China Burger Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Aper og mennesker tilhører også den samme slekten, primatene, men er også ulike arter. Noen mener at mennesker og sjimpanser er såpass nært beslektet at en krysning ville blitt levedyktig, men krysningen ville neppe være i stand til å få eget avkom. Mennesker og sjimpanser er derfor to ulike arter. Men vi er svææært nært beslektet, DNA-studier viser at sjimpansenes aller nærmeste slektinger i dyreriket ikke er andre menneskeaper som orangutang, bavianer eller gorillaer, slik man kanskje kunne tro, men rett og slett menneskene. Vi er sjimpansenes nærmeste slektninger i dyreriket. Nei, vi er ikke sjimpansens nærmeste slektning. Det er bonoboen. Dessuten heter ikke primatene som gruppe en slekt, det er en orden. Slektene i dette tilfell er Homo og Pan og noen (IDF) må jo gjerne få latterkrampe av fakta. Og skal man pirke bavianer er ikke menneskeaper. Jeg begynte å le, siden noen i det hele tatt tror at mennesker er i slekt med apene, altså at mennesker engang har vert apekatter. Videre lo jeg fordi at du poengterte det faktumet om at bonoboen er mer slekt med sjimpansene enn menneskene. Men for mange mennesker, er det sikkert noe dem ikke helt visste, siden dem "blindt" blir lært opp til at menneskene kommer fra apene - som om det var den reneste selvfølge og hardcore fakta. Aper og mennesker tilhører også den samme slekten, primatene, men er også ulike arter. Noen mener at mennesker og sjimpanser er såpass nært beslektet at en krysning ville blitt levedyktig, men krysningen ville neppe være i stand til å få eget avkom. Mennesker og sjimpanser er derfor to ulike arter. Men vi er svææært nært beslektet, DNA-studier viser at sjimpansenes aller nærmeste slektinger i dyreriket ikke er andre menneskeaper som orangutang, bavianer eller gorillaer, slik man kanskje kunne tro, men rett og slett menneskene. Vi er sjimpansenes nærmeste slektninger i dyreriket. Nei, vi er ikke sjimpansens nærmeste slektning. Det er bonoboen. Dessuten heter ikke primatene som gruppe en slekt, det er en orden. Slektene i dette tilfell er Homo og Pan og noen (IDF) må jo gjerne få latterkrampe av fakta. Og skal man pirke bavianer er ikke menneskeaper. Jeg begynte å le, siden noen i det hele tatt tror at mennesker er i slekt med apene, altså at mennesker engang har vert apekatter. Videre lo jeg fordi at du poengterte det faktumet om at bonoboen er mer slekt med sjimpansene enn menneskene. Men for mange mennesker, er det sikkert noe dem ikke helt visste, siden dem "blindt" blir lært opp til at menneskene kommer fra apene - som om det var den reneste selvfølge og hardcore fakta. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg begynte å le, siden noen i det hele tatt tror at mennesker er i slekt med apene, altså at mennesker engang har vert apekatter. Videre lo jeg fordi at du poengterte det faktumet om at bonoboen er mer slekt med sjimpansene enn menneskene. Men for mange mennesker, er det sikkert noe dem ikke helt visste, siden dem "blindt" blir lært opp til at menneskene kommer fra apene - som om det var den reneste selvfølge og hardcore fakta. "Blindt"? Kan du vennligst halde deg ute av teknologi og vitenskap med slike påstandar? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Jeg begynte å le, siden noen i det hele tatt tror at mennesker er i slekt med apene, altså at mennesker engang har vert apekatter. Videre lo jeg fordi at du poengterte det faktumet om at bonoboen er mer slekt med sjimpansene enn menneskene. Men for mange mennesker, er det sikkert noe dem ikke helt visste, siden dem "blindt" blir lært opp til at menneskene kommer fra apene - som om det var den reneste selvfølge og hardcore fakta. "Blindt"? Kan du vennligst halde deg ute av teknologi og vitenskap med slike påstandar? Ja med "blindt" mente jeg de menneskene som "100 prosent" har slått fast at vi stammer fra apekattene. Det er ikke meningen å provosere, selv om noen "apekatt tilhengere" er uenig med hva jeg sier. Jeg må nesten få mene det jeg vil - selv om noen føler at evt. dems "apekatt slekt" påstander fikk en eller annen form for spiker i hodet eller lignende. Men er det noen av dem som har Georg Bush til bestefar - så er dem vel unnskyldt. Bare ap i vei - helt greit for meg. Men da må en også forvente at en innimellom kan få en eller annen form for motsvar... ...spesielt på ett diskusjons forum Det er nemlig ikke en nazicamp dette her. Endret 7. april 2010 av IDF Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Vi stammer ikke fra apene, vi ER aper. Det er et fellesbegrep for alle medlemer av Hominoidea-familien. Endret 7. april 2010 av TechTiger Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Vi stammer ikke fra apene, vi ER aper. Det er et fellesbegrep for alle medlemer av Hominoidea-familien. Aha, ja dåså. Da tror jeg også vi er apekatter. Nei bare kødder, he-he. Vi er mennesker, som ikke har noen link til apekatter. Denne apen og mennesker har heller ikke samme stamfar. Like lite som hunden og katten har samme stamfar, selv om begge har fire ben, øyner, ræv, hale. Og for den sakskyld mye av den samme genetiske system oppbyggningen. Endret 7. april 2010 av IDF Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 ^Så hvordan mener du at menneskene ble til? Magi, eller skapt av Gud? