snifty Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Vga-Scart Er dette riktig kabel? Fra data til TV. Har VGA-utgang på data og Scart-inngang på TV. Lenke til kommentar
snifty Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Dvi-Hdmi Og denne funker fra data til skjerm? Hdmi på datan og Dvi på skjermen. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Dvi-Hdmi Og denne funker fra data til skjerm? Hdmi på datan og Dvi på skjermen. DVI i pcen og HDMI på Tven er mer sannsynlig, jeg bruker det blant annet. Hvis du har noe rart som gjør at det går andre veien ser jeg ingen grunn til at dette ikke skal fungere. Dette er en bedre kabel også. HDMI og DVI har samme oppløsning. Kablene er helt like bare at HDMI kan frakte lyd også. Også er det noen som påstår at DVI gir litt mer skurr, men det er i så fall så lite at du ikke merker det. Endret 7. april 2010 av Vitamin C Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Ja, og sistnevnte gir mye bedre kvalitet enn dvi til scart. Lenke til kommentar
snifty Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Ja, og sistnevnte gir mye bedre kvalitet enn dvi til scart. Sistnevnte skal gå fra dataen til Dataskjermen min å første skal gå fra Data til tv. Har bare Scart inngang på tven, å Vga og Hdmi utgang på tven, Dvi og vga inngong på skjermen. Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Vga-Scart Er dette riktig kabel? Fra data til TV. Har VGA-utgang på data og Scart-inngang på TV. Nei. Dersom du leser på siden du linker til, er dette bare for motsatt vei, feks. fra en DVD spiller med SCART utgang til en skjerm med VGA-inngang. Lenke til kommentar
snifty Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Vga-Scart Er dette riktig kabel? Fra data til TV. Har VGA-utgang på data og Scart-inngang på TV. Nei. Dersom du leser på siden du linker til, er dette bare for motsatt vei, feks. fra en DVD spiller med SCART utgang til en skjerm med VGA-inngang. Derfor jeg laget tråd her for å være sikker Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Regner med at du mente HDMI og VGA på pcen. Det er muligheter for at det ikke går med VGA til Scart. Jeg har aldri testet det, men det er et eller annet i forhold til signaler jeg har hørt snakk om, men en annen side er hvorfor lager de da kabelen hvis den ikke fungerer. Angående skjermen kom jeg nettopp på at jeg prøvde HDMI til DVI på Xbox 360 til Pc skjerm og det fungerte ikke. Edit: fyr over meg som begreftet dette ser jeg nå Endret 7. april 2010 av Vitamin C Lenke til kommentar
snifty Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Regner med at du mente HDMI og VGA på pcen. Det er muligheter for at det ikke går med VGA til Scart. Jeg har aldri testet det, men det er et eller annet i forhold til signaler jeg har hørt snakk om, men en annen side er hvorfor lager de da kabelen hvis den ikke fungerer. Angående skjermen kom jeg nettopp på at jeg prøvde HDMI til DVI på Xbox 360 til Pc skjerm og det fungerte ikke. Edit: fyr over meg som begreftet dette ser jeg nå Ja va det jeg mente. Bekrefta hva? Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 At det kunne bli problemer med VGA - Scart. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 VGA og Scart er IKKE kompatible, jeg gjentar, IKKE kompatible. VGA er heller ikke kompatibel med kompositt, s-video eller komponent. Du trenger en aktiv adapter. Har du bare scart-inngang på tven, så er eneste alternativet ditt en aktiv adapter, men oppløsningen på TV'er er bare 720*576, så bildet vil bli veldig dårlig, og veldig lav oppløsning. Kun brukbart til dvd-film eller slikt. Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 VGA og Scart er IKKE kompatible, jeg gjentar, IKKE kompatible. Det er mulig å få ut et RGB signal fra VGA porten på endel ATI kort. Dette kan kjøres inn i SCART kontakten på en TV som støtter RGB signaler. Se feks. DENNE tråden på avforums.com. Det krever en god del tweaking for å få det til, og resultatet er heller ikke noe å skryte av. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hvis en tv ikke har komponent, vga eller hdmi, kan du være ganske sikker på at den ikke har rgb-scart heller Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Alle Tver jeg har hatt støtter RGB via SCART. Den opprinnelige SCART standarden sier faktisk at både kompositt og RGB signaler SKAL støttes. Endel billig-Tver vet jeg kom uten denne støtten, og endel Tver med flere SCART kontakter støttet bare RGB på en av kontaktene. S-video er feks. IKKE med i denne standarden, men ble støttet uansett av svært mange apparater fra slutten av 80 tallet. Man kan feks. på svært mange tunere velge mellom kompositt(ofte kalt CVBS) og RGB på utsignalet fra SCART kontakten. Dette er uansett standarder som kom LENGE før HD Tvene, og bør bare brukes dersom ikke noe annet er mulig. Man klarer feks. ikke å sende HD signaler via kompositt, S-Video eller RGB-SCART. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hadde tilsvarende problem, og kjøpte denne. Funker helt greit, men er selvsagt ikke noe HD i bildet her (pun intended). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå