Gå til innhold

Hvor er varen etter toll? (Utlandet, eBay)

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som skjer med varen etter at den har vært på tollageret!

Kommer varen til et postkontor eller direkte på døra? Hvis den kommer direkte på døra og jeg ikke er hjemme, vil den bli levert på nærmeste postkontor eller mister jeg varen da?

Senderen bruker Hong Kong Airmail..et eller annet..

Første gangen jeg kjøper fra ebay!

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må du betale mva, er den for stor for postkassen eller sendt rekommandert, så ligger den på postkontoret, og du får en lapp i postkassen. Ellers får du varen i postkassen. Hong Kong Airmail er ikke noe mer spesielt enn vanlig brevpost, sendt med fly mellom Hong Kong og Norge.

Lenke til kommentar

Så tollen sender bare varen videre etter å ha sjekket den?

Det er en fotballdrakt bare :) til under 200kr, selv med frakt.

Må jeg betale noe til posten hvis pakken havner der?..

Ser på disse, ser de ordentlige ut? :)

http://global.ebay.com/Chelsea_Away_Football_ShirtsShorts_any_NameDrogba_11/270557888003/item

http://global.ebay.com/Chelsea_2010_2nd_Away_Jersey_11_DROGBA_SMLXL_EPL/280482688037/item

Endret av Drusee
Lenke til kommentar

Ja, men det er ikke Tollen som sjekker, men Postens tollavdeling som sjekker.

"Gavetrikset" fungerer ikke alltid. Står ett firma som avsender, så er det ganske opplagt at gave ikke er reelt. Det viktigste er att tollverdien er under 200 kroner på tolldeklarasjonen.

Har kjøpt ganske mye på eBay, men ikke klær. Generelt, så kan du regne med at kvaliteten på opplagte kopier fra Kina/Hong Kong, som disse, kan variere. Ikke kjøp flere piratkopierte ting i samme kjøp, da det er ulovlig å importere piratkopier. Til eget bruk (gjerne en stk.), så bryr de seg ikke. Kjøper du 10 stk. så kan dette sees på som det er for videresalg. Sjekk negative karakterer. Ser det ut som at en selger har dårlig kundeservice, så kan du ikke forvente noe mer selv. Språk kan være ett problem, og misforståelser kan oppstå. Les annonsen nøye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...