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Aper og apekatter er ikke det samme, IDF. Ingen aper har hale, noe apekatter har. Apekatter kan heller ikke svinge seg etter armene mellom grener, slik aper kan, fordi apekatter ikke har skuldre som tillater dette. Men som andre sier, dette er ikke hva denne tråden handler om. Hvis du vil diskutere dette så opprett en ny tråd med temaet. Endret 7. april 2010 av TechTiger Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) ^Så hvordan mener du at menneskene ble til? Magi, eller skapt av Gud? Menneskene er ett resultat av universets beste og allmektigeste vitenskap. Det er logisk at ikke kun menneskene i dette universet som har peiling på naturlige lover og viten. Arkitekten bak hele systemet, er dermed naturligvis den mest ultimate innen vitenskap og hvordan det hele fungerer. Og uten den enorme kraft, kunnskap og vitenskap, hadde heller ikke det naturlige lovene og dens systemer kunne blitt til og satt i system, inkludert oss mennesker. Det er helt logisk at ikke alt dette kunne skje ut av tilfeldigheter, som har satt seg i system og lagt sine egne naturlige vitenskaps lover av seg selv. Det er overhodet ikke logisk at det fungerer slik. Men det forandrer forøvrig ikke på at det ble til av en enorm kunnskap og vitenskap. Vi lever på en plass som er skapt, og som ikke ble skapt av seg selv. Den ble skapt av viten og kunnskap. Forøvrig er naturen skapt på en måte, som gjør at den kan utvikle seg og tilpasse seg forandringer. Og dermed kan også bli mer tilpassningsdyktig... ...men det betyr likevel ikke at vi har samme stamfar som en ape. Endret 7. april 2010 av IDF Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Du ødlegger denne tråden IDF, kan du ikke poste dine teorier i religions forumet der de hører hjemme? Dersom en person hadde blitt født med 3 ben og klarte å bruke det til sin fordel ved å feks løpe dritfort og ha sinnsyk teknikk i fotball. Ville han da fått lov å spille proft? Blir jo feil å sette han i paralympics på en måte...EDIT: Denne skulle vært med i snedige ting du lurer på og ikke her hehe.. Endret 7. april 2010 av McHalvorsen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg flyttet avsporingen hit så kan dere diskutere videre uten å ødelegge for snedige ting-tråden. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Jeg begynte å le, siden noen i det hele tatt tror at mennesker er i slekt med apene, altså at mennesker engang har vert apekatter. Jeg begnte å le jeg når jeg leste IDF sitt innlegg jeg hi hi hi. Tenk at de finnes mennesker, med fri tilgang til internett og all den informasjonen som finnes på biblioteker og andre steder, som fremdeles tror på trollmannen i skyene? Er ikke det fantanstisk? Hi hi. At det går an altså..... Hvor gammel er du egentlig IDF? Du høres ut som en kvisete 11 åring som nettopp har blitt jugd ørene fulle på jesus camp... Du må gjerne sitte å le av dette, men fakta er fakta og det er tydeligvis hardt å svelge skjønner jeg. Skjønner ikke engang at du gidder å sitte å røre sånn som du gjør, men deg om det... Det er bare en måte du kan overbevise meg om at evolusjons teorien ikke stemmer og det er å bevise det og det gjør du ikke med eventyr figuren på trepinnen, så vet du det... Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 RWS, du er vitterlig nødt til å slutte med disse personangrepene dine, jeg vet du kan bedre enn dette. Du setter oss andre ateister i et dårlig lys. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) RWS, du er vitterlig nødt til å slutte med disse personangrepene dine, jeg vet du kan bedre enn dette. Du setter oss andre ateister i et dårlig lys. Sorry, blir så provosert bare... Skal prøve å skjerpe meg... ... men når det er sagt syntes jeg faktisk ikke at det jeg skrev er noe mer person angrep enn det IDF skrev, bortsett fra at han gjennomfører et person angrep på ALLE som ikke tror på gud da.... Endret 7. april 2010 av RWS Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) RWS, du er vitterlig nødt til å slutte med disse personangrepene dine, jeg vet du kan bedre enn dette. Du setter oss andre ateister i et dårlig lys. Jeg lurer på hvor masse han har betalt av satan. Endret 7. april 2010 av Ebeneser Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 RWS, du er vitterlig nødt til å slutte med disse personangrepene dine, jeg vet du kan bedre enn dette. Du setter oss andre ateister i et dårlig lys. Jeg lurer på hvor masse han har betalt av satan. For det var ikke et person angrep? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Å nei.... Stemmer det, satan er jo en fiktiv eventyr helt han... Hadde glemt det jeg.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 ^Så hvordan mener du at menneskene ble til? Magi, eller skapt av Gud? Menneskene er ett resultat av universets beste og allmektigeste vitenskap. Det er logisk at ikke kun menneskene i dette universet som har peiling på naturlige lover og viten. Arkitekten bak hele systemet, er dermed naturligvis den mest ultimate innen vitenskap og hvordan det hele fungerer. Og uten den enorme kraft, kunnskap og vitenskap, hadde heller ikke det naturlige lovene og dens systemer kunne blitt til og satt i system, inkludert oss mennesker. Det er helt logisk at ikke alt dette kunne skje ut av tilfeldigheter, som har satt seg i system og lagt sine egne naturlige vitenskaps lover av seg selv. Det er overhodet ikke logisk at det fungerer slik. Men det forandrer forøvrig ikke på at det ble til av en enorm kunnskap og vitenskap. Hvorfor lagde denne "arkitekten" mennesker med så mange feil? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Mennesket gjorde noe det ikke skulle. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Det fant ut at gud ikke var arkitekten allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå