marama Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Hei. Jeg er i ett forhold med felles barn, samboere. jeg er den eneste av oss med inntekt av oss. jeg er i skatteklasse 1. det jeg lurer på er om jeg ikke har krav på ett slags forsørgerfradrag,eller skal skatte i klasse 2? er jo en slags eneforsørger i mine øyne? er det noen goder jeg kan hente ut av det? takker for svar Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Så vidt jeg kan se, så kan du kreve fullt forsørgerfradrag for barn, men ikke skatteklasse 2. Samboere diskrimineres på det siste punktet. Lenke til kommentar
marama Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Har nå skjekket med skatteetaten.. svaret jeg fikk var att jeg ikke hadde krav på noen form for fradrag.. litt irriterende... men kunne skrive ett skriv der jeg ønsket å få beregnet skattegrunnlaget på nytt, der jeg argumenterer med lav skatteevne i forhold til familiens inntekt..får vel prøve på det. uten att jeg har så my tro på det. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Du får ta med samboeren til byfogden før 1. november, slik at du får klasse 2 for 2010... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå