PKG Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hei! Foreldrene mine har kjøpt seg laptop med Windows 7 operativsystem. Har lagt inn og organisert en del bilder de hadde fra cd plater. Har problemer ved overføring fra kamera, har prøvd 3 forskjellige kameraer, samme feil ved alle. Bildene blir overført, men til feil mappe. Har opprettet en mappe "Bilder" på skrivebordet, i denne mappen er det flere andre mapper, en for hvert årstall. Har selv en laptop med Vista operativsystem, har brukt samme fremgangsmetode på Windows 7 som ved Vista.(noe jeg har fått bekreftet er korrekt fremgangsmetode av Windows support). Jeg åpner et bilde slik at det vises i Windows Live Fotogalleri, klikker på "Gå til galleri" øverste i venstre hjørne. Velger "Fil" - "Alternativer" - "Importer". I "Importer til" velger jeg "skrivebord" - "bilder" - "2010" og trykker "Ok". Til tross for dette havner bildene ikke i "2010" mappen. De havner i mappen "Bilder", men i en egen mappe som heter "Diverse". Bildene havner også i en egen mappe med dato for overføring som navn(inni "Diverse mappen). Opprettet tidligere en mappe med navn "Diverse" som jeg har slettet da jeg har opprettet nye mapper med årstall som jeg har sortert bildene i . Det er sannsynligvis denne mappen som står valgt. Under overføring av bildene popper det opp en dialogboks nederst i høyre hjørne av skjermen, "Import av bilder og video". I denne dialogboksen kan man velge en innstilling ved navn "Mappealternativer", problemet er at overføringen skjer automatisk, jeg rekker ikke i gå inn på denne innstillingen. I "Kontrollpanet" - "Maskinvare og lyd" - "Autokjør" har jeg satt alt til "Spør meg hver gang". Noen som vet hvordan man kan stille inn denne dialogboksen "Import av bilder og video" slik at den ikke kjører automatisk? Mener jeg har gjort justeringer på denne før i Vista. Er det mulig å skru av funksjonen "Rett ut bilde" under "automatisk justering" i Windows Live Fotogalleri? Med vennlig hilsen PKG Takker for eventuelle svar! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 I dialogboksen setter man hvor man ønsker bildene skal overføres til omtrent likt som i vista. Alternativet er å bruke kameraet som en ekstern harddisk/minnepinne, merke alle filene og kopier til den mappa du ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå