Reprieval Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 hei, lurer på om noen kunne hjelpe meg med blues improvisasjon Det er vanskelig Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Ta det med ro Du kan ikke regne med å få svar så fort. Jeg regner med du kan blues-skala? (Du bør kanskje nevne hva du kan og hva du lurer på) Her i E-moll: E --------------------------------------------------------------0----3--------- H ---------------------------------------------------0---3--------------------- G -----------------------------------0---2---(3)------------------------------- D -------------------------0----2---------------------------------------------- A ----------0---(1)---2-------------------------------------------------------- E -0---3----------------------------------------------------------------------- Endret 7. april 2010 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Reprieval Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Ta det med ro Du kan ikke regne med å få svar så fort. Jeg regner med du kan blues-skala? (Du bør kanskje nevne hva du kan og hva du lurer på) Her i E-moll: E --------------------------------------------------------------0----3--------- H ---------------------------------------------------0---3--------------------- G -----------------------------------0---2---(3)------------------------------- D -------------------------0----2---------------------------------------------- A ----------0---(1)---2-------------------------------------------------------- E -0---3----------------------------------------------------------------------- Ja, jeg kan blues skalaen sorry skal ikke mase ehh, jeg trenger egentlig bare hjelp til improvisasjon Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Da er det jo bare å improvisere... Lenke til kommentar
Reprieval Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Da er det jo bare å improvisere... syns det er vanskelig. trenger no tips Lenke til kommentar
Reprieval Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 kunne dere hjelpe? Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Kan selvfølgelig hjelpe, men det ville vært lettere om du er mer spesifikk (hva med improvisasjon synes du er vanskelig?) Endret 7. april 2010 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Reprieval Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Kan selvfølgelig hjelpe, men det ville vært lettere om du er mer spesifikk (hva med improvisasjon synes du er vanskelig?) jeg vet ikke, læreren min sier at jeg bare skal spille helt random, men det høres helt feil ut Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Ok, da forstår jeg mer. Du kan begynne med å spille mye, slik at du finner ut hvilke toner som passer med hverandre og ikke. Det kan også (til å begynne med) være lurt å lage noen små "fraser" som du liker, og som du kan putte/blande inn i improvisasjonen. Etter egen erfaring er det nettopp erfaring du trenger for at det skal høres bra ut, og det får du kun ved å spille. Jeg spilte selv helt random i begynnelsen, men etter hver som jeg fant ut hvilke overganger som ikke høres bra ut ble alt bedre. Hvis du spiller "random" bør du unngå for store "hopp" i skalaen (type å hoppe over flere strenger til neste tone), prøv å få det til å flyte mer. Lenke til kommentar
Reprieval Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Ok, da forstår jeg mer. Du kan begynne med å spille mye, slik at du finner ut hvilke toner som passer med hverandre og ikke. Det kan også (til å begynne med) være lurt å lage noen små "fraser" som du liker, og som du kan putte/blande inn i improvisasjonen. Etter egen erfaring er det nettopp erfaring du trenger for at det skal høres bra ut, og det får du kun ved å spille. Jeg spilte selv helt random i begynnelsen, men etter hver som jeg fant ut hvilke overganger som ikke høres bra ut ble alt bedre. Hvis du spiller "random" bør du unngå for store "hopp" i skalaen (type å hoppe over flere strenger til neste tone), prøv å få det til å flyte mer. kan du gi meg ett eksempel Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Youtube er meget behjelpelig for å finne fram til improvisasjon, samt google er veldig hjelpsom... Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 kan du gi meg ett eksempel På hva? Lenke til kommentar
Reprieval Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 kan du gi meg ett eksempel På hva? på en improvisasjon Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Vær så snill. Bruk google og youtube. Et raskt søk ga meg denne for så å finne dette Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 du bare velger forskjellige toner i skalaen og spiller dem på den måten du vil og i den rekkefølgen du vil. det er hele pointet. Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Se også listen med andre videoer nede til høyre. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Minner om reglene for bumping. Dette er et forum av frivillige, det sitter ikke folk standby for å svare. Jeg skjønner at det er frustrerende når man begynner med noe man føler man ikke fikser helt, men bumping er å "snike" i køen. Noen innlegg slettet, selv om det ikke hjelper i ettertid... Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Reprieval Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå