledes på det og du vil se at han er til stor hjelp for veldig mange når det kommer til skyld... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

IDF,

Det er ingen som her påstår at mennesker stammer fra apene, derimot viser utallige undersøkelser av vi deler en felles stamfar med apene, akkurat som vi deler en felles stamfar med f.eks katter og hunder (dog våre stamfedre skiltes på et tidligere tidspunkt i jordas historie).

Jeg er inneforstått med at du kanskje ikke aksepterer evolusjonsteorien, og velger å tro at grunnen din for dette er manglende forståelse for teorien pga. religiøs overbevisning heller en at du på arrogant vis forkaster det fjell av bevis som vi i løpet av årene har samlet inn som underbygger teorien.

Jeg håper at du med tiden kanskje begynner å stille vel så mange kritiske spørsmål til Intelligent Design som du pr. i dag stiller til den grundig dokumenterte evolusjonsteorien.

MVH,

Kristian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